روزنامه واشنگتن تایمز؛

تکرار اخبار ناامید کننده تورم

تکرار اخبار ناامید کننده تورم

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از شرایط ناامید کنند اقتصادی در این کشور می‌نویسد و اشاره می‌کند انتشار ماهانه آمار شاخص قیمت مصرف باعث نگرانی مردم می‌شود

گزارش تیم بین الملل تیترکوتاه به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، هر ماه انتشار شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده باعث نگرانی مردم می شود که آمار منتشر شده اخیر از این قاعده مستثنی نیست.

شاخص قیمت مصرف کننده ماه آوریل در مقایسه با سال گذشته 9/4 درصد افزایش یافته که این رقم بسیار بالاتر از میانگین پیش بینی شده 2 درصدی بانک مرکزی آمریکا است. بر اساس تحلیلی که کمیته ملی جمهوری خواه هان منتشر کرده، قیمت های اصلی مصرف کننده به استثنای غذا و انرژی در مقایسه با سال گذشته 5/5 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که میانگین واقعی درآمد ساعتی 5/0درصد کاهش یافته و در زمان ریاست جمهوری بایدن این بیست و پنجمین ماه متوالی است که تورم از دستمزدها پیشی گرفته.

این گزارش همچنین توصیه می‌کند، از زمانی که بایدن و دموکرات‌ها از محرک بیهوده 9/1 تریلیون دلاری خود عبور کردند، دستمزدهای واقعی هر ماه کاهش یافته است.

خانواده های آمریکایی همچنان از قیمت های سرسام آور کالاهای روزمره از انرژی گرفته تا مواد غذایی، رنج می برند. «رونا مک دانیل»، رئیس «کمیته ملی جمهوری خواهان» با انتشار بیانیه ای اعلام کرد بایدن به جای یافتن راه حلی برای کاهش فشار بر کارگران و صاحبان مشاغل آمریکایی، مسئولیت مشکلات پیش آمده را به گردن دیگران می اندازد و از پذیرفتن مسئولیت آن خودداری می کند.

افزایش نرخ تورم به بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته در اقتصاد آمریکا هزینه های زندگی در این کشور را بالا برده و فشار زیادی را به طبقه متوسط به پایین وارد کرده است. وی افزود: بسیار مهم است که مردم از خرید کالاهای غیرضروری با استفاده از کارت‌های اعتباری و قرض گرفتن خودداری کنند

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها