لبنیات | سرانه مصرف لبنیات

ایرانی ها چقدر لبنیات می خورند؟ / بلایی که یارانه بر سر مصرف لبنیات آورد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: سرانه کنونی مصرف لبنیات ۵۵ تا ۶۰ کیلو است که امکان افزایش این رقم وجود دارد.

ایرانی ها چقدر لبنیات می خورند؟ / بلایی که یارانه بر سر مصرف لبنیات آورد

سرانه مصرف لبنیات به میزان مصرف محصولات لبنی برای هر نفر در یک جامعه یا کشور اشاره دارد. مصرف لبنیات به عنوان یک منبع مهم از کلسیم، پروتئین، ویتامین D و دیگر مواد مغذی مهم برای سلامت استخوان‌ها و سلامت کلی بدن شناخته شده است. در بسیاری از کشورها، مصرف لبنیات برای مردم جزئی از روزمره غذایی است و از طرف دیگر، در برخی مناطق دیگر مصرف آن ممکن است کمتر باشد. سرانه مصرف لبنیات می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر عادات غذایی، فرهنگ و قیمت محصولات باشد.

علی احسان ظفری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: بنابر آمار سرانه کنونی مصرف لبنیات در کشور ۵۵ تا ۶۰ کیلو است که نسبت به سنوات قبل روند کاهشی داشته ایم.

او با بیان اینکه سرانه مصرف لبنیات در کشور کمتر از یک سوم متوسط جهانی است، افزود: سال ۸۹، سرانه مصرف لبنیات در کشور ۱۲۰ کیلو بود که متاسفانه بعد از هدفمندی یارانه ها، سرانه مصرف لبنیات روند کاهشی به خود گرفت.

ظفری ادامه داد: دولت با پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی باید لبنیات را ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از نرخ های فعلی به بازار عرضه کند تا سرانه مصرف لبنیات در کشور افزایش یابد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی گفت: حمایت از تولید و پرداخت یارانه به مصرف کننده و همچنین توزیع شیرمدارس می تواند سرانه مصرف لبنیات را افزایش دهد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر