اتوبوس برقی | حمل و نقل | شهرداری تهران

اتفاقی جدید در حوزه حمل و نقل شهری/ اتوبوس های برقی در راهند

رئیس سازمان محیط زیست پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، هشتم آذرماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوا گفت: آلایندگی و آلودگی در شهر تهران به طور میانگین مربوط به وسایل نقلیه شخصی است که در تعداد زیاد استفاده می‌شود.

اتفاقی جدید در حوزه حمل و نقل شهری/ اتوبوس های برقی در راهند

حمل و نقل شهری، سیستمی است که افراد و کالاها را در داخل شهرها و نواحی حومه به صورت موثر و مترتب حرکت می‌دهد. این سیستم شامل انواع وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس‌ها، متروها، قطارهای شهری، تاکسی‌ها، دوچرخه‌های عمومی و سایر وسایل نقلیه عمومی می‌شود. هدف اصلی حمل و نقل شهری، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، افزایش کارایی و راحتی مسافران، و تسهیل دسترسی به مناطق مختلف شهر می‌باشد. سیستم‌های هوشمند حمل و نقل، از فناوری‌های اطلاعاتی برای بهبود ترتیب و کنترل ترافیک استفاده می‌کنند. بهبود این سیستم‌ها به منظور افزایش بهره‌وری، کاهش زمان سفر، و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در دستور کار قرار دارد.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: دیروز بحث خط تولید یک هزار اتوبوس برقی کشور توسط وزارت صمت افتتاح شده است و این ظرفیت بسیار خوبی است که این هزار دستگاه وارد چرخه استفاده عمومی قرار بگیرند.

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست  پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، هشتم آذرماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوا گفت: آلایندگی و آلودگی در شهر تهران به طور میانگین مربوط به وسایل نقلیه شخصی است که در تعداد زیاد استفاده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه دولت برای این موضوع گام های اساسی برداشته و هم وزارت صمت و همدیگر نهادها پیگیر حل این مشکل به طور جدی هستند.

سلاجقه در ادامه گفت: دیروز بحث خط تولید یک هزار اتوبوس برقی کشور توسط وزارت سمت افتتاح شده است و این ظرفیت بسیار خوبی است که این هزار دستگاه وارد چرخه استفاده عمومی قرار بگیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری محترم هم کارهای خوبی را در بحث حمل و نقل عمومی در تهران انجام می‌دهد و و در شهرهای دیگر هم ما این موضوعات را پیگیری می‌کنیم و انجام می‌دهیم.

سلاجقه تصریح کرد: در اصفهان هم کارهای خیلی خوبی انجام شده است توسط استاندار و اداره کل محیط زیست آن استان و صندوق ملی محیط زیست تسهیلات خوبی برای خارج کردن خودروهای فرسوده به ویژه تاکسی اعطا می‌کند.

سلاجقه در پایان گفت: ما تلاش می‌کنیم و در زیرساخت‌ها کمک می‌کنیم و بنده امیدوارم این روند بهبودی جو ادامه‌دار باشد و ما شاهد بارش های خوب هم باشیم و دستگاه ها هم از همین الان که فصل اختصاص بودجه هست برای این موضوع بودجه ای را مد نظر قرار بدهند.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر