حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه صحن علنی امروز (۲۶ آبان) در نطق میان دستور خود گفت: وضعیت نابسامان نیروهای قراردادی و شرکتی در سازمانها و نهادها و بخش های مختلف کشور و بلاتکلیفی آنان نسبت به تامین شغلی و نگرانی از آینده خود نیازمند چاره اندیشی است، همسان سازی حقوق بازنشستگان و قانون تسری کارکنان قوه قضاییه و اجرای لایحه رتبه بندی معلمان و پاسخ به مطالبات به حق جامعه فرهنگی کشور و پایان دادن به انتظار آنان در اجرای عدالت و رفع تبعیض های ناروا یک ضرورت است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: همه ما می دانیم اتفاقی که در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش افتاد و با وجود برخورداری این عزیزان از توانمندی های فراوان در حوزه های دیگر اما اقبال عمومی نمایندگان ملت و رای اعتماد آنها رو به رو نشده اند پیام روشنی دارد، مجلس شورای اسلامی برای مدیریت کلان نظام تعلیم و تربیت و کرسی حساس وزارت آموزش و پرورش فردی از جنس معلمان ، فرهنگیان و از بدنه آموزش و پرورش میخواهند که با نیازها، مشکلات، مطالبات و چالش های این نهاد بزرگ آموزشی و پرورشی آشنا و از آگاهی و تجربه لازم و کافی برخوردار باشد.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند ۵۸۰ هزار کلاس درس و ۱۰۰ هزار معلم را که با حداقل حقوق و مزایا زندگی مشقت و ملال آور را پشت سر میگذارند اداره کند، آموزش و پرورش به وزیر نیاز دارد که بتواند برای ۹۸۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و ۱۰۰ ها مدرسه کپری برنامه ریزی داشته باشد. آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند کمبود ۸۰ هزار معلم را در استان های مختلف کشور تامین کند و قادر باشد معوقات معلمان و فرهنگیان و حق سنوات و پاداش این عزیزان را پس از سال ها بازنشستگی تامین کند.
نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: وزیری که بتواند صندوق ذخیره فرهنگیان کشور را بازسازی کند و با مجازات مدیرانی که با عملکرد سودجویانه و فرصت طالبانه خود اعتبار و آبروی صندوق را زیر سوال بردند مجددا احیا کند، آموزش و پرورش به مدیری نیاز دارد که در دولت از قدرت چانه زنی، شجاعت و اعتماد به نفس برخوردار باشد وزیری که قادر باشد ۱۰ ها هزار ملک و مستقلات بلااستفاده آموزش و پرورش را در نقاط مختلف کشور که از آنها استفاده بهینه نمی شود تبدیل به احسن کند و منافع حاصل از آن را صرف پیشرفت آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات و دغدغه های معیشتی معلمان و تامین نیازهای مادی و تجهیزات مدارس کند.
نوش آبادی اظهار داشت: وزیری که قدرت برنامه ریزی برای تخریب و بازسازی هزاران مدرسه فرسوده را داشته باشد و با هدایت و حمایت خیرین مدرسه ساز نهضت مدرسه سازی را برای آسایش و رفاه دانش آموزان فراهم کند، وزیری که با مافیای کنکور مبارزه کند و به محتوای کتب درسی پایه های تحصیلی توجه کند و با بهره مندی از فناوری های نوین و آموزش مستمر موجب تحول در فرایند آموزشی و تربیتی کشور شود. در یک کلام وزیر مقتدر، شجاع، آگاه، مدیر و مدبر که قادر به رهبری دستگاه تعلیم و تربیت باشد.