صنعت خودرو | خودروسازی | خودروی برقی | بازار خودرو

آپشن جدید این خودرو شما را شگفت زده می کند + تصاویر

تسلا سایبرتراک قطعا عجیب‌ترین خودروی دهه تا کنون است که ویژگی‌های خاص و متمایز آن انگار تمامی ندارند. یکی از یوتیوبرهای معتبر به نام جی لنو با Franz von Holzhausen، رئیس طراحی تسلا و Lars Moravy، معاون مهندسی خودرو مصاحبه کرده و درباره ویژگی‌های طراحی سایبرتراک از جمله برف پاک کن عجیب آن صحبت کرد.

آپشن جدید این خودرو شما را شگفت زده می کند + تصاویر

تسلا، یک شرکت خودروسازی و فناوری ایالات متحده است که در سال ۲۰۰۳ توسط ایلان ماسک و تینا کارلسون تأسیس شد. معروف به تولید خودروهای برقی، تسلا با مدل‌هایی مانند Model S، Model 3، Model X، و Model Y در بازار حاضر حضور دارد. این شرکت به دلیل نوآوری‌های فناورانه، عملکرد بالا، و استفاده از تکنولوژی اتوماسیون رانندگی شناخته می‌شود. در کنار خودروهای برقی، تسلا در زمینه تولید باتری‌های قدرتمند و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی نیز فعالیت دارد. تسلا با موفقیت به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودروهای برقی شناخته شده و در توسعه فناوری‌های پیشرفته انرژی نیز نقش بزرگی ایفا کرده است.

برف پاک کن غول پیکر شیشه جلو نقش بسیاری در خاص شدن طراحی سایبرتراک ایفا کرده است. اندازه عظیم برف پاک کن و محل قرارگیری آن، چندین مانع آیرودینامیکی ایجاد کرد. برای حل آنها، تسلا یک اسپویلر را در بازوی برف پاک کن طراحی کرد تا نیروی هوایی که روی قطعه حرکت می‌کند، آن را به سمت شیشه جلو هل دهد.

تسلا 1

شکل صاف و تیز شیشه جلو به این معنی بود که تیم مهندسی باید زوایای مناسب و زمان بندی برف پاک کن را تعیین کند تا آب به طرفین پرتاب شود.

برای حرکت دادن چنین برف پاک کن عظیمی به یک موتور قدرتمند نیاز است. طبق گفته مهندس تسلا، این موتور ۶۰۰ یا ۸۰۰ وات قدرت دارد که برای حرکت دادن آن با سرعت‌های لازم در حالی که آب را از مسیر خارج می‌کند، کافی است.

تسلا 2

تیم مهندسی مجبور شد تلاش بیشتری کند تا به یک مصالحه قابل قبول در مورد برف پاک کن برسد. طرح اولیه این بود که برف پاک کن کوچکتر شود. با این حال، اندازه بزرگ برای پاک کردن آب از مسیر دوربین‌های نصب شده در پشت شیشه جلو ضروری بود.

تسلا 3

به گفته Franz von Holzhausen، تیم طراحی یک طرح کاملا متفاوت برف پاک کن را در نظر گرفت. تیغه‌ها زیر کاپوت پنهان می‌شدند و در صورت نیاز بیرون می‌آمدند. این تنظیمات پیچیده بود و خدمه تصمیم گرفتند به جای آن چیز ساده‌تری را انتخاب کنند. در نهایت نصب برف پاک کن بر روی ستون A نتیجه این تلاش‌ها بود که برای آیرودینامیک هم بهتر است. جالب است بدانید که طول این برف پاک کن، ۴ فوت یا بیش از یک متر است!

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر