در این پنل تخصصی صنعت خودروسازی نگار میرکریمی مدیر بازاریابی خودروسازی ایلیا، مصطفی زارع مدیر ارشد بازاریابی و فروش آژانس مگنت، ماکان مهرپویا مدیر پلتفرم ایران ادز، فرزان فروغی فر همبنیانگذار استارتاپ دژینو و علی نادری بنیانگذار استارتاپ فلوچت به سخنرانی و تبادل نظر درباره بازاریابی به کمک هوش مصنوعی در صنعت خودرو و قطعات آن پرداختند.
در این پنل رضا رجایی پژوهشگر هوش مصنوعی که مدیریت این پنل را بر عهده داشت به معرفی اندیشکده خودرو پرداخت و از آن به عنوان هدف این پنل یاد کرد. وی در این رابطه گفت: بیان نظرات و پیشنهادهای این صنعت به اندیشکده خودرو برای پیشرفت خودروسازی ضروری است که ما از آن استقبال میکنیم.
رجایی اندیشکده خودرو را نهادی تخصصی علمی و مستقل خواند که با هدف ارائه راهکارهای راهبردی و ارتقای دانش مدیریتی و فناوری صنعت خودرو کشور تاسیس شده است. وی در راستای تشریح بیشتر این موسسه اظهار کرد: این اندیشکده با تمرکز بر تحقیق و توسعه، آینده پژوهی، مدیریت دانش و توانمندسازی سرمایه انسانی ، شبکهسازی مدیریتی و صنعتی، مشاورههای مدیریتی و پایش اطلاعات درصدد توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر صنعت خودروسازی است.اندیشکده خودرو با تکیه بر خرد جمعی و بهره گیری از تجربیات متخصصان صنعت خودرو به دنبال محقق ساختن اهداف خود است.

در ادامه این پنل ماکان مهرپویا مدیر پلتفرم ایران ادز و به عنوان یکی از نماینده های آژانسهای تبلیغاتی در این گفتگوی تخصصی به خلا تبلیغات بیلبوردی و تلویزیونی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و این موضوع را به تجربهای متفاوت برای مدیران مارکتینگ در سال گذشته دانست. او فاصله گرفتن از تبلیغات سنتی به تبلیغات آنلاین و استفاده از هوش مصنوعی را بستری جدید برای تبلیغات خلاقانه و آگاهانهتر خواند. به نظر میرسد سال جدید به جای نیروی کار تولید محتوای متنی و تصویری به نیروی انسانی که استفاده از هوش مصنوعی را به صورت تخصصی بداند نیاز داریم و تلفیقی از تبلیغات سنتی و مدرن را خواهیم داشت.
نگار میر کریمی مدیر بازاریابی خودروسازی ایلیا نیز تبلیغات در سال ۱۴۰۳ را هدفمند نامید و معتقد است مسیرهای جدیدی پیشروی تبلیغات صنعت خودروسازی قرار گرفت.
میرکریمی، هوش مصنوعی در بازاریابی صنعت خودرو را نیز تهدیدی در عین فرصت دانست و گفت: این ابزار جدید در عین کاربردهای بسیاری که میتواند داشته باشد، در بازاریابی ما هنوز به صورت کامل پذیرفته نشده و با چالشهای آن نیز مواجه هستیم. مدیر بازاریابی خودروسازی ایلیا به کار گیری نیروی متخصص و با تحصیلات مرتبط در استفاده از هوش مصنوعی را ضروری تلقی کرد.
مصطفی زارع مدیر ارشد بازاریابی و فروش آژانس مگنت تغییرات سیاسی و اقتصادی ابتدای سال ۱۴۰۳ را در روند منفی تبلیغات آنلاین اثر گذار در جامعه تبلیغات ایران دانست. زارع درباره اثربخشی تبلیغات کنونی بیان کرد: برندسازی و روابط عمومی دو عامل مهم در تبلیغات برندهای متفاوت است.
وی اضافه کرد: در بازار کنونی خودرو کشور و با وجود خودروهای چینی، شرکتهای خودروسازی باید مزیت رقابتی و ارزش پیشنهادی خود را در جنبههای برندینگ و روابط عمومی تقویت کنند تا تولیدات داخلی بیش از پیش رشد کنند.
علی نادری بنیانگذار فلوچت در ادامه پنل به چالشهای هوش مصنوعی در استارتاپهای نوین پرداخت و تعامل بیشتر در بازار آفلاین در مقایسه با مارکتینگ آنلاین را یکی از مشکلات حال حاضر استارتاپهای گوناگون دانست که یکی از راهکارهای موثر آن استفاده درست از هوش مصنوعی است.