صنعت خودرو در حالی وارد قرن جدید شده که برخی جریان ها و باندهای سیاسی برای بده بستان های خودرویی از ابتدای سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده اند. متاسفانه خبرها حاکی از آن است برخی افراد مسئله دار به دلیل ارتباط و همشهری بودن شان با یک معاون وزیر، خودرورسازی را ملک پدری خود می دانند و حاضر به ترک خودروسازی نیستند.
این فرد که زمان ماموریت ش از صداوسیما به خودروسازی به اتمام رسیده و باید خودروسازی را ترک کند از طریق پیر سبزوار در حالی لابی سنگین برای انتقال پرونده خود از صداوسیما به ایران خودرو و مدیرعامل شدن است.
این در حالی است که وی:
اول چند ماه پیشنهاد دلایل مختلف از مدیرعامل عزل شده است.
دوم دائما به انگلستان سفر می کند و فرزندان وی نیز در آمریکا و انگلستان زندگی می کنند.
سوم چند سال گذشته وقتی در سایپا مشغول به کار بوده پرونده ۵۵ میلیونی برای وی باز شده است
چهارم اداره اطلاعات تهران در نامه رسمی عدم احراز صلاحیت وی را اعلام کرده است.
حال با توجه به این مسائل جای تامل دارد که معاون وزیر در پستوهای ساختمان ایدرو به مدیران ایران خودرو فشار وارد می کند تا چنین فرد انگلیسی تباری در ایران خودرو بماند و پست بگیرد. آیا پای منافع مشترک در میان است؟
به نظر می رسد دستگاه های نظارتی به طور جدی یاید به این موضوع ورود کنند و اجازه ندهند یک خبرنگار مسئله دار برای خودروسازی حاشیه ایجاد کند.
منبع: خط بازار