کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۳۰

زیبایی به قیمت جان / رقابت جدی شرکت‌های بازی سازی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

زیبایی به قیمت جان / رقابت جدی شرکت‌های بازی سازی

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • بازار انگلستان تحت تاثیر تصمیم فدرال رزرو

روز سه‌شنبه اطلاعات بازار کار انگلستان به عنوان مرکز توجه در اروپا قرار خواهد گرفت، هنگامی که بازاریان سعی می‌کنند فشار تورمی که هنوز در اقتصاد انگلستان باقی مانده را قضاوت کنند، به‌ویژه پیش از جلسه هیات مدیره بانک انگلستان در روز پنج‌شنبه. در آینده‌ای نزدیک با آغاز نشست دو روزه فدرال رزرو برای تصمیم گیری در مورد سیاست‌های خود، تمرکز بر چگونگی تغییر قیمت‌ها در ایالات متحده خواهد بود. این تصمیم برای تعیین اینکه آیا نرخ بهره در سال آینده افزایش یا کاهش خواهد یافت، مهم است.

  • هشدار به مصرف‌کنندگان بوتاکس

گروه حمایت از مصرف‌کنندگان Public Citizen از سازمان غذا و داروی ایالات متحده خواسته است تا شرکت هایی را که بوتاکس و مواد مشابه تولید می‌کنند، هشدارهای واضح تری در مورد خطر ابتلا به یک بیماری جدی فلج‌کننده عضلانی که می‌تواند کشنده باشد، ارائه دهد. در این تزریق‌ها از سمی برای شل کردن ماهیچه‌های خاص و از بین رفتن چین و چروک استفاده می‌شود، اما خطراتی نیز وجود دارد. یک گروه مصرف‌کننده از FDA خواسته است تا مشخص کند که این عوارض جانبی حتی در صورت استفاده از دوزهای توصیه شده ممکن است رخ دهد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • دبی از صندوق سرمایه‌گذاری جدید با میلیاردها دارایی رونمایی کرد

دبی در حال ایجاد یک صندوق جدید برای جذب سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های مهم است. این صندوق به بسیاری دیگر از صندوق‌های حمایت شده توسط دولت در منطقه ملحق خواهد شد که در مجموع حدود ۴ تریلیون دلار را مدیریت می‌کنند. دبی در حال تاسیس یک صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ با میلیاردها دلار است که برای سرمایه‌گذاری پول در داخل و خارج از کشور استفاده می‌شود. این صندوق صلاحیت ایجاد مشاغل جدید، سرمایه‌گذاری در مشاغل موجود و ادغام با سایر شرکت‌ها را خواهد داشت.

  • تراشه‌ساز چینی به دنبال سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری

Changxin Memory Technologies Inc که یک شرکت چینی تولید‌کننده دستگاه نیمه هادی یکپارچه است، تصمیم گرفته است برای نخستین بار برنامه خود را برای فروش سهام به عموم به تعویق بیندازد. در عوض، این شرکت به جمع آوری پول به صورت خصوصی به ارزش حدود ۱۴۰ میلیارد یوان، که حدود ۱۹.۵ میلیارد دلار است، فکر می‌کند. این تغییر به این دلیل اتفاق می‌افتد که بازار سهام درحال‌حاضر نامشخص و غیرقابل پیش‌بینی است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • دفاعیه تسلا از سیستم خودران خود

تسلا گفت که احساس می‌کند بهبود سیستم Autopilot خود و ارائه آن در بیشتر خودروها منطقی است زیرا داده‌ها نشان می‌دهند که خودروها هنگام استفاده از آن ایمن‌ترهستند. تسلا به تحقیقات واشنگتن پست در مورد تصادفات مربوط به ویژگی Autopilot پاسخ داد و گفت که داده‌های آنها نشان می‌دهد که این ویژگی در واقع جان انسان‌ها را نجات می‌دهد و از صدمات جلوگیری می‌کند. گزارش واشنگتن پست اشاره کرد که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳، حداقل ۸ تصادف رانندگی رخ داده است که در آنها ممکن است از ویژگی Autopilot تسلا در موقعیت‌هایی استفاده شده باشد.

  • رقابت جدی کمپانی‌های بازی‌سازی

حذف ۸ میلیارد دلاری ارزش بازار NetEase Inc. طی سه هفته گذشته به دلیل نگرانی از رقابت بازی جدید Tencent Holdings Ltd.، موقعیت قدرتمند این شرکت در بازار چین را نادیده می‌گیرد. نت ایز یک کمپانی بازی سازی چینی است که از سال ۱۹۹۷ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. NetEase هنوز ۴۳ درصد در امسال رشد داشته است و از Tencent و همچنین فناوری چینی و همتایان بازی‌های جهانی پیشی گرفته است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر