بورس | بازار سهام | بازار سرمایه | شاخص کل بورس

سقوط سنگین بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۸ هزار و ۲۰۳ واحد همراه شد.

سقوط سنگین بورس

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با کاهش ۸ هزار و ۲۰۳واحد به رقم ۲ میلیون و ۹۱ هزار و ۹۰۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با کاهش ۵ هزار و ۱۷ واحدی به رقم ۷۳۴ هزار و ۷۹۶ واحد رسید.

ارزش روز بازار که ناشی از ارزش روز سهام ۶۱۱ شرکت بورس یاست به ۷ میلیون و ۲۶۳ هزار میلیارد تومان معادل ۱۴۵.۲ میلیارد دلار رسید.

معامله گران امروز ۵.۲ میلیارد سهام در قالب ۳۳۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۲۱۴ واحد کاهش به ۲۵ هزار و ۲۲۵ واحد رسید.

ارزش روز فرابورس به یک میلیون و ۳۹۰ هزار میلیارد تومان و ارزش روز بازار پایه به ۳۶۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز ۶.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۶۸۰ هزار معامله و به ارزش ۲۹۳ هزار میلیارد تومان رسید، البته لازم به یادآوری است، مطابق روال دوشنبه‌ها، امروز هم تعداد ۳.۲ میلیارد ورقه اوراق بدهی دولت در شبکه بانکی در ۴۶۸ معامله و به ارزش ۲۸۹ میلیارد تومان در قالب عملیات بازار باز بین بانک‌ها خرید و فروش شد که صرفا ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود.

بورس محل ریسک و نوسان است، اگر دخالت‌ها در بورس و معاملات نباشد، می‌تواند به عنوان دماسنج اقتصاد عمل کند.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر