دستور حذف فرهنگیان از رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم

دستور حذف فرهنگیان از رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم

پس از رای اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی یکی از برنامه‌های خود را اجرای طرح رتبه‌بندی برای همه معلمان کشور اعلام کرد.

به گزارش تیترکوتاه؛ وزیر آموزش و پرورش بلافاصله پس از کسب رای اعتماد از مجلس و در یکی از نخستین اظهارنظرهایش اعلام کرد رتبه‌بندی معلمان را اجرایی می‌کند، اما در شرایطی که براساس قانون، اعمال رتبه‌بندی برای همه شاغلین در آموزش و پرورش از تاریخ 31 شهریور 1400 ضروری است، روایت‌های رسمی تعداد معلمان حذف‌شده از رتبه‌بندی را 250 و روایت‌های غیررسمی این تعداد را بیشتر هم تخمین می‌زنند.

ریشه بسیاری از این برخوردها به مصوبه‌ای بازمی‌گردد که وزارت کشور ابلاغ کرده است. مصوبه‌ای که از طریق استانداری‌ها به اداره کل‌های آموزش و پرورش ابلاغ و کمیته‌های «فوریت‌ها و پیگیری‌های ویژه آموزش و پرورش»آن را اجرا کرده است. در این ابلاغیه 2 گزاره «حذف رتبه‌بندی» و «تنزل رتبه» معلمان به عنوان راهکار مقابله با تجمعات صنفی عنوان شده است.

روز گذشته و پس از رای اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی یکی از برنامه‌های خود را اجرای طرح رتبه‌بندی برای همه معلمان کشور اعلام کرد.

حذف 48معلم کردستانی از رتبه‌بندی

تحسین مصطفی با سابقه 24سال تدریس در مدارس محروم استان کردستان به «اعتماد» می‌گوید: «در متن قانون رتبه‌بندی آمده که از تاریخ 31 شهریور 1400 هر فرد شاغلی در آموزش و پرورش، بدون هیچ محدودیت و استثنایی مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شود، اما متاسفانه وزارت آموزش و پرورش برخی معلمان را به خاطر پیگیری مطالبات صنفی و نقد وضع موجود به بهانه‌های واهی از حق قانونی خود محروم ساخته است.»

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر