ترفند بازاریابی | مصرف کنندگان

با این ترفندهای بازاریابی، ذهن مصرف کننده را تسخیر کنید

در این گزارش به بررسی ترفندهای بازاریابی و چگونگی تاثیر آنها بر تمایل مصرف کنندگان به خرید محصول خواهیم پرداخت.

با این ترفندهای بازاریابی، ذهن مصرف کننده را تسخیر کنید

ترفندهای بازاریابی تکنیک هایی هستند که برای تأثیرگذاری بر نحوه خرید مصرف‌کنندگان استفاده می‌شوند. آنها را می‌توان در انواع کانال‌های بازاریابی از جمله رسانه‌های چاپی، دیجیتال و اجتماعی استفاده کرد.

برخی از معروف‌ترین ترفندهای بازاریابی عبارتند از:

  • محدودیت محصول: این ترفند با بیان اینکه عرضه محصول در محدودیت است، احساس فوریت ایجاد می‌کند. این کار را می‌توان با استفاده از عباراتی مانند "محدودیت تعداد" یا " زمان محدود" انجام داد.
  • ایجاد فوریت: با استفاده از این ترفند، مصرف‌کننده متقاعد می‌شود تا اقدام به خرید کند در غیر این صورت محصول را از دست می‌دهد. بنابراین با این ترفند، شما احساس فوریت را ایجاد می‌کنید. برای استفاده از این ترفند می‌توان با استفاده از عباراتی مانند «اکنون اقدام کن» یا «از دست نده» حس فوریت را در مصرف‌کننده به وجود آورد.
  • اثبات محبوبیت محصول: با استفاده از این ترفند شما به مخاطبان نشان می‌دهید که افراد دیگری از این محصول استفاده کرده‌اند و راضی هستند. بنابراین در این ترفند با نشان دادن نظرات مثبت خریداران قبلی و انتشار آمار خریدها، محبوبیت محصول را اثبات می‌کنید.
  • ایجاد حس مثبت: در این ترفند شما محصول را در فضایی با ویژگی‌های ظاهری مثبت به نمایش می‌گذارید و آن را با حس زیبایی، شادی و یا موفقیت مرتبط می‌سازید. این کار را می‌توان با استفاده از مدل‌های جذاب، جملات مثبت و انگیزشی یا با نشان دادن استفاده مثبت از محصول انجام داد.
  • نشان اعتبار محصول: در این ترفند شما محصولتان را از طریق یک متخصص یا شخصیت معروف و حتی سازمان‌های معتبر تبلیغ می‌کنید. همچنین می‌توان با استفاده از نقل قول‌های کارشناسان، استفاده از نشان سازمان‌های مورد اعتماد و یا طراحی حرفه ای، اعتبار محصول خود را افزایش دهید.
  • نمونه رایگان محصول: گاهی اوقات برای معرفی محصول جدید می‌توان نمونه کوچکی از آن را به صورت رایگان در اختیار مصرف‌کننده قرار داد.این ترفند باعث می‌شود که مصرف‌کننده پس از دریافت کالای رایگان، خود را ملزم به خرید محصول کند. گاهی در این ترفند از تخفیف دادن برای خرید اول هم استفاده می‌کنند.

نمونه-رایگان

نتیجه گیری

بنابراین موارد زیر از مهم‌ترین ترفندهای بازاریابی هستند:

ترفند محدودیت و فوریت اغلب با هم برای ایجاد حس وحشت در مصرف‌کننده استفاده می‌شود که می‌تواند یک راه بسیار موثر برای ترغیب آنها به خرید فوری محصول باشد.

می توان از اثبات محبوبیت محصول در یک جامعه استفاده کرد تا مصرف‌کننده احساس کند بخشی از یک گروه است. این موضوع می‌تواند آنها را بیشتر به خرید محصول ترغیب کند زیرا می‌خواهند با عموم مردم سازگار شوند.

از یک فضای تبلیغاتی مثبت می‌توان برای ایجاد احساس خوب در مصرف‌کننده نسبت به خود استفاده کرد. این مورد تاثیر زیادی بر تمایل مصرف‌کننده برای خرید محصول دارد.

 با درک و استفاده از این ترفندها، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی ایجاد کنید که تاثیر بیشتری بر میزان خرید مصرف‌کنندگان دارد.

در اینجا چند نکته اضافی برای استفاده مؤثر از ترفندهای بازاریابی وجود دارد:

به اصول اخلاقی پایبند باشید: از ترفندهای بازاریابی که فریبنده یا گمراه‌کننده هستند استفاده نکنید.

مخاطب خود را بشناسید: مطمئن شوید که ترفندهای بازاریابی با مخاطب هدف مرتبط هستند.

خلاق باشید: خلاقیت به خرج دهید و گاهش در ترفندهای بازاریابی، تغییرات جزئی ایجاد کنید.

 تست و اندازه گیری: هنگامی که یک کمپین بازاریابی را اجرا کردید، اثربخشی آن را آزمایش و اندازه گیری کنید تا ببینید چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی خوب نیست.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر