هرچه پول در آموزش و پرورش بود به فرهنگیان رسید

هرچه پول در آموزش و پرورش بود به فرهنگیان رسید

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه ۹۸ درصد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل شده و تنها دو درصد در حوزه‌های دیگر هزینه می‌شود.

به گزارش تیترکوتاه؛ سید بابک هاشمی نکو در نشست مدیران مدارس در کانون تربیتی هنری ورزشی شهید رجایی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته جهان بیش از ۲۰ درصد اعتبارات کشوری به حوزه آموزش و پرورش تخصیص پیدا می کند در صورتی که در کشور ما تنها ۱۰ تا ۱۱ درصد اعتبارات در این حوزه است.

وی تصریح کرد: امسال بودجه آموزش و پرورش کشور با اکتساب اعتبارات رتبه بندی معلمان ۴۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل های فرهنگیان با اشاره به رتبه بندی معلمان در سطح کشور خاطرنشان کرد: با اجرای رتبه بندی معلمان در کشور میانگین حقوق معلمان بین هفت تا ۱۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد معلمان کشور به اجرای این رتبه بندی اعتراض دارند و در این راستا تیم های ارزیاب قوی در حال مشکلات رتبه بندی و رفع آن هستند.

هاشمی نکو گفت: متاسفانه ۹۸ درصد از اعتبارات آموزش و پرورش کشور صرف پرداخت حقوق پرسنل شده و مابقی در حوزه های دیگر هزینه می شود.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت های خوب وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم بیمه تکمیلی فرهنگیان بوده که در این بیمه خدمات حوزه دندانپزشکی، عینک و غیره اضافه شده است.همچنین در طرح شهید سلیمانی بیش از ۷۰ درصد طرح به فعالیت های پرورشی و ورزشی اختصاص داده شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: با بازدیدهای به عمل آمده از حوزه های امتحانات، خوشبختانه امتحانات با نظم خاص و امنیت کامل در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تشکل های فرهنگیان در حوزه های مختلف تشکیل شده قابل شمارش نیستند و در حال حاضر ۲۰ تشکل فرهنگیان در کشور در کنار این جوها و انجمن های محلی در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

تعلیم و تربیت در شکل گیری جامعه انقلابی نقش مهمی دارد

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: امروزه تعلیم و تربیت در شکل گیری جامعه انقلابی و آرمانی مهمترین نقش را داشته و برای اجرای سند تحول بنیاد وزارت آموزش و پرورش و رسیدن به قله های موفقیت در عرصه های‌مختلف سیاسی، ورزشی و غیره باید به جامعه نخبگان توجه شود.

آراز محمد مغربی اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس دارای ظرفیت های مختلف در حوزه های گوناگون داشته که با همکاری و مساعدت وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی و شهرستانی این استعدادها کشف و به نسل جدید منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر