آمریکا | درگیری | نزاع | جنگ | خاورمیانه

آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست / درگیری های منطقه گسترش پیدا نمی کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه این وزارتخانه گفت که کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست.

آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست / درگیری های منطقه گسترش پیدا نمی کند

سخنگوی آمریکا یک مقام دولتی است که وظیفه ارتباط مسئولین آمریکایی با رسانه‌ها و عموم مردم را داراست. این شخص نقش اصلی در انتقال پیام‌ها، سیاست‌ها و اعلامیه‌های دولت ایالات متحده ایفا می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه این وزارتخانه تصریح کرد این کشور دنبال درگیری با ایران نیست.

 میتو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه این وزارتخانه گفت که کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست.

میلر گفت: «ما این را روشن کرده‌ایم که دنبال درگیری با ایران نیستیم. به هیچ وجه دنبال اینکه ببینیم این درگیری‌ها گسترده شده‌اند نیستیم.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا اضافه کرد: «اما همان‌طور که وزیر خارجه [آمریکا] گفته‌ است ما از  پرسنل و منافع آمریکا در منطقه دفاع خواهیم کرد.»

او تصریح کرد: «تا کنون گام‌هایی در این راستا برداشته‌ایم و اگر نیاز به برداشتن گام‌های دیگری باشد در زمان و مکانی که خودمان انتخاب می‌کنیم این کار را انجام خواهیم داد.»

روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با یک روزنامه آمریکایی گفت: توصیه‌ام به کاخ سفید این است که اگر واقعاً به‌دنبال گسترش جنگ در منطقه نیستند، برای توقف جنگ تلاش کنند، اما اگر به‌دنبال بالا بردن شدت جنگ در منطقه هستند، باید مسئولیت آن را هم بپذیرند.

وی تصریح کرد: «آمریکا در جایگاهی قرار ندارد که بخواهد دیگران را توصیه به خویشتن داری بکند اما خودش نسبت به وضعیتی که وجود دارد خویشتن داری نکند. ما درک می کنیم که آمریکا به دنبال توسعه جنگ نیست، اما به دنبال تشدید شدت جنگ است. چرا که با حضور سیاسی، کمک های تسلیحاتی و مالی و نظامی آمریکا، رژیم اسرائیل دارد به تشدید جنگ تشویق می شود. نتیجه این شده است که در حدود سه هفته، آماری که امروز به من داده‌اند، بیش از ۷۳۰۰ فلسطینی غیرنظامی کشته شده‌اند.»

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر