در گفت و گو با رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح شد؛

موج جدید کاهش قیمت طلا و سکه به راه افتاد

نادر بذرافشان گفت: امروز در بازارهای جهانی شاهد کاهش ۶۷ دلاری قیمت اونس طلا هستیم که تقریبا کاهش چشمگیری است. بازار طلای ایران نیز تحت تاثیر این جریان قرار گرفته است.

موج جدید کاهش قیمت طلا و سکه به راه افتاد

در پی ثبات نسبی نرخ ارز و آرامش بازار طلا و سکه، امروز خبر از کاهش چشمگیر اونس جهانی طلا رسید. این جریان مسلما بر بازار طلا و سکه ایران نیز اثر جدی دارد. نخستین اثر این موج کاهشی نیز با آغاز هفته در قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه مشخص شد. از ابتدای سال تاکنون رکود و کاهش تقاضا در بازارهای داخلی طلا سبب نگرانی فعالان این صنف شده است و با گذشت سه ماه از سال همچنان این روند ادامه دارد.

در راستای میزان تاثیر سقوط اونس جهانی طلا بر بازارهای داخلی ایران به گفت‌وگو با نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران پرداختیم.

بذرافشان در مصاحبه با تیتر کوتاه در رابطه با کاهش قابل توجه اونس جهانی طلا گفت: امروز در بازارهای جهانی شاهد کاهش ۶۷ دلاری قیمت اونس طلا هستیم که تقریبا کاهش چشمگیری است. بازار طلای ایران نیز تحت تاثیر این جریان قرار گرفته است. بر همین اساس امروز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۲ هزار تومان کاهش و سکه‌ها هر کدام با ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت رو به رو بوده‌اند.

نادر-بذرافشان

وی در ادامه افزود: در پی واکنش‌ها به کاهش اونس جهانی، بازارهای داخلی ما به دلیل شرایط ثبات و کاهش نرخ ارز و همچنین نبود تقاضا روندی نزولی را در پیش گرفته است. سکه یک گرمی در بازار امروز کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد. نیم سکه نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش و ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش مواجه شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر احتمال ادامه کاهش قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی گفت: احتمال ادامه کاهش قیمت‌ها وجود دارد، البته با توجه به شروع هفته و آغاز به کار بازارهای مالی، باید واکنش بازارها را بررسی کرد، زیرا شرایط رکود و بحران‌های موجود در صنعت طلا از ابتدای سال منجر به بروز مسائل متفاوتی شده است. اکنون که در سومین ماه سال هستیم، رکود و کاهش تقاضا بیش از پیش بر بازار طلا سایه افکنده است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر