تیتر کوتاه بررسی کرد؛

زنده باد صنعت تبلیغات / قدرت این صنعت در ارتقا آگاهی عمومی + فیلم

تبلیغات با روش صحیح می تواند در افزایش آگاهی و بیداری مردم نقش مهمی را ایفا کند.

زنده باد صنعت تبلیغات  / قدرت این صنعت در ارتقا آگاهی عمومی + فیلم

صنعت تبلیغات به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع اطلاع رسانی می‌تواند منبعی برای مقایسه قیمت‌های اساسی طی سالیان متمادی باشد. به این صورت که به عنوان مثال تفاوت قیمت کالای تبلیغ شده در ده سال گذشته با قیمت آن درحال‌حاضر از طریق تکرار تبلیغات، توجه مخاطبان را جلب کرده و حتی در افزایش آگاهی آنها نسبت به شرایط اقتصادی بسیار موثر است.

تبلیغات به غیر از نمایش محصولات، از طرفی موجب افزایش محبوبیت و شناخت افراد می‌شود. بسیاری از اشخاصی که در نمایش‌های تبلیغاتی ایفای نقش می‌کنند، در آینده به شهرت و محبوبیت در فضای گسترده تری از جمله سینما و تلویزیون دست پیدا می‌کنند.

تبلیغات به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ایجاد محبوبیت افراد و شخصیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تاثیر می‌تواند به شدت موثر باشد، زیرا تبلیغات می‌توانند به عنوان یک وسیله برای ارتقای تصویر یک فرد و افزایش شهرت و شناخته‌شدگی او در جامعه عمل کنند. از آنجا که تبلیغات معمولاً اطلاعات یا تصاویری را به مخاطبان می‌رسانند، افراد می‌توانند از این طریق به عنوان یک شخصیت عمومی شناخته شوند و در نتیجه، تاثیرگذاری آنها در جوامعی که در آن فعالیت می‌کنند، افزایش یابد.

پیشرفت فناوری در همه زمینه‌ها تاثیرات مثبت فراوانی را تاکنون به همراه داشته است. صنعت تبلیغات نیز از این قاعده مستثنا نیست. به عنوان مثال در گذشته برای تشویق مردم به خرید یک محصول یا سرمایه‌گذاری در بخشی خاص، مانند بانک ها، بیشتر بر ارائه جوایز نقدی تمرکز داشتند، اما اکنون نوع جوایز پیشنهادی نیز متفاوت شده است. البته نباید از این موضوع غافل شد که در گذشته به دلیل نرخ پایین تورم و شرایط بهتر اقتصادی، تنوع جوایز و ارزش آنها بالاتر بود.

توسعه فناوری و تغییرات در روش‌های تبلیغاتی، نوع جوایز در تبلیغات را در گذشته و اکنون تحت تاثیر قرار داده است. در گذشته، جوایز معمولاً در قالب نقدی یا کالاهای فیزیکی ارائه می‌شدند. اما اکنون، با پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، جوایز دیجیتالی مانند کارت هدیه الکترونیکی، اشتراک اینترنتی یا امتیازات ویژه در برنامه‌های واقعیت مجازی، از محبوبیت بیشتری برخوردار شده‌اند. همچنین، جوایزی که به صورت آنلاین ارسال و دریافت می‌شوند، از دید هدف‌گذاری و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به جوایز سنتی برخوردارند.

در ادامه آگهی را مشاهده می‌کنید که در سال ۸۵ ساخته شده است. این آگهی تبلیغاتی از چند جهت جالب توجه است که افزایش قیمت کالایی اساسی مانند طلا، بارزترین و جالب‌ترین بخش آن است. در این آگهی تبلیغاتی موضوعی که بسیار تعجب برانگیز است این است که در آن زمان، قیمت شمش یک کیلویی حدود ۲۳ میلیون تومان بوده است، اما در حال حاضر حدود ۲.۵ میلیارد تومان قیمت دارد.

از طرفی دیگر مشخص می شود که چطور تبلیغات می تواند یک بازیگر ابتدایی را به شهرت و مقام یک بازیگر تلویزیونی برساند. همچنین استفاده از شخصیت های آسنا و مطرح، در نتیجه تبلیغات بسیار موثر است.

همان طور که در ابتدا اشاره شد، به دلیل وضعیت بهتر شرایط اقتصادی در آن سال ها، نوع جوایز اعلام شده در تبلیغات، بسیار فریبنده بود. حالا با هم به این کلیپ نگاه می کنیم:


تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر