در باشگاه فرهنگیان شیراز چه خبر بود؟

فرآیند واگذاری اماکن دولتی به پیش دبستانی‌ها تسهیل خواهد شد تا بخشی از دغدغه‌های این حوزه رفع شود.

مجتبی همتی‌فر امروز در نشست شورای نظارت بر امور کودکستان‌های استان فارس، در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای کودکستان‌ها بسیار حساس است لذا در این زمینه برنامه‌‎‌ریزی باید بسیار دقیق باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کمتر از یازده ماه در برای فرایند تعلیم و تربیت کودک سامانه‌ای طراحی شده که قطعا با توجه به حجم کار دارای ضعف‌هایی هم هست.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: بر اساس آماری که در سامانه ثبت شده، ۲۶ هزار و ششصد کودکستان در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: گام اول ما نظارت است و ساماندهی مجوزها هنوز اتفاق نیفتاده لذا باید وضعیت پیش دبستانی‌های فعلی را با اساسنامه تطبیق دهیم.

وی افزود: هیچ کودکستان منتسب به سایر سازمان‌ها نداریم لذا همه مراکز پیش دبستانی و کودکستان‌ها زیر مجموعه سازمان ملی تعلیم و تربیت است.

معاون وزیر اضافه کرد: برنامه‌های خود را در راستای سند تحول اجرا می‌کنیم  تا اهداف مندرج در سند تحول را محقق کنیم.

همتی فر گفت: همانطور که فضای آموزشی و تربیتی در کودکستان‌ها متفاوت است قوانین مربوطه نیز متفاوت است و سیاست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بر این نیست که کودک را از خانواده جدا کند لذا تمرکز زیادی بر دوره اول پیش دبستانی نداریم ولی دنبال حذف آن هم نیستیم.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اذعان کرد: برخی از آئین‌نامه‌ها مصوب شده اما همچنان ابلاغ نشده است لذا پیگیر موضوع هستیم.

وی ادامه داد: فرآیند واگذاری اماکن دولتی به پیش دبستانی‌ها تسهیل خواهد شد تا بخشی از دغدغه‌ها در این حوزه رفع شود لذا پیگیر این موضوع هستیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محمدی

    سلام
    باشگاه فرهنگیان شیراز بی خودترین باشگاهی بود که مراجعه کردم
    در طبقه ۴ به فرهنگیان اسکان میده ۶رتفر ۱۲۰هزارتومان پارکینگ نداره سرویس بهداشتی وحمام عمومی هست آشپزخانه هم همچتین
    خوب یه مدیر با عرضه پیدا نمیشه چهارقدم بیاد چهار راه زند مهمانسرای پاسارکاد وایرانیان ببینه همین قیمت این دو مکان به همه اسکان میدهند
    تا کی تحقیر فرهنگیان
    تاکی اتاصاب مدیران دلال بی عرصه ؟
    چرا باید قیمت باشگاه فرهنگیان با مسافرخانه های چهار راه زند یک قیمت باشه؟
    این است حرمت به فرهنگیان ؟
    خجالت آوره

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر