آموزش و پرورش | تربیت دانش آموزان | فرهنگیان

برنامه ویژه آموزش پرورش برای پیوند فرهنگیان و دانش آموزان با روحانیت

دﺑﯿﺮ ستاد ﻫﻤﮑﺎری‌ﻫﺎی ﺣﻮزه‌ﻫﺎی ﻋﻠﻤﯿﻪ و آﻣﻮزش و ﭘﺮورش از تدوین برنامه‌ای ۵ ساله مابین این نهاد و وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت در برنامه جدید این نهاد، نزدیک به ۳۰ موضوع مختلف پیش‌بینی شده است.

برنامه ویژه آموزش پرورش برای پیوند فرهنگیان و دانش آموزان با روحانیت

همکاری بین آموزش و پرورش و روحانیت برای تربیت دانش‌آموزان بسیار حیاتی است. آموزش و پرورش مسئولیت اصلی آموزش و تربیت دانش‌آموزان را بر عهده دارد اما تأثیرگذاری روحانیت نیز نباید دور از این فرآیند باشد. همکاری این دو بخش می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا به طور کامل توسعه یابند و به شهروندانی کامل و با ارزش تبدیل شوند. همچنین، ارزش‌های اخلاقی و انسانی که از زاویه دید روحانیت مطرح می‌شوند، می‌توانند به عنوان یک مکمل مهم برای محیط آموزشی عمل کنند. از این رو همکاری میان آموزش و پرورش و روحانیت می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش و تربیت و تشکیل شهروندانی با ارزش کمک شایانی کند.

حجت‌الاسلام حمید نیکزاد   دﺑﯿﺮ ستاد ﻫﻤﮑﺎری‌ﻫﺎی ﺣﻮزه‌ﻫﺎی ﻋﻠﻤﯿﻪ و آﻣﻮزش و ﭘﺮورش درباره طرح‌های مشترک ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: «در گذشته شاهد طرح‌های مشترک ۵ ساله در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف بودیم، اما در حال حاضر برنامه‌ریزی به این شکل است که برنامه‌های گوناگون مشترک ۵ ساله اجرا شود.»

وی افزود: «آخرین طرح مشترک ستاد همکاری‌ها و وزارت آموزش و پرورش، طرحی پنج ساله از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ بود که در برنامه جدید و در حال تدوین برخی موضوعات جدید ایجاد، برخی حذف و برخی دیگر نیز ادغام شده است تا به بهترین نحو ممکن همکاری صورت گیرد.»

دﺑﯿﺮ ستاد ﻫﻤﮑﺎری‌ﻫﺎی ﺣﻮزه‌ﻫﺎی ﻋﻠﻤﯿﻪ و آﻣﻮزش و ﭘﺮورش با بیان اینکه در برنامه جدید این نهاد، نزدیک به ۳۰ موضوع مختلف پیش‌بینی شده است، گفت: «یکی از اصلی‌‌ترین موضوعات پیوند مسجد، مدرسه و خانواده است، به نحوی که این سه رکن اساسی تربیت با یکدیگر ارتباط بگیرند.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: «هماهنگی‌های لازم برای ایجاد ارتباط مابین مسجد، مدرسه و خانواده برعهده ستاد همکاری‌ها است و اجرای این طرح بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. البته لازم به ذکر است که دستگاه‌های دیگر مانند بسیج، کانون مساجد، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این طرح بزرگ مشارکت دارند.»

وی در پایان یادآور شد: «همچنین بخش‌ها و نهادهای دیگر که تمایل دارند در طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده فعالیت داشته باشند نیز می‌توانند فعالیت خود را با محوریت این سه رکن اساسی آغاز کنند.»

منبع: پانا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر