گذرنامه ویژه و ارزان برای زائران اربعین تهیه می‌شود

گذرنامه ویژه و ارزان برای زائران اربعین تهیه می‌شود

وزیر کشور از تهیه گذرنامه ویژه و ارزان و لغو ویزا برای زائران اربعین امسال در نشست با هیات عراقی در تهران خبر داد.

به گزارش تیترکوتاه؛ احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه نشست مشترک هماهنگی بین هیات های ایرانی و عراقی در تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات در اربعین امسال به خبرنگاران گفت: جلسه امروز برای سومین بار و در سطح معاونان عراقی وبا هدف آماده سازی بهتر زمینه ها جهت تسهیل زائران در اربعین برگزار شد که در آن فهرستی از مطالبات مطرح و تفاهم های لازم انجام شد.

وزیر کشور ادامه داد: یکی از این تفاهم‌های انجام شده تهیه گذرنامه ویژه در ایام اربعین است که زائران نیازی نداشته باشند تا هزینه گزاف را برای گذرنامه‌ای که به طور معمول استفاده می شود، استفاده کنند و به عبارتی ارزان تر و راحت تر تمام شود.

وحیدی اضافه کرد: از دیگر تفاهم‌های مطرح شده درباره لغو ویزا بود که طرف عراقی پذیرفتند در این زمینه مشکلی وجود ندارد و در زمینه حمل ‌نقل هم قرار شد اتوبوس های ایرانی زائران را به داخل عراق ببرند که موافقت اولیه انجام شده است.

وزیر کشور گفت: در بحث‌ دروازه های ورودی هم موضوعات خود را مطرح کردیم که به دلیل کمی مبادی ورودی طرف عراقی زائران ایرانی با مشکلاتی روبرو بودند که قرار شد تعداد را افزایش دهند و در توسعه آن ما نیز کمک کنیم

وحیدی درباره افزایش موکب ها در طرف عراقی به عنوان یکی از موارد مطرح شده در نشست امروز گفت: قرار شد در این زمینه شمار موکب ها افزایش یابد.

وی افزود: قرارگاه مشترکی بین طرفین ایرانی و عراقی برای حل و فصل مسایل در لحظه شکل گرفته است و توافقات در سطح خوبی صورت گرفته و امیدواریم با بهبود بهتر زیرساخت ها در هر دو طرف، زایران امسال در اربعین با آرامش و راحتی بتوانند این حرکت عظیم مردمی اجتماعی و سیاسی را محقق کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها