کد خبر: ۵۰۰۲۰۸
۰۲ دی ۱۴۰۴ ۱۲:۰۵

آقای شهردار؛ بلبشوی نمایشگاه مشهد را مدیریت کنید

میلاد محمدی - مدیر مسئول تیترکوتاه
آقای شهردار؛ بلبشوی نمایشگاه مشهد را مدیریت کنید

در هیچ کجای دنیا نمی توان یک مجموعه صنعتی یا تجاری را پیدا کرد که 2 سال بدون مدیرعامل اداره شود! نمایشگاه مشهد اما به عنوان یکی از پنج سایت بزرگ کشور، دو سال بود که بدون حضور مدیرعامل و صرفا با انتصاب سرپرستان غیر متخصص مدیریت می شد.

رضا صفری که در آن زمان معاون مالی مجموعه بوده از دی ۱۴۰۲ تا مرداد ۱۴۰۳ به عنوان سرپرست منصوب شد. پس از او فرزین سلطانی از مرداد تا بهمن ۱۴۰۳ بر مسند نشست و البته سرپرست باقی ماند. 

ناصر توکلیان‌فر از بهمن ۱۴۰۳ تا ابتدای همین هفته سکان دار نمایشگاه مشهد بود و اکنون جای خود را به سید جمال‌الدین حسینی داده است. 

جناب آقای شهردار! هرچند انتخاب مدیرعامل جدید با تاخیر و چالش های زیادی همراه بود اما به هر حال می تواند گام نخست برای ایجاد تغییرات مثبت در مشهد باشد. نمایشگاه بین المللی خراسان رضوی در این مدت جنجال های متعددی را پشت سر گذاشت و بخش خصوصی از رویکردهای مدیریتی آن رضایت نداشت. 

یکی از جدیدترین اتفاقات در نمایشگاه مشهد انحصار امور تصویری و رسانه ای بوده است. اخیرا جلوی ورود برخی گروه های خبری و تصویری به داخل نمایشگاه گرفته شده و با تماس های متعددی که از طرف برگزارکنندگان و گروه های خبری داشتیم، متوجه شدیم مدیران نمایشگاه طی یک قرارداد سفت و محکم کلیه امور خبری و تصویری را به یک پیمانکار حوزه تبلیغات محیطی سپردند!

جناب آقای قلندر شریف! اینکه یک شرکت پیمانکار در جایگاه تعیین و تکلیف برای گروه های رسانه ای قرار گرفته و احتمالا از تصویربرداران و عکاسان خبری یا غیر خبری بابت تهیه گزارش  درخواست وجه کند، پیش از این در هیچ سایت دیگری نظیر نداشته است. 

در قرارداد مذکور هیچ نفعی برای برگزارکننده و مشارکت کننده و حتی بازدیدکننده وجود ندارد. فقط 2 مجموعه از این توافق نفع می برند. اول سایت مشهد و دوم شرکتی که قرارداد را بسته! 

از همکاران رسانه ای خودمان در خبرگزاری ها و روزنامه های مشهد مقدس خواهش کردیم برای سنجش دقیق تر موضوع به محل برگزاری رویدادها بروند تا ببینیم دقیقا چه برخوردی می شود. متاسفانه از ورود آنها به نمایشگاه جلوگیری شد و به برخی از آنها نیز گفتند که باید برای ورود و تصویر برداری 500 میلیون ریال پرداخت کنید. 

هرچند واحد روابط عمومی تمام قد از این موضوع دفاع کرده و آن را حق مدیران نمایشگاه مشهد می داند اما دو هفته قبل نماینده مردم شریف مشهد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ماجرای واگذاری تولید و انتشار محتوای خبری و تصویری نمایشگاه مشهد به یک شرکت این موضوع را به شدت محکوم کرد. 

علی اصغر نخعی راد به تیتر کوتاه گفته بود: اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، قطعا قابل پیگیری است و نباید به ایجاد انحصار در حوزه اطلاع رسانی منجر شود. 

به نظر می رسد یکی از ماموریت های مدیرعامل جدید نمایشگاه که باید با نظارت جنابعالی به عنوان شهردار محترم مشهد به اجرا برسد، لغو سریع و بدون توقف قراردادهای انحصاری در حوزه کار رسانه ای است. 

موضوعی که ما در تیتر کوتاه با جدیت دنبال خواهیم کرد و مطالبه همکاران ارجمندمان در مشهد را با صدای رسا به گوش کل مردم ایران خواهیم رساند. 

اخبار
  • آخرین اخبار
  • پربازدید
  • پربحث
+ بیشتر
قیمت ارزهای دیجتال
قیمت سکه
قیمت ارز