این تلویزیون شهری ترکیبی از فناوری، سرگرمی و بازاریابی هستند و به عنوان یک روش تبلیغاتی تاثیرگذار در فضاهای باز کاربرد دارند. بدین ترتیب با جذب سریع مخاطبان، شما را به هدف رسانده و میزان فروش و درآمدتان را افزایش میدهند. در این مطلب از نماررنتز ای ای دی وال و ویدیو وال همراه ما باشید تا شما را با تلویزیونهای شهری سه بعدی به عنوان جدیدترین روش تبلیغاتی آشنا کنیم.
تلویزیون شهری سه بعدی یک تجربه بصری فوقالعاده واقعی به شما ارائه میدهد. از طریق تبلیغات با این نمایشگرها، یک تصویر سه بعدی به یادماندنی در ذهن مخاطبین ایجاد میشود. در تلویزیونهای شهری، مقیاس خاکستری تصاویر مختلف یک توهم بصری ایجاد میکند. به همین دلیل با ایجاد تعجب و حیرت در مخاطبان، توجه ویژه آنها جلب شده و اگر تبلیغ جذاب باشد باعث میشود که مخاطب تا آخر آن را نگاه کند. در واقع با پخش تصاویر تبلیغاتی، در چشم مخاطبان توهمی ایجاد میشود تا آنها بتوانند تصاویر سه بعدی را درک کنند.
تلویزیون شهری 3 بعدی با داشتن فناوری پیشرفته امکان جدا کردن تصاویر را فراهم کرده و در صورت مسلح بودن چشم، تصاویر چپ و راست را به کمک عینک جدا میکند. این نوع تلویزیون با داشتن طراحی همه جانبه، تصویر را به صورت متحرک به افراد نشان میدهد. بدین ترتیب مخاطب در حال نگاه کردن به تلویزیون، فکر میکند که تصویر از بیلبورد بیرون آمده است. در واقع با این روش، محتوای نمایش داده شده طوری نشان داده میشود که انگار واقعیت دارد! چنین تجربهای با جذب سریع مخاطب منجر به تعامل بیشتر با کسبوکارتان میشود.
محتوای تلویزیون شهری سه بعدی با استفاده از نرمافزار مخصوص کنترل میشود. این فناوری در مقایسه با صفحه نمایش معمولی در بخش نرمافزار و سختافزار تفاوتهای زیادی دارد. برای مثال هنگام راهاندازی این فناوری باید به جلوه نمایش محصول، محل نصب و... توجه شود. تلویزیون شهری سه بعدی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بخشی از آنها اشاره میکنیم:
برای اینکه توجه مخاطب به این فناوری جلب شود، در نظر گرفتن نوع محتوا و فاصله نمایشگر تا مخاطب اهمیت زیادی دارد و روی کیفیت و وضوح نمایش تصاویر تاثیر میگذارد. هر چه کیفیت نمایشگر بالاتر و محتوای ارائه شده جذابتر باشد، توجه مخاطبان بیشتری را به دست میآورد. در واقع با پخش محتوای جذاب از تلویزیونهای شهری سه بعدی، تعامل مخاطب با آنها افزایش پیدا میکند.
مغز انسان به عنوان بزرگترین ماشین پردازش بصری، اطلاعات بیرونی را از هر چشم دریافت و آنها را پردازش میکند. بدین ترتیب یک تصویر سه بعدی از تصاویر در ذهن شکل میگیرد. اطلاعات بصری تنها شامل ۲۰ درصد از نشانههای دو چشم است و مغز بقیه آن را از منابع اطلاعاتی مثل همگرایی دو چشم به دست میآورد. درک عمقی هم با استفاده از تصاویری که از هر یک از چشمها به مغز فرستاده شده، صورت میپذیرد.
چشمان ما با داشتن یک فاصله حدودا ۶ سانتیمتری، تصاویر بصری را از زاویههای متفاوتی دریافت میکنند. قشر بینایی این دو تصویر مختلف را با هم ادغام کرده و باعث درک عمق، عرض، طول و فاصله بین اجسام میشود. فناوری سد اختلاف دید هم کاری میکند تا تماشای تصاویر سه بعدی با چشم غیر مسلح هم امکانپذیر باشد. بدین ترتیب نیاز بینندگان به استفاده از عینک برطرف میشود. چشم چپ و راست در مقابل نمایشگر قرار گرفته و پیکسلهای مربوط به هر چشم را به آن نمایش میدهد. بدین ترتیب از طریق سد اختلاف دید، حس عمق ایجاد شده و یک تصویر استریو سه بعدی به مخاطب ارائه میشود.

میدانید اولین و بزرگترین بیلبورد سه بعدی جهان که رکورد جهانی گینس را به دست آورده، کجا نصب شده؟ این نمایشگر سه بعدی در میدان تایمز نیویورک نصب شده و با ایجاد زیبایی بصری، تبدیل به نماد این شهر شده است. امروزه محتواهای خلاقانهای با این تلویزیونهای سه بعدی نمایش داده میشوند. در ادامه شما را با مزایای بیلبوردهای سه بعدی آشنا میکنیم:
تلویزیونهای 3 بعدی میتوانند توجه خیلی از مخاطبان هدف را به دست بیاورند. این تابلوهای ال ای دی با داشتن جذابیت و گیرایی فوقالعاده باعث معرفی برند و افزایش سریع ارزش آن میشوند.
جلوههای بصری همه جانبه و سه بعدی، خیلی سریع توجه افراد مختلف را جلب میکنند. حتی ممکن است با ایجاد جذابیت دیوانهکننده باعث بروز ترافیک در خیابانها شوند. خیلیها به محض دیدن تبلیغ صبر کرده و آن را کامل میبینند تا از محتوای آن با خبر شوند.
هرچه جذابیت و تاثیرگذاری محتوای تبلیغاتی شما بیشتر باشد، درآمد به دست آمده از آن هم بالاتر است. بیشتر تبلیغکنندگان تمایل دارند با پخش تصاویر جذاب در خیابانهای تجاری و مناطق پرجمعیت، مخاطبان بیشتری به دست بیاورند. بنابراین حتی اگر هزینه اجاره تلویزیون در این مناطق بیشتر باشد باز هم حاضرند پول زیادی بپردازند.
تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی به عینک مخصوص احتیاج ندارند و به عنوان یک ابزار تجاری جدید بهصورت گسترده در مراکز مختلف استفاده میشوند. ترکیب هنر و فناوری نمایشگر 3D باعث میشود که خروجی کار خیلی خاص و منحصربهفرد باشد. این نمایشگر در نسلهای بعد با کوچکتر کردن پیکسلها، رزولوشن را افزایش میدهد. بدین ترتیب با توسعه این فناوری در آینده، کیفیت تصاویر بهبود قابل توجهی پیدا میکند.
در آینده نزدیک شاهد استفاده بسیاری از کسبوکارها از این فناوری میشویم که برای تبلیغ محصولات خود از تلویزیونهای شهری 3 بعدی استفاده میکنند. همچنین با فراهم شدن شرایط اجرای سناریوهای کاربردی جدید، تولید محتوای خلاقانه و تجربه بصری فراگیر هم ممکن میشود.
در این مقاله شما را با کارکرد و مزایای استفاده از نمایشگرهای تری دی LED آشنا کردیم. تلویزیونهای شهری سه بعدی با ایجاد تجربه بصری جذاب، توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب میکنند. بنابراین در حال حاضر یکی از بهترین روشهای ارتقا و معرفی برند، تبلیغات در فضای باز است که باعث افزایش فروش محصولات و بیشتر شدن درآمد کسبوکارتان میشود.
یادتان باشد که هرچه تبلیغ شما خاصتر باشد، مخاطب زمان بیشتری برای مشاهده گذاشته و بیشتر جذب آن میشود. شما میتوانید با اجاره تابلوهای تبلیغاتی از سایت نمارنتر هم در هزینههای تبلیغات برند خود صرفهجویی کنید و هم تعداد مخاطبانتان را تا حد زیادی افزایش دهید.
