نهضت ملی مسکن | هزینه ساخت مسکن

شرط ریزش قیمت مسکن مشخص شد / اتفاقی بی سابقه در بازار مسکن

کارشناس اقتصادی مسکن گفت: افزایش عرضه زمین و نوسازی بافت‌های فرسوده نقش موثری در کاهش قیمت مسکن دارد.

شرط ریزش قیمت مسکن مشخص شد / اتفاقی بی سابقه در بازار مسکن

نوسازی و تجدیدساخت بافت فرسوده شهری از موضوعات مهم و ضروری در بسیاری از شهرهای جهان است. بافت شهری با گذر زمان، فرسوده و قدیمی می‌شود و عدم توجه به نوسازی آن، منجر به مشکلات گوناگونی مانند کاهش کیفیت زندگی شهروندان، ایجاد آسیب به محیط‌زیست و از بین رفتن بخش فرهنگی و تاریخی می‌گردد.

حسین درودیان کارشناس اقتصادی مسکن گفت: چهار سال اخیر در کشور اتفاق بی‌سابقه‌ای رخ داده و این امر افزایش قیمت دلاری مسکن در دوره جهش ارز است.

به گفته وی، علت اصلی افزایش قیمت مسکن به دلیل بالا بودن نرخ ارز است چراکه تنها ۱۰ درصد از قیمت مسکن، به هزینه ساخت مربوط است و عمده ۹۰ درصد باقی به هزینه زمین اختصاص دارد.

او می‌گوید: در حوزه مسکن، تهران مرجعیت دارد؛ یعنی تهران جایی است که در آن بیشترین فشار کاهش موجودی زمین را شاهدیم. بنابراین برای حل معضل مسکن باید فکری به حال عرضه زمین و بافت مسکونی در کلان‌شهرها بکنیم.

وی افزود: باور پذیر بودن کیفیت واحدهای نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بسیار مهم است تا از این طریق بتوانند اقدام به تکمیل آورده‌های خود کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ب غ

    تنها دلیل گرانی مسکن فقط اپلیکیشن ها هست وبعد بنگاههان؟ درتبریز دردیوار بنگاههان باآگهی دادن دراپ ها قیمت تعیین می‌کنند وفروشندگان هم قیمت‌های دلبخواهی منتشر می‌کنند ورقابتی هست فروشنده میگه خانه من دراطراف تبریز۵۰۰میلیون هم نمیره اما دردیوار۱میلیاردو۵۰۰منتشرمیکند میگه یکی پیدا میشه می‌خرد وبااین کارش باعث میشه خودتبریز یاجای خوب ازاینجا تحریک شده که فلانی درانجااین قیمت گذاشته منم دوبرابر اون آگهی قیمت منتشر میکنم واینگونه در اپلیکیشن قیمتها۳۰تا۵۰برابری منتشر وتعیین می‌شود وبعدمیگند مسکن گرانشده؟اپلیکیشن ها به حال خودرها شده دراندیشه تبریز بنگاههان وفروشندگان اپ رادراختیار گرفته وازتابستان تاکنون بازم دوبرابر افزایش قیمت کردند یعنی یکی دلبخواهی ونجومی قیمت منتشر می‌کند وبقیه راتحریک به ثبت قیمت بیشتر می‌کند واینگونه هست قیمت مسکن بالارفته ومیرود

  • ناشناس

    اخه بافت فرسوده با این وامها چطور درست میشه؟ ان هم با این سودهایی که بانکها میگیرند و هزینه های سرسام اور امروزی.

  • ناشناس

    سازنده گان املاک قدیمی راخیلی ارزان میخرندمخصوصادرجنوب شهرویاحتی درمحدوده
    خیابان ولیعصر که نزدیک میدان قزوین یاشاهپورباشددرحالیکه میدان قزوین خودیک شاهراه است که به همه جای تهران دسترسی دارد
    ارزان بفروشنددیگرنمیتوانندیک آپارتمان درهمان محدوده بخرندمشارکت هم که میکنندکمترین متراژرامیدهندنفروختن مقرون به صرفه تراست.بعضی ازخانه های قدیمی مستحکم ترازاین آپارتمانهابسازبندازهستند.

  • کاظم

    مهم زمین است هم اکنون من حاشیه شهر مشهد دارم وتازه ساختم متر با زمین وساخت ده میلون میدم نوساز وشیک

  • ناشناس

    چون کسی نمیخره،رکود میکنه.مالیات میگیرن جیب پر میشه

  • ح.پ

    چرا دولت و مجلس در خیلی موارد برای جلوگیری از خطرات و احتمال ضرر و زیان به مردم است قانون و اجبار تعیین میکند ولیکن برای ساخت بافت های فرسوده که هر آن امکان زلزله و سیل و آتش و خسارت برای مردم است قانون و اجبار تعیین نمیکند چرا چون به نفع ُسازندگان و ثروتمندان نیست ؟!

  • ناشناس

    ۹۰ درصد قیمت زمین نیست چون مالک زمین را مشارکت می دهدمعمولا در ازای دریافت ۶۰ درصد کل بنا .

  • محمد

    سلام، کارشناسی درست انجام دهید من همینجا اعلام میکنم که در سال اینده حداقل بین 50تل80درصد افزایش قیمت مسکن داریم،

  • امیر

    دولت اگر واقعا خواسته باشه به مردم کمک کنه باید مصالح را مثل اهن سیمان و میلگرد و همچنین لوازم برقی و غیره مصرفی در ساختمان سازی را ارزان کند تا این قبمتها شکسته شود و برای اینکه زمین و املاک کلنگی هم گران نشود یک تعرفه و مشوق برای تراکم فروشی وهمچنین سابقه مالکیت چند ساله برای مالکین برای درخواست پروانه بگذارد.

  • نوروزی

    سلام ما سال ۷۲ ی زمین دولتی گرفتیم بخاطر قسط وام سال ۸۷ مجبور شدیم خونه را بفروشیم ۱۶ سال با چهار تا بچه مستاجرم،چکار باید بکنیم،وام اشتغالزایی زمان احمدی نزاد ما را بیچاره کرد،دیگه زمین یا خونه نهضت ملی نمیتونیم ثبت نام کنیم

  • ناشناس

    درهرجامعه ای قشرمتوسط که حداکثرجامعه راتشکیل میدهند.تعیین کننده قیمت هاهستند.ومیزان افزایش یاکاهش قیمت به قدرت خریدآنهابستگی دارد.ازسال گذشته قدرت خریدقشرمتوسط برای خریدخانه به شدت کاهش یافت.واکنون درکمترین حدخودقراردارد.چون افزایش قدرت خریدآنهاتقریبأغیرممکن است. پس برای رونق بازاربایدقیمت مسکن کاهش یابد

  • فرزاد

    وقتی که اسب‌های نجیب و با وقار به بهانه های مختلف از مسابقه کنار گذاشته می‌شوند خرهای پیر و فرسوده باید برای قهرمان شدن در واقع خردوانی به جای اسب دوانی و خر پیر دوانی به جای خر دوانی بهترین انتخاب شرط بندی است

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر