تملک ملک | انتقال پول | خرید خانه | قیمت آپارتمان

قیمت این خانه در تهران شما را شگفت زده می کند

قیمت یک واحد مسکونی در میدان بهارستان تعجب برانگیز شد!

قیمت این خانه در تهران شما را شگفت زده می کند

دغدغه مسکن یکی از مسائل بنیادی و حیاتی در جوامع جهانی است. با افزایش جمعیت و شهرنشینی، تأمین مسکن با چالش‌های بزرگی روبرو شده است. این چالش‌ها شامل قیمت‌های بالا، کمبود مسکن معقول و کیفیت مناسب، تأمین امکانات عمومی در نزدیکی مسکن‌ها و همچنین تأمین مسکن برای افراد با درآمد کم می‌شوند. در این زمینه، دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی در تلاش برای ارائه راهکارهایی مناسب برای بهبود وضعیت مسکن، توسعه مسکن معقول و مستدام، و کاهش تفاوت‌های اجتماعی در دسترسی به مسکن می‌باشند. مسکن معقول و مناسب نقش مهمی در رفاه و کیفیت زندگی افراد ایفا می‌کند و برای جامعه به طور کلی اهمیت دارد.

بر اساس آخرین آمارها متوسط قیمت مسکن در شهر تهران حدود ۷۶ میلیون تومان است. این در حالی که منطقه یک با قیمت ۱۳۴ میلیون برای هر متر مربع گران ترین نقطه پایتخت است و منطقه ۱۸ نیز با متری ۳۵ میلیون تومان ارزان ترین محل برای خرید خانه است. 

بررسی برخی آگهی های فروش نشان می دهد قیمت های عجیبی در پایتخت وجود دارد برای مثال در حالی که متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۲ تهران متری ۴۷ میلیون تومان است در یکی از پلتفرم های فروش واحدی ۷۶ متری ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است که هر متر مربع آن ۱۶ میلیون تومان خواهد بود. این واحد سال ۹۶ ساخته است و در بهارستان قرار دارد اما مشخص نیست که چگونه یک سوم قیمت متوسط منطقه قیمت خورده است. 

خانه

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر