فرهنگیان جذب شده به آموزش و پروش ضعیف هستند

فرهنگیان جذب شده به آموزش و پروش ضعیف هستند

مشاوره وزیر آموزش و پرورش و مدیر پروژه آزمون استخدامی در گردهمایی مدیران روابط عمومی استانی و ستادی با اشاره به ضرورت جذب نیروی شایسته در آموزش و پرورش گفت: ارتقا افق‌های آموزش و پرورش نیازمند جذب نخبگان است.

«سجاد صدیقی» در گردهمایی مدیران و مسئولان روابط عمومی حوزه‌های استانی و ستادی وزارت آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزارو به طور زنده برای ۷۳۲ مدیر روابط عمومی مناطق پخش است، با اشاره به این‌که جذب نیروی انسانی در ۱۵ سال گذشته کیفیت خوبی نداشته است، اظهار کرد: جذب نیروی انسانی معلمی را تضعیف و موضع آموزش و پرورش را متزلزل کرده است.

وی گفت: از سال ۸۸ تا ۹۸.۱۲ قانون در مجلس شورای اسلامی در مورد آموزش و پرورش مصوب شده است که یک قانون آن درباره قانون اصلاح اساسنامه مدارس غیردولتی بوده است و ۱۱ قانون دیگر آن مربوط به تعیین استخدام بوده است.

صدیقی ادامه داد: قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و نهضت سوادآموزی در سال ۸۸ مصوب شد و قرار بود براساس این قانون تمام افراد مشمول، تا سال ۹۲ تعیین تکلیف شوند، اما از سال ۸۸ تا ۹۸ تمامی ۱۱ قانون دیگری که از سوی مجلس شورای اسلامی برای آموزش و پرورش مصوب شد، اصلاحیه همان قانون و افزودن تکلیف جذب به وزارت آموزش و پرورش، بدون لحاظ کردن صلاحیت‌های اولیه حرفه معلمی بوده است.

مشاوره وزیر آموزش و پرورش و مدیر پروژه آزمون استخدامی گفت: ۶۱ درصد نیروهای جذب شده از سال ۸۸ تا ۹۸ بر اساس قانون مجلس بوده است که کمتر از ۱۵ درصد این افراد از دانشگاه‌های دولتی فارغ التحصیل شده بودند. همچنین نیروی انسانی جذب شده از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم در طول این ۱۱ سال زیر ۲۰ درصد بوده است و حدود ۲۰ درصد نیز از طریق آزمون‌های استخدامی دولت جذب شدند.

صدیقی با بیان اینکه نخبگان جامعه باید جذب آموزش و پرورش شوند تا افق نگاه آموزش و پرورش ارتقا یابد، اظهار کرد: متأسفانه این شیوه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش به قدری ضعیف بوده است که مقام معظم رهبری ضمن تذکر جدی به مجلس شورای اسلامی، این شیوه جذب را بر جذب برف انباری تعبیر کرده‌اند و آن را به صلاح کشور ندانستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر پروژه آزمون استخدامی اظهار کرد: جذب نیروی انسانی تاثیر زیادی بر کیفیت آموزش و پرورش و مدارس خواهد داشت و اگر بر جذب نیروی انسانی توجه کافی نداشته باشیم، نمی‌توانیم کیفیت مدارس و نظام تعلیم و تربیت و حتی شاخصه‌های عمومی اجتماعی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که امسال در جذب نیروی انسانی وجود دارد، اظهار کرد: استخدام و جذب معلمان ابتدایی در امسال، مبتنی بر صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و بررسی مصادیق شایستگی، بازنگری شده است و با تشکیل مراکز ارزیابی برای شایستگی‌های معلمی، افراد دارای حد نصاب در آزمون کتبی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت احراز صلاحیت، استخدام خواهند شد.

 

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    نخبه جذب بشه اخرش معلم معمولی هست
    معلم نهصت و مهدکودکی و سفارشات قبلا نمایندگان هم بیاد داخل اخرش اسمش معلم هست
    نخبگان هیچ جایگاه ویزه ایی در اموزش پرورش ندارند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر