نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی اعلام شد

نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی صبح امروز اعلام شد بنابراین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش از نتایح مطلع شوند.

امسال ۲۶۹ هزار و ۴۹۲ دانش آموز پایه نهمی در آزمون دبیرستان‌ها و هنرستان‌های مدارس نمونه دولتی مقطع متوسطه دوم شرکت کردند.

در این آزمون که ۲۶۹ هزار و ۴۹۲ دانش‌آموز به رقابت پرداختند بیش از ۶۳ هزار نفر برای دبیرستان‌های متوسطه دوم نظری و افزون بر ۶۵۰۰ نفر برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای جهت تحصیل در پایه دهم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرفته شدند.

در آزمون فوق، ۱۵ درصد پذیرفته‌شدگان از دانش‌آموزان روستایی بودند.

این آزمون برخلاف سال‌های گذشته به صورت متمرکز توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و در سطح کشور برگزار شد.

در همین راستا ۱۰۰ سوال از کتب پایه نهم دوره اول متوسطه طرحی شده بود و دانش آموزان ۱۲۰ دقیقه فرصت پاسخگویی داشتند.

مدارس نمونه دولتی چگونه است؟

مدارس نمونه دولتی مدرسه‌ای است که وزارت آموزش و پرورش در ایران به آنها مجوز «نمونه» (از نظر کیفیت برتر آموزشی) می‌دهد. این مدرسه‌ها دانش‌آموزان خود را از طریق آزمون ورودی پذیرش می‌کنند. این مدارس نمونه دولتی هستند و خاص به حساب می‌آیند.

اکثر دبیران مدارس نمونه دولتی و استعداد های درخشان مشترک اند لذا مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان از لحاظ سطح آموزشی با یکدیگر رقابت می‌کنند.دانش آموزان مدارس نمونه دولتی به نسبت زمان معمول به دلیل کلاس های فوق ساعات بیشتری را در مدرسه سپری می‌کنند.این مدارس شهریه مناسبی در قبال کیفیت آموزشی دارند.

آزمون ورودی این مدارس معمولاً در پایان هر سال تحصیلی برگزار می‌شود و از میان دانش آموزان پایه نهم برای ورودی به پایه دهم بر اساس نمرهٔ آزمون پذیرش می‌کنند. .دانش آموزان در این آزمون می توانند از طریق دو راه وارد مدارس نمونه دولتی شوند که راه اول پذیرفته شدن در آزمون و راه دوم پذیرفته شدن در لیست ذخیره است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر