از اجرای تحریم ها علیه کشورمان و با خروج رنو، پروژه ال۹۰ (L۹۰) نیز به دلیل این که قوای محرکه و بخش زیادی از قطعات آن داخلی سازی نشده بود، متوقف شد.
چنانچه خودروی ال۹۰ یا تندر۹۰ الان هم تولید می شد، نمیتوانست استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند، اما گروه خودروسازی سایپا پروژهای برای زنده کردن پلت فرم این محصول تعریف کرده است به نام پی۹۰(P۹۰) یا ال۹۰ ایرانی که این محصول با قوای محرکه کاملا جدید عرضه خواهد شد.
محصول پی۹۰، نسبت به خودروی ال۹۰ یک فیس لیفت کامل محسوب می شود و به گفته مدیران گروه خودروسازی سایپا، نسخه اول آن با گیربکس دستی است و تا پایان سال ۱۴۰۲، این محصول به بازار عرضه خواهد شد.
پی۹۰، از نظر حجم کار از پروژه های بسیار پرچالش گروه خودروسازی سایپا است چراکه شرکت رنو اجازه نداده بود قطعات مهم ال۹۰، داخلیسازی شود.
خاطرنشان می شود که داخلیسازی تمام قطعات حجم کار زیادیاز گروه خودروسازی سایپا گرفته، بعضی از قطعات مهندسی معکوس شده و بسیاری از قطعات آن نیز جدید هستند چراکه موتور، گیربکس و اکسل کاملا تغییر می کند و میتوان گفت قوای محرکه پی۹۰ دیگر هیچ شباهتی به ال۹۰ ندارد.
لازم به ذکر است در حالی که قرار است نسخه ایرانی ال ۹۰ تولید شود که اولین بار این خودرو در سال ۲۰۰۴ یعنی ۱۷ سال قبل به تولید رسید!