قیمت سکه به منطقه حساس رسید

قیمت سکه به منطقه حساس رسید

در شرایط کنونی، هم قیمت سکه و هم قیمت دلار بر روی اعداد مهمی قرار گرفته‌اند و شواهد نشان می‌دهد بازارها به پیچ حساسی رسیده‌اند.

آخرین روز اردیبهشت برای سکه‌بازان افزایشی روز شیرینی بود.

قیمت سکه  که عصر روز شنبه خود را به مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسانده بود، با هجوم خریداران به بازار نه تنها پرقدرت از مرز مقاومتی اولین‌ روز هفته عبور کرد بلکه مرزهای حمایتی و مقاومتی کانال‌های بالاتر را نیز شکست.

فلز گرانبهای داخلی دیروز تا مرز ۳۲ میلیون تومان بالا رفت اما در نهایت در محدوده ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید که در واقع، افزایش بیش از یک میلیون تومانی  قیمت سکه  در آخرین روز اردیبهشت را نشان می‌دهد.

به گفته فعالان، روز گذشته دو اتفاق، امید افزایشی‌ها در  بازار سکه  را تقویت کرد.

اولین موضوع حفظ مرز مقاومتی۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز یکشنبه بود. در واقع فلز گرانبهای داخلی دیروز نتوانست به زیر مرز مقاومتی حساس خود برود و این موضوع برای بازیگران به معنای آن بود که انتظارات کاهشی در بازار از قدرت زیادی برخوردار نیست.

دومین اتفاقی که امید افزایشی‌ها را در  بازار سکه  بالا برد، صعود  قیمت دلار  به مرز ۵۲ هزار تومان بود.

در شرایط کنونی هم  قیمت سکه  و هم  قیمت دلار  بر روی اعداد مهمی قرار گرفته‌اند. شواهد نشان می‌دهد بازارها به پیچ حساسی رسیده‌اند.

نرخ دلار در معاملات پشت خطی دیشب در محدوده ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان بود، نرخ  سکه امامی  هم شب گذشته در محدوده ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار داشت.

برخی از سکه‌بازان می‌گفتند در صورتی که دلار در روز جاری دوباره رشد کند احتمال ماندگاری سکه بالای مرز مقاومت، محتمل خواهد شد.

با این حال، دسته‌ای دیگر می‌گفتند دیروز دلار به مرز ۵۲ هزار تومان سرک کشید، با این حال نتوانست محدوده یاد شده را حفظ کند و همین امر باعث شد سکه مرز ۳۲ را از دست بدهد.

این دسته از معامله‌گران باور دارند که سکه برای صعود قابل توجه نیازمند سوخت بیشتری است و تا زمانی که دلار نوسان قابل ملاحظه‌ای بالای مرز ۵۲ هزار تومان را ثبت نکند، شانس صعودی‌های  بازار سکه  در بالای مرز ۳۲ میلیونی زیاد نخواهد بود.

از سوی دیگر، یکی از مسائل مهم برای معامله‌گران بزرگ سکه، روند بهای  طلای جهانی  است که در تصمیم خرید یا فروش سکه‌بازان می‌تواند اثر زیادی داشته باشد. در روزهای گذشته هم یکی از دلایل مهم حضور  فلز گرانبهای داخلی بالای نیمه کانال ۳۰ میلیون تومانی، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و گذر از محدوده هزار و ۹۷۰ دلار بود.

فعالان اقتصادی باور دارند که در سومین روز هفته سکه‌بازان در کنار نوسانات دلار، نیم‌نگاهی به بازار جهانی طلا خواهند داشت.

عده‌ای هم با توجه به رشد  قیمت سکه  در روزهای پایانی اردیبهشت معتقدند که سکه‌بازان در اولین روز خرداد ممکن است به فکر کسب سود باشند، بنابراین این احتمال هم وجود دارد که در موقعیت فروش قرار بگیرند و اصلاح قیمت صورت گیرد، اما برخی دیگر می‌گویند سکه‌بازان بدون توجه به روند دلار اقدام به فروش نخواهند کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر