سهمیه بنزین | سهمیه بندی بنزین | سهمیه سوخت

وزارت نفت تکلیف سهمیه بندی بنزین را یکسره کرد / سهمیه بنزین به هر کد ملی می‌رسد؟

وزارت نفت درباره اخبار مربوط به سهمیه بندی بنزین بیانیه داد.

وزارت نفت تکلیف سهمیه بندی بنزین را یکسره کرد / سهمیه بنزین به هر کد ملی می‌رسد؟

سهمیه بنزین یعنی مقدار بنزین که به هر خودرو در یک دوره زمانی خاص تخصیص داده می‌شود. سهمیه بنزین ممکن است بر اساس عوامل مختلفی مانند نوع خودرو، مصرف سوخت، فاصله مسافرت و قوانین محلی تعیین شود. اقتصاد سوخت نیز می‌تواند عاملی باشد که در تقسیم بنزین برای ماشین‌ها تأثیر داشته باشد.

وزارت نفت در رابطه با اخبار مربوط به تغییر روش سهیمه‌‌ بندی بنزین که در برخی رسانه‌ها منتشر شده، بیانیه داد.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب خبری که از ساعتی پیش در بعضی رسانه‌ها به نقل از جواد اوجی، وزیر نفت در مورد تخصیص سهمیه ۱۵ لیتر بنزین به هر کارت ملی منتشر شده است، تصریح کرد: هیچ تصمیم تازه‌ای درباره تخصیص سهمیه بنزین گرفته نشده است.

در این اطلاعیه آمده است:

«وزیر نفت طی روز‌های گذشته مصاحبه یا اظهارنظری در این باره نداشته است و برخی رسانه‌ها با بازنشر بخشی از خبری در این زمینه که مربوط به دو سال پیش (دی‌ماه ۱۴۰۰) بوده است، خبر جدیدی منتشر کرده‌اند که عاری از واقعیت است.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت از همه اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای تقاضا دارد درباره اطلاع‌رسانی پیرامون بنزین صرفاً از مبادی رسمی نقل خبر کنند و از بازنشر شایعات و حدسیات در این باره جداً پرهیز کنند».

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ مهر ماه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند مربوط به اختصاص بنزین به جای خودرو به کارت ملی افراد را حذف کردند.

در تبصره این بند آمده بود: «در مورد انرژی مصرفی خودرو‌های سواری شخصی به میزان صرفه‌جویی انجام شده توسط هر کد ملی مالک خودرو نسبت به خط مرجعی که در آئین‌نامه تعیین می‌شود، گواهی صرفه‌جویی انرژی برای مالک خودرو صادر خواهد شد».

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    غلط کردید کذب پخش نکنید

  • ناشناس

    بنزین را سهمیه بندی نکنید . دلارهای نفتی را برای کارت ملی تک تک ایرانیها تقسیم کنید. این دلارها به جیب حزب شیطان و حماس آخوندهای کثیف میرود

  • بازنشسته

    لطفاً وکلای انتصابی دهانشان را کل بگیرند . شایعه پراکنی نکنند . 99اخبار نادرست وکلای نالایق دولتی هستند .

  • ناشناس

    خیلی هم عالی الان خیلی افقان ماشین دارن که زبادم هستن انوا استفادشو میبرن با کارت ماشین ما ندارم هیچ

  • محمد

    الان اکه سمیه بنزین بریزید تو کد ملی چه فرقی میکنه ماشینم بنام همونه ترفت الکی مردم خسته میکنین

  • ناشناس

    بهترین کار اینه که دولت یارانه نقدی را قطع کنه،این روش یارانه دادن بی عدالتی وگداپروری است

  • ناشناس

    لعنت خدا بر دروغگویان عالم

  • ناشناس

    خوبه به هرکس که ماشین نداره سوخت در صورتی چیزی تاخیر نکند

  • بازنشسته ایرانی

    بنده درحال مسافرت از تهران به سمت لرستان آمدم بعدازقم بعدازسوهاندفروشی ها(قصر)به یک جایگاه(پمپ بنزین)رفتم برای سوخت گیری دستگاه پمپ بنزین اول ۵ لیترزدم قطع شده مسئول پمپ گفتم آمدگفت پمپ ایرانی است دیگه بعد دوباره سوخت گیری کردم ۲۵ لیترزدم دوباره قطع شد گفتم چرا اینجوریه مسئول پمپ گفت میخواستی انقلاب نکنی ومرگ برشاه نگی گفتم چه ربطی داره گفت دولت مقصره ولی جنگ اعصاب بااینکه همسرم همراهم بود و نیمه شب هم بود.آیاکسی رسیدگی میکند؟؟؟

  • مستاجر

    مسولان یارانه. نقدی نهـ.. باید جمع شود یکپارچه...... به هردهک. بنزین تعلق بگیرد... هرکس خواست میتواند بفروشد. هرکس نخواست ده سال پس انداز کند... به نرخ روز بفروشد... دولت هم مازاد صادر کند.. جلوی دوزدی سوخت... وووگرفته شود

  • مصرف کننده

    چرا بنزین سوپر توزیع نمی‌شود.
    لطفا کمتر بفروشید.
    جلوی دزدی راببینید.



  • ناشناس

    آخه 15 لیتر به کجای ماشین های پر مصرف ایرانی میرسه برا موتور هم کافی نیست چه برسه به ماشین

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر