صندوق تثبیت ارزی به زودی راه اندازی می شود

صندوق تثبیت ارزی به زودی راه اندازی می شود

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برخی برنامه‌های این بانک برای مدیریت بازار ارز عنوان کرد: باید بتوانیم در مرکز مبادله از ابزارهای مختلف بازار از جمله سلف، سوآپ استفاده کنیم.

به گزارش تیترکوتاه؛محمدرضا فرزین امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به لزوم رفع تعهد ارزی شرکت‌های دولتی و بازگشت این بدهی‌ها گفت: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بررسی تخلفات ارزی در بانک مرکزی تشکیل دادیم. در این کمیته تمام شرکت‌هایی که سه تخلف دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: تخلف اول این است که تعهد ارزی خود را ایفا نکرده باشند؛ در واقع ارز حاصل از صادرات خود را در موعد قانونی برگشت نداده باشند. تخلف دوم این است که در سامانه نیما تخلفاتی صورت بگیرد و محاسبه خارج از نرخی که بانک مرکزی تعیین کرده صورت بگیرد. 

وی ادامه داد: تخلف سوم هم این است که خارج از مقررات بانک مرکزی و قانونی در بازار رسمی، معاملاتی صورت بگیرد. تخلفات در این کمیته بررسی شده و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

فرزین درباره میزان این بدهی‌ها گفت: اسامی شرکت‌ها هنوز در حال بررسی است و اگر تخلفات محرز شد، اعلام میکنیم. 

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: قانون به بانک مرکزی اختیار داده است و مطابق آن از شرکت‌ها توضیح می‌خواهیم و باید ارز خود را در مهلت قانونی بازگردانند. اگر شرکتی خارج از مقررات قانونی حضور پیدا کند، با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر