قیمت سکه | بازار سکه | قیمت سکه امروز

قیمت جدید نیم سکه و ربع سکه مشخص شد / مثقال طلا چند؟

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت جدید نیم سکه و ربع سکه مشخص شد  / مثقال طلا چند؟

قیمت طلا و سکه در ایران به طور معمول به قیمت دلار وابسته است. به عنوان مثال، اگر قیمت دلار افزایش یابد، معمولاً قیمت طلا و سکه نیز افزایش می‌یابد و برعکس. این وابستگی به دلار به دلیل استفاده از دلار در تجارت بین‌المللی و نیز تأثیرات تحریم‌ها و سیاست‌های اقتصادی جهانی است. این موضوع می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار طلا و سکه در ایران داشته باشد.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۰ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی ۲۰۲۱ دلار است.

در معاملات امروز (شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار امریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۲ هزار و ۸۶۳ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۳۸ هزار و ۹۶۶ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۷۴۷ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۲ هزار و ۴۹۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش قیمت نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۷۱ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۶۱۰ تومان است.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر