کمیسیون کشاورزی | کمیسیون کشاورزی مجلس | قیمت گندم

نگاه نا امید کشاورزان به آینده / قیمت گندم بالا می رود؟

غلامرضا نوری، عضو کمیسیون کشاورزی گفت: با توجه به تاخیر ۳ ماهه در اعلام نرخ خرید گندم، کمیسیون کشاورزی به وزیر جهاد مهلت یک هفته‌ای داد که اکنون زمان آن به سر آمده است.

نگاه نا امید کشاورزان به آینده / قیمت گندم بالا می رود؟

غلامرضا نوری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: دولت برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مابه التفاوت قیمت خرید تضمینی گندم تا ۱۵ هزارتومان را در استان‌های نیمه شمالی و شمال غرب با تاخیر چندماهه پرداخت کرد، درحالیکه هزینه‌های تولید افزایش چشمگیری داشت.

به گفته او، علی رغم تاخیر در پرداخت مطالبات، اما کشاورزان با امیدواری به اعلام قیمت عادلانه و منصفانه برای سال آینده کشت کردند که متاسفانه با گذشت بیش از ۳ ماه از آغاز سال زراعی جدید هنوز نرخ قطعی خرید اعلام نشده است.

نوری قزلجه ادامه داد: براساس برآورد کارشناسان قیمت تمام شده هرکیلو گندم حدود ۲۲ هزار تومان اعلام شد که در نهایت پس از برگزاری جلسات پرچالش شورای قیمت گذاری بر نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و تبصره تجدید نظر در قیمت در صورت تورم ملموس در سال آینده مورد توافق قرار گرفت که متاسفانه هنوز توسط رئیس شورا اعلام نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اعلام هرچه سریع تر قیمت خرید تضمینی گندم افزود: اگر نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان هرچه سریعتر اعلام رسمی شود، کشاورزان برای عملیات داشت و برداشت و عملیات و مراقبت‌های کود و سم انگیزه بهتری خواهند داشت‌.

او ادامه داد: استمرار تاخیر در اعلام نرخ، بر روی تولید محصول سال آینده اثر منفی می‌گذارد که امیدواریم قیمت عادلانه هرچه سریع تر اعلام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به مهلت یک هفته‌ای کمیسیون کشاورزی به وزیر جهاد و سرآمدن مهلت مقرر انتظار می‌رود که نرخ هرچه سریعتر برای خروج کشاورزان از بلاتکلیفی اعلام شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر