میکسر رمزارز به سرقت رفت!

میکسر رمزارز به سرقت رفت!

سرویس تورنادو کش (Tornado Cash) که به کاربران امکان می‌دهد تراکنش‌های رمزارز را به صورت محرمانه انجام دهند، به کنترل هکرها درآمد.

یک محقق امنیتی در شرکت سرمایه گذاری کریپتویی پارادایم، در توییتر اعلام کرد: هکرها روز شنبه ۱.۲ میلیون رای جعلی به خود دادند. پس از این که آرای جعلی از ۷۰۰ هزار رای مشروع، فراتر رفت، هکرها توانستند کنترل کامل اداره تورنادو کش را به دست بگیرند.

تورنادو کش، یک پروتکل بلاک‌چین است و توکن حاکمیتی TORN این سرویس، به دارندگان اجازه می‌دهد درباره تغییرات پیشنهاد شده در این سرویس، رای دهند.

محقق شرکت پارادایم گفت: اکنون که هکرها همه رای‌ها را در اختیار دارند، می‌توانند هر کاری می‌خواهند انجام دهند و در این مورد، ۱۰ هزار رای را به عنوان TORN، برداشت کرده و فروختند.

اندکی پس از انتشار خبر این سوءاستفاده، صرافی رمزارز بایننس اعلام کرد سپرده‌های TORN را موقتا غیرفعال می‌کند. قیمت رمزارز TORN پس از کاهش در روز یکشنبه، در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا ثابت بود. طبق آمار کوین گکو، قیمت TORN بیش از یک سوم کاهش پیدا کرده و به حدود ۴.۵۶ دلار رسیده است.

تورنادو کش ظاهرا ابزار مورد علاقه هکرها و خلافکاران برای پولشویی دارایی‌های مسروقه یا نامشروع است. آمار شرکت Dune Analytics نشان می‌دهد بیش از هشت میلیارد دلار از زمان آغاز فعالیت تورنادو کش در سال ۲۰۱۹، از طریق این سرویس ارسال شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت خزانه داری آمریکا در اوت سال گذشته، با اعلام این که تورنادو کش توسط هکرهای کره شمالی برای پولشویی استفاده شده است، این سرویس را هدف تحریم قرار داد. یک مقام خزانه‌داری آمریکا در آن زمان گفته بود گروه هکری لازاروس کره شمالی، حدود ۴۵۰ میلیون دلار را از طریق تورنادو کش، پولشویی کرده است.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر