کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۱۷

قیمت نفت سقوط کرد / نابودی ۲۵۰۰ شغل به دنبال سیاست جدید این بانک

در بخش کیوسک آنلایت هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قیمت نفت سقوط کرد /  نابودی ۲۵۰۰ شغل به دنبال سیاست جدید این بانک

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۳ ( ۴ آذرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • ضرر مالی هنگفت برای ایلان ماسک

شرکت شبکه‌های اجتماعی X که متعلق به ایلان ماسک است، ممکن است تا پایان امسال ۷۵ میلیون دلار از درآمد تبلیغاتی خود را از دست بدهد. به این دلیل که بسیاری از برندهای بزرگ، کمپین‌های بازاریابی خود را در این پلتفرم متوقف کرده‌اند که می‌تواند منجر به ضرر مالی برای شرکت شود. به تازگی، ایلان ماسک، میلیاردر و کارآفرین معروف، پستی را در توییتر به اشتراک گذاشته است که حاوی محتوای ضد یهود است. این باعث شد چندین شرکت بزرگ مانند والت دیزنی و برادران وارنر دیسکاوری به طور موقت از نمایش تبلیغات خود در توییتر جلوگیری کنند.

  • دلار امریکا جایگزین واحد پول آرژانتین می‌شود

یکی از اعضای کلیدی تیم رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین روز جمعه به بانک‌ها گفت، دولت خاویر مایلی بلافاصله پس از روی کار آمدن در ۱۰ دسامبر کنترل ارز را لغو نخواهد کرد، در حالی که دلارسازی را به عنوان یک هدف میان مدت برای آرژانتین حفظ می‌کند. لوئیس کاپوتو، که بخشی از تیم اقتصادی مایلی در دوران انتقال در آرژانتین است، یک جلسه خصوصی با مدیران بانکی در بوئنوس آیرس داشت. در این جلسه، وی در مورد هدف دولت جدید برای دستیابی به مازاد مالی (زمانی که درآمد دولت از مخارج دولت فراتر رود) تا سال ۲۰۲۴ صحبت کرد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی نسخه امروز اعلام کرد:

 

  • جمعه سیاه پر سود برای این شرکت ها

ETF‌ها سرمایه‌گذاری هایی هستند که عملکرد گروه خاصی از شرکت‌ها را دنبال می‌کنند. در جمعه سیاه، که یک روز خرید بزرگ در ایالات متحده است، ارزش ETFهایی که شرکت‌های خرده‌فروشی را ردیابی می‌کنند، بیشتر از کل بازار سهام افزایش یافت. شاخص S&P ۵۰۰ تغییر چندانی نداشت، اما دو شاخص دیگر مربوط به خرده فروشی آنلاین و عمومی هر دو در ساعات عادی معاملات، اندکی افزایش یافتند.

  • قیمت نفت سقوط کرد

قیمت نفت پس از یک روز مبادلات نامشخص کاهش یافت زیرا گروهی از کشورهای تولیدکننده نفت (به نام اوپک پلاس) در توافق بر سر میزان تولید نفت با مشکل مواجه هستند. آنها مجبور شدند یک جلسه مهم را به تاخیر بیاندازند تا آن را حل کنند. روند معاملات نیز کند بود زیرا در آن روز خرید و فروش نفت کاهش یافت. کشورهای عضو اوپک در حال بررسی قوانینی هستند که برای دو کشور افریقایی آنگولا و نیجریه وضع کرده‌اند تا ببینند آیا نیاز به تغییر این قوانین دارند یا خیر. همچنین توقف درگیری حماس و اسرائیل و آزادی برخی گروگان‌ها در غزه، باعث کاهش تنش‌ها در خاورمیانه خواهد شد، که خبر خوبی برای عرضه و قیمت نفت در جهان است.

 

روزنامه گاردین (The Guardian) همچپنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • افق روشن برای اقتصاد کانادا

روز جمعه، دلار کانادا در مقایسه با دلار امریکا به بالاترین حد شش هفته اخیر خود رسید. دلیل این اتفاق این است که داده‌های جدید نشان می‌دهد که خرده‌فروشی در کانادا به‌طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است، همین موضوع با دیگر نشانه‌های اخیر مبنی بر کند شدن اقتصاد کانادا مقابله کرد. ارزش دلار کانادا ( که به عنوان loonie هم شناخته می‌شود) در مقایسه با دلار امریکا افزایش یافت و با قیمت ۱.۳۶۱۰ معامله می‌شد، یعنی برای خرید یک دلار امریکا به ۱.۳۶۱۰ دلار کانادا نیاز دارید. این افزایش ۰.۶٪ را نشان می‌دهد، بنابراین loonie بیشتر از قبل ارزش پیدا کرده است، که نشانه خوبی برای اقتصاد کانادا است.

  • این بانک ۲۵۰۰ شغل را در خطر نابودی قرار داد

(Lloyds ) که یکی از بزرگترین بانک‌های بریتانیا است، در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییراتی در عملیات خود است. در نتیجه، شرکت ممکن است مجبور شود حدود ۲۵۰۰ شغل را کاهش دهد. این بخشی از تلاش گسترده بانک‌ها برای کاهش هزینه‌های خود است. این بانک آماده است تا با کارکنان در تعدادی از نقش‌ها، از جمله تحلیلگران و مدیران محصول، مشاوره را آغاز کند، همچنین اعلام کرد که بسیاری از آنها مراحل انتخاب را طی خواهند کرد و مشخص نیست که در نهایت چند نفر کاهش خواهند یافت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر