بازار ساز قیمت دلار سال بعد را اعلام کرد / راه کار جدید برای کنترل نرخ ارز

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: رویکرد برنامه هفتم این است که به تدریج به سمت یکسان سازی نرخ ارز برویم. الان نرخ بازار مبادله و نرخ تامین ارز کالای اساسی تفاوتی با هم دارد.

بازار ساز قیمت دلار سال بعد را اعلام کرد / راه کار جدید برای کنترل نرخ ارز

دلار آمریکا به عنوان ارز ملی ایالات متحده و یکی از ارزهای پایه جهان، نقش بسیار حیاتی در اقتصاد جهانی دارد. به عنوان ارز معاملاتی بین‌المللی، دلار در تجارت جهانی و انتقال ارزش در سطح جهان به کار می‌رود. وضعیت برتر دلار به عنوان ارز انتخابی برای ذخیره ارزش در بانک‌های مرکزی کشورها و صنایع نفتی جهانی تاثیرگذار است. این وضعیت به ایالات متحده امکان تأثیرگذاری بیشتر در امور بین‌المللی و کنترل بیشتری بر بازارهای مالی جهانی را می‌دهد. همچنین، تحریم‌ها و سیاست‌های اقتصادی ایالات متحده تحت تأثیر قرار گرفته و توسط دلار قدرت تأثیرگذاری بیشتری دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جهت رعایت سفره مردم و کنترل تورم نرخ ارز برای سال آینده همچنان ۲۸٫۵۰۰ است.

 داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: رویکرد برنامه هفتم این است که به تدریج به سمت یکسان سازی نرخ ارز برویم. الان نرخ بازار مبادله و نرخ تامین ارز کالای اساسی تفاوتی با هم دارد. در برنامه هفتم تکلیف شده طی ۵ سال نرخ تامین ارز کالاهای اساسی را به نرخ ارز مبادله نزدیک کنیم. دولت معتقد است این کار باید به تدریج انجام شود.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر