نوسازی بافت فرسوده | بازار مسکن | قیمت مسکن

دولت سیزدهم، بافت فرسوده را احیا کرد / تحویل ۳۰ هزار واحد نوسازی شده به متقاضیان

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی واحدهای بافت فرسوده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون از ۲۲۰ هزار واحد عبور کره است، گفت: واحدهای نوسازی و بهره‌برداری شده در دولت سیزدهم به مرز ۸۰ هزار واحد رسید.

دولت سیزدهم، بافت فرسوده را احیا کرد / تحویل ۳۰ هزار واحد نوسازی شده به متقاضیان

نوسازی و تجدیدساخت بافت فرسوده شهری از موضوعات مهم و ضروری در بسیاری از شهرهای جهان است. بافت شهری با گذر زمان، فرسوده و قدیمی می‌شود و عدم توجه به نوسازی آن، منجر به مشکلات گوناگونی مانند کاهش کیفیت زندگی شهروندان، ایجاد آسیب به محیط‌زیست و از بین رفتن بخش فرهنگی و تاریخی می‌گردد.

«محمد آیینی» افزود: روند نوسازی و ارائه صدور پروانه ساختمانی برای واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری از مرز ۲۲۰ هزار واحد عبور کرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح‌داد: سهم تهران در صدور پروانه ساختمانی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۵ هزار واحد مسکونی بوده است.

وی یادآور شد: در دهه فجر امسال در بافت‌های فرسوده شهری در استان‌های سراسر کشور، بیش از ۳۰ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید و تحویل متقاضیان شد.

مالکان و سازندگان در محلات هدف بازآفرینی شهری، می‌توانند از فرصت طلایی بهره‌مندی از بسته‌های تشویقی برای نوسازی واحدهای فرسوده استفاده کنند. این در حالی است که دولت، شهرداری و نظام بانکی حمایت همه‌جانبه از حوزه بازآفرینی شهری دارند.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر