کلاس های درس همچنان با کمبود معلم مواجهند

کمبود معلم در کشور بیداد می کنند / فرهنگیان بازنشسته کجا هستند؟

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران درباره کلاس‌های درس بدون معلم گفت: کار را به گونه‌ای مدیریت کردیم تا کلاس‌های درس خالی نماند و در مدارسی که با کمبود معلم مواجه هستند، معاونان مدارس کلاس‌های درس را اداره می‌کنند.

کمبود معلم در کشور بیداد می کنند / فرهنگیان بازنشسته کجا هستند؟

کمبود معلم در آموزش و پرورش یکی از چالش‌های مهمی است که خانواده ها و آموزش دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد. کمبود معلم می‌تواند به دلیل عدم توانایی دولت در جذب و حفظ معلمان کافی، نبود زیرساخت‌های لازم برای آموزش و پرورش یا عدم توجه به این حوزه توسط دولت باشد.

کمبود معلم می‌تواند به تحقق اهداف دانش آموزی و تأثیرگذاری بر دانش آموزان و ارزش‌های آنها تأثیر منفی بگذارد. عدم وجود معلمان کافی و کارآمد می‌تواند منجر به کاهش کیفیت آموزش و پرورش شده و در نتیجه دانش آموزان نتوانند به خوبی به ارزش‌ها و ایده‌های مذهبی، اجتماعی و سیاسی آشنا شوند.

برای مقابله با این چالش، دولت باید توجه بیشتری به آموزش و پرورش داشته باشد و سیاست‌ها و برنامه‌های مناسبی را برای جذب و حفظ معلمان کافی اجرا کند. همچنین، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آموزش و پرورش و بهبود شرایط آموزشی نیز از اقدامات مهم است. همچنین، ارتقای شغل معلم و ایجاد حوزه‌های تخصصی می‌تواند به جذب و حفظ معلمان و در نتیجه حل معضل کمبود معلم کمک کند.

مشکل کمبود معلم در سال تحصیلی جدید همانند سال‌های گذشته مشهود است و با ورود به دوازدهمین روز مهر، خانواده‌ها در شهر تهران از کلاس‌های درس بدون معلم و دو معلم برای بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی خبر می‌دهند.

علاوه بر مشکلات همیشگی همچون کاهش جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان با وجود روند افزایش بازنشستگی معلمان که سرمنشأ کمبود معلم است، اما امسال روند برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و تأخیر در اعلام نتایج، مشکل کمبود معلم را تشدید کرد.

در حالی که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود ۷۵ هزار معلم جدید از طریق دو آزمون استخدام آموزگار و دبیر وارد مدارس کشور شوند اما همچنان در هفته  دوم مهر ماه مدارس دولتی کشور نتوانستند از وجود معلمان جدید بهره‌ ببرند.

نتایج آزمون آموزگاری با تأخیر بسیار در ۳۰ شهریور اعلام شد و هم‌اکنون ادارات آموزش و پرورش در حال انجام امور اداری برای ساماندهی پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون در مدارس هستند، از سوی دیگر در حالی که قرار بود ۲۸ هزار آموزگار جدید از محل این آزمون جذب شوند اما با خالی ماندن ۱۱ هزار ظرفیت، فقط ۱۷ هزار نفر جذب شدند.

هر چند قرار است مرحله تکمیل ظرفیت برای این آزمون برگزار شود اما هنوز اطلاعیه آن از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است و به نظر می‌رسد دبستان‌های دولتی کشور به این زودی‌ها نتوانند از معلمان پذیرفته شده در این مرحله بهره‌مند شوند.

نتایج نهایی آزمون دبیری نیز هنوز اعلام نشده است و تمام این موارد در شرایطی است که سال تحصیلی آغاز شده و مشخص نیست، دبیران جدید چه زمانی قرار است وارد دبیرستان‌های کشور شوند.

۲۳ هزار کلاس درس بدون معلم

آموزش و پرورش نیز حاضر به ارائه توضیحاتی درباره تعداد کلاس‌های درس بدون معلم در مدارس دوره ابتدایی و متوسطه کشور نیست. با این وجود محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با تذکر نسبت به کلاس‌های درس بدون معلم در صحن علنی مجلس در روز یکشنبه ۹ مهرماه اظهار کرد: مهرماه و آغاز سال تحصیلی را شاهد هستیم اما بیش از ۲۳ هزار کلاس درس در کشور فاقد معلم است.

لازم به ذکر است که کلاس‌های درس بدون معلم مختص مدارس دولتی عادی است که از حیث کیفیت آموزشی و عدالت آموزشی نیز دانش‌آموزان را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

در همین ارتباط معصومه معصومیان؛ معاون آموزش ابتدایی شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره گلایه خانواده‌ها از کلاس‌های درس بدون معلم در دوره ابتدایی گفت: نتایج نهایی آزمون آموزگاری ۳۰ شهریور اعلام شد و با وجود آنکه مدارسی که افراد باید در آن ساماندهی شوند، مشخص است اما سازماندهی آنها به زمان نیاز دارد البته در حال انجام امور هستیم.

وی افزود: همکاران ما در مناطق فراخوان اعلام کردند تا پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی در تاریخ‌های تعیین شده برای انجام امور لازم از جمله تشکیل پرونده و ... مراجعه کنند اما باید توجه داشت که انجام این امور به زمان نیاز دارد و تلاش می‌کنیم تا نیمه مهرماه کارها به اتمام برسد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه کار را به گونه‌ای مدیریت کردیم تا کلاس‌های درس خالی نماند و در مدارسی که با کمبود معلم مواجه هستند، معاونان مدارس کلاس‌های درس را اداره می‌کنند، گفت: آموزش معلمان از روز شنبه توسط گروه‌های آموزشی‌ آغاز شده است.

معصومیان درباره اینکه اکنون چه تعداد کلاس درس چنین وضعیتی را دارند، عنوان کرد: به دلیل آنکه معلمان جدیدالاستخدام هر روز به مدارس اضافه می شوند مسائل به تدریج در حال حل است، اگر مدرسه‌ای معلم نداشته باشد از معاونان که باید ۶ ساعت تدریس هفتگی داشته باشند، خواسته‌ایم به طور کامل در کلاس درس حضور داشته باشند تا خللی ایجاد نشود.

وی درباره استفاده از والدین در برخی مدارس به جای معلم عنوان کرد: حضور انجمن اولیا و مربیان معمولاً در مدارس دیده می‌شود اما به عنوان معلم به کلاس درس نمی‌روند.

تعداد زیادی نیرو در اختیار مناطق قرار گرفت

معصومیان درباره گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر کمبود ۴ هزار معلم در شهر تهران و اینکه از این آمار چه تعداد مربوط به دوره ابتدایی است، گفت: مرکز پژوهش‌ها با معیار خود این آمار را اعلام می‌کند و اکنون باید واقعیت کلاس‌های درس را در نظر گرفت چون تعدادی از معلمان که درخواست بازنشستگی داده بودند مجدد به کار تدریس بازگشتند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر  تهران همچنین صبح امروز گفت: روز دوشنبه آخر وقت تعداد زیادی نیرو در اختیار مناطق قرار گرفت که می‌تواند مشکل کمبود معلم مناطق را جبران کند. مشکل اصلی ما اعلام دیر هنگام نتایج آزمون استخدامی بود که خوشبختانه در تهران با کار شبانه‌روزی همکاران مدیریت شد.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    مدارس امسال استثنا چرخشی کرده بودند خیلی از معلمان میتوانستند دو شیفت بردارند

    اما اکثر مدارس صبحی فقط هستند ک امکان گرفتن شبفت مخالف برای کلاس نیست

  • ناشناس

    بیشتر از سه سال سابقه معلمان ،نهضتی ،قراردادی ،،شرکتی غیر انتفاعی ،،،اگر مجوز ندید ظلم بهش کردید چون اون سه سال پیش انتخابش کرده
    معلم حق تدریس ده سال سابقه ،ده سال پیش انتخابش کرده
    و ظلم بهشون نکنید
    ظلم به حق انتخابش نکنید

    زن خانه دار لیسانس بدون یک روز تجربه شما انتخابش کردید بردید کلاس اما کسی که ده سال پیش انتخابش کرده براش ارزش قائل نیستید فقط به اناخاب های خودتان ارزش قایل هستید در صورتی نصف قبول شدگان اصلا به معلمی فکر نمیکردند ،ودشما انداختید ذهنشان

  • معلم

    من بعد از سی سال تدریس کف کلاس و مدرک ارشد رتبه ۴ مجبور شدم برای جبران کسری زندگی به عنوان فروشنده مشغول به کار شوم

  • ناشناس

    اگر حق تدریس ها را به موقع پرداخت کنند هیچ کلاسی بدون معلم نمی ماند و بازنشسته ها کلاس های درس را تکمیل می کنند. چون بعد از شش ماه حقوقرا میدن. بازنشسته فرهنگی اگر لازم ندارد که کلاس نمیروند. از بی لیاقتی وزیر است کلاس بدون معلم... پس چرا استیضاح نمیشه.. آموزش و پرورش وزیری با کفایت وباسواد نیاز دارد

  • زهرا

    وقتی ی عده سوگلی تو مدارس نشسته باشن وکلاس نرن معلومه که بفیه مدارس بی معلم می مانند

  • ناشناس

    آقای مسعول که میگن معاون باید کلاس برود. آیا معاون مدرسه کارش کلاس رفتن است. نه... اگر سواد داشتی این حرف را نمیزدی. چون سواد نداری مسعول شدی. اگر سواد داشتی برنامه دا‌شتی. نه میگفتی معاون باید کلاس برود.... سوال... چطوری با شش کلاس سواد میشه رئیس جمهور شد اما نمی‌توان معلم شد

    • ناشناس

      مدیران و معاونین باید تدریس کنند در دانشگاه مدیران و معاونین تدریس دارند و هیچ اتفاق خاصی هم رخ نمی ده در ژاپن مدیر مدرسه بعد از سی سال تدریس برای مدیریت انتخاب می شه و فقط حق مدیریت می گیره اینجا مدیران و معاونین حق رتبه بندی هم می گیرند

      • فرزاد

        دانشگاه وقتی معاون یا رییس تدریس می کند حق الزحمه اش را می دن ولی تو مدارس باید بدون حقوق معاون تدریس می کند

  • ناشناس

    کمبود معلم یا کار دشمن است یا کار دولت قبل..... مشکل مشخص شده...

  • کارگران فقیر ناراحت و شرمنده خانواده و فرزندان

    از کشور چین سفارش بدهد وزیر تا کمبود معلم برطرف شود #چین اگر نبود آخوند چه میکرد #همه چیزمان بیشترش مال کشور چین هست#کشوری با میلیارد جمعیت و لائیک و بی دین # فقط چند نفری چینی‌ها دارن وسایل می‌سازند #

  • پروانه

    چه عجب بلاخره برای یکبار ما اتحاد فرهنگیانو دیدیم که کلاسهارو خالی گذاشتن دمشون گرم

    • دلخسته

      دوست عزیز اکثرمعلمهایی که 30 سال رو گذرونده بودن یکجا تصمیم به بازنشستگی گرفتن.نمونش خود من و تعداد زیادی از همکارام.فقط با این کار میشد جلوی وزارت ایستاد.علی رغم اصرار آموزشو پرورش برای انصراف از بارنشستگی هیچکس زیر بار نرفت.
      بخاطر کدوم لطفشون میبایستی ادامه میدادیم؟تمام وعد و وعیدهاشون دروغی بیش نبود.لذا حقشونه که حالا مدارسشون خالی از معلم بمونه.شاید اینجوری کمی قدر معلمها دونسته بشه.هنوز معوقات 1400 پرداخته نشده.آبا انگیزه ای برای ادامه داریم؟؟؟

  • علی

    من بارنشسته سال ۹۸زهستم چون عرق ملییم بهم اجازه نداد فرزتدان بدون معلم باشند ۲۴ ساعت تدریس گرفتم وضع مالی بسیار بدی دار که از گفتن انها مِعذورم جرا اموزش وپروش یکی از فرزندان ما پذیرش نمی کند مانند سایر ادارات دیگر ایا ابن بی عدالتی نیست چرا وضع حقوق بارنشستگان را اصلاح نمی کنند من ۵۰ سال سن دارم ۱۰ سال دیگر هم میتوانم کار کنم وقتی این بی عدالتی ها هر بازنشسته ای می بیند رغبت همکاری ندار انشاالله توجه شود که باهمدلی بتوانیم این کمبودها را که طی سالهای گذشته بوجودامده جبران نمانیم شایان میگن ۳۰۰هزار کمبود هست ولی بدون همکاری بازنشستگان این رقم بالای ۷۰۰هزار می بلشد

  • ناشناس

    دیر از خواب بیدار نشدی

  • زهرا

    لطفا از معلمان با تجربه غیرانتفاعی وپیش دبستانی برای رفع کمبود معلم استفاده کنید ما هم زحمت کشیدیم درس خوندیم جوون بیکاریم واسه ماهی یه تومن تدریس میکنیم امنیت شغلی نداریم

  • ناشناس

    با سلام وقتی آموزش و پروش در قول‌های داده شده سهل انگاری می‌نمایید و هرروز تصمیمش با روز قبل فرق میکنه و نیروهای فرهنگی را فقط با وعده و وعید سرگرم می‌کند دیگه هیچ رغبتی در جوانان و بازنشسته گان نیست تا بخواهند خود را وقف آموزش و پروش کنند وقتی معیشت فرهنگی مورد توجه نیست و فقط از معنویاتش می‌گویند و شرمندگی پدر را جلوی فرزندان حس نمی‌کنند انتظار نداشته باشند تا این قشر محترم بدون نیاز معیشتی همکاری با آنان داشته باشند . از سال ۱۴۰۰ پاداش فرهنگیان و معوقات رتبه بندی را گرو گرفته اند روایات که ندارند فوق العاده ویژه که صفر و... خودتان قضاوت کنید می‌گویند آموزش و پرورش سود دهی ندارد نمی‌دانم آنان که این مطلب رو می‌نویسند آیا از بدو تولد باسواد بودند یا معلمی محترم باعث باسوادیشان شده که ارج و منزلتش را اینچنین زیر پا می اندازند خداوند دیر یا زود مزد اعمالشان را خواهد دا

  • ناشناس

    این همه فارغ التحصیل بیکارب خودتون اجازه نمیدیم بکارگیری کنین آه همه دنبالتونه ب خصوص وزیرآموزش وپرورش ک فقط سنگ دانشجویان فرهنگی رای سینه میزنه چون خودش مدیرشون بودا

  • ناشناس

    چراوزیراستیضاح نمیشه فقط وزیرقبلی را ب خاطریک ساعت دیرترحقوقاراواریزکرده بودآقای نوری سریع غزلش کردین پس رضامرادصحرایی چی؟مشکلات انباشته شده جبران نمیشه خودتون جمع کنین.

  • ناشناس

    ب نظرم اول یک آزمون جامع ازمعلمابگیرین ب خصوص اینایی ک ازپیش دبستانی ونهضت سوادآموزی جذب واستخدامشون کردین ببینی خودشون بارعلمی دارن و بخوان ب دانش اموزارائه بدن.

  • نورالدین باباعلی

    با سلام جناب وزیر یک پیشنهاد برای رفع. کمبود معلم ما معلمان بازنشسته ۱۴۰۱ اگر برای مان حکم مانند شاغلین بزنید دعوت بکار کنید تا عین شاغلین
    احکاممون صادر کنید تعهد می دهیم تا ۵ سال به
    سر کارمون برگردیم ولی عین شاغلین حقوق
    بگیریم

  • هموطن

    اگر راست می گی نظرم رو نشون بده ای سایت تیتر کوتاه ! ببینید این قدر به بچه ها رو دادید که معلم رو درسته قورت میده یا همش میره دفتر پیش مدیر و ناظم شکایت نتیجه این میشه که هیچ کسی حاضر نمیشه بره کلاس درس بده خدا لعنت کنه باعث و بانی تحقیر معلم رو ......

  • محمد

    از وزیر اموزش وپرورش بپرسید واز رئیس جمهور کشور که چرامعلم کمبود داریم.بازنشسته اماده کارهست ولی اداره ها نمیپذیرن چون مجوز بکارگیری ندارند

  • ناشناس

    سلام چرا مجوز به نیروهای جامانده قبل ۹۱ نمیدهند.مگر ما چه گناهی کردیم.که بلا تکلیف ماندیم.

    • علی اصغر رضایی

      سلام تورا به خدا نیروهای جامانده قبل از ۹۱ رو به کارگیری کنید ...رفقای ما ۳سالِ که دارن درس میدن وسر کلاس هستن ولی ما هنوز بلاتکلیف هستیم

  • محمد طاها

    بی کفایتی مدیران رد بالا باعث این موضوع شده بازنشسته چه تقصیری دارد کسی که 30 سال در یک کلاس با متوسط 35 دانش آموز در هر سال سر کلاس بوده و حقوقی که حتی نمیتوانسته نیازهای اولیه خود را بر طرف کند چه کارآیی دارد که دوباره باید برگردد نیروهای جوان و توانمند را چنان دلسرد کردند که عشق و علاقه ای که به معلمی داشتند را از دست دادند و گر با همین حقوق کم راضی بودند و می آمدند خدا از سر باعث و بانی نگذرد حالا چه کسی حاضر هست بیاید با کلاسهای 40 نفره سر کلاس در صورتی که مشخص نیست کی حق التدریش را میگیرد

  • سید‌فتاح‌سجادی

    سلام‌اضافه‌کارخرداد‌وفروردین‌راکی‌پرداخت‌می‌کنند؟

  • سهراب

    وقتی بعدازسی سال تدریس حق وحقوق معلم بازنسسته رانمیدن حکم رتبه را میزنن ولی ارزشی به اون قائل نمیشن وزیر میگه من جوابگونیستم بهتره کلاسهای مدارس دولتی بدون معلم بمونه چرا هیچ کلاس غیردولتی فاقدمعلم نیست؟

  • ناشناس

    انتظار ما این بود جناب صحرایی گرامی که روز جهانی معلم معوقه ما بازنشستگان را پرداخت کنید ،پس این اعیاد سهم روزش چیست ،ایا از حقوق خودمان هم مضایقه می کنند؟

  • معلم

    سالهاازجوانی مان در مدارس غیرانتفاعی با حقوق بسیار پایین وسطح توقع بسیاربالای اولیاء و مدیریت ومهم ترازهمه بی ثباتی شغلی و ترس ازاینکه ایا سال بعد باماقرارداد میبندند یاخیرگذشت و به هدررفت.....حالا آموزش وپرورش راضی است از کسانی که درخواب فکر نمیکردند معلم شوند رو جذب کنه بدون اینکه یک روز تدریس کرده باشند ولی از تجربه ما به خاطربالارفتن سن و مغایرت رشته استفاده نکنه لطفا برید کانالهای همیاری مقاطع مختلف رو بخونیدبه خدا من که دودستی میزنم توسرم ازبس سوالاتی میپرسند که فکر میکنی اولیاء دانش آموزند تا معلم 😔

  • ناشناس

    جناب صحرایی ما بازنشسته ها برای دل کودکان ایران وحفظ شان و جایگاه این نهاد مقدس بدون دستمزد حاضریم و حاضر م بریم و برویم کلاس درس.

  • ناشناس

    فرهنگیان بانشسته بنظر معاون اول نفهم مازیادی هستندوهروقت مسئولین فهمیدندبازنشستگان سرمایه مملکت هستندآن وقت بدادآ.پ میرسند واولیا هم اگرفهمیدنداعتراض میکنند وگرنه.....

  • سینا

    اومدین در شهرستان بردسیر کرمان نیروی خدماتی رو گذاشتین معاون آموزشی بله اینجوری جبران میکنین گند زدین به آموزش

  • ناشناس

    در ثبت نام آزمون آموزگاری انتخاب سومی هم بود که ظاهرا بی خیالش شدین شاید فردی در انتخاب اول ودوم سبز نشده باشه ولی برای انتخاب سوم حد تصاب نمره را کسب کرده باشه وبتونه برا تکمیل ظرفیت مصاحبه بده ودرشهری دگه مشغول بشه که نیاز دارن

  • فروزنده

    درود بر بازنشتگانیکه کلاس نمی رن تا یه تعداد از جوونای بیکار ومتعهد وارد ۶موزش وپروش بشن الان چرا آزمون حق التریس نمی گیرن

  • ناشناس

    به جهنم

  • کاربر

    اگر کمبود آنقدر زیاد هست پس چرا کارنامه سبزی‌هایی که بخاطر یه مصاحبه غیر علمی رد شده بودن را سر کار نمی برند . رتبه برخی از این رد شده ها در آزمون کتبی خیلی بیشتر از یه سری افرادی بود که در مصاحبه پذیرفته شدند . و این عدم مدیریت باعث شده خیلی ها آسیب ببینند و از حق خودشون محروم بشند. کارهای ضد و نقیض و دور از عقل در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد

  • نرگس اسدی

    سلام لطفا به جای اینکه تازه کارها رو بفرستین سرکلاس از معلمای مدارس غیر دولتی کمک بگیرین

  • ناشناس

    اگه کمبود معلم دارید چرا به بعصی از معلمان را مامور یه جاهایی مانند مدارس سما یا فرمانداری و بخشداری میکنید این انصاف است که ردیف معلمی بگیری وجاهای دیگر مشغول باشی و بعضی مدارس دربدر معلم باشند

  • ناشناس

    با سلام
    از آنجایی که نیرو های آموزشی غیر رسمی بعد از ۹۱ اعم از نیرو های حق التدریس، پیش دبستانی ، نیروهای خرید خدمات و سرباز معلمان و...دارای سابقه و تجربه دیده هستندو شایستگی دارند.
    خب نسبت به تبدیل وضعیت آنها اعلام وصول کنند وسازماندهی شوند چه بساء سابقه دیده چرا حق اینها باید ضایع شود.

  • Hr

    حق التدریس یک ساعت معلم با کلی زحمت ۴۵۰۰۰تومان هست یعنی اگر در هفته ۲۰ساعت تدریس کنید حق التدریس آن حداکثر کمتر از چهارمیلیون میشه کدام معلم حاضر میشه برای ماهی چهارمیلیون زندگی ووقت خودرا تلف کند آن هم بعد از ماهها معلوم نیست کی پرداخت کنند

  • مهدیار

    خاک تو سرتون

  • سارا

    من پزشکی قبول شدم ولی بالاتر فرهنگیان زدم قبول نشدم
    واقعاً چی بگم به آموزش و پرورش ...

  • رضا

    همان طور که بازنشستگان در بحث رتبه‌بندی مورد مهر و محبت آموزش و پرورش قرار گرفتند بازنشستگان هم اینطور همکاری می‌کنند.

  • مریم

    سلام
    جای تاسف داره ۸سال سابقه همکاری با آ.پ دارم وامسال آزمون آموزگاری قبول شدم با اینکه در مصاحبه هم بالاتر از حدنصاب آوردم به دلیل ظرفیت پایین اعلامی از شهر جزو قبول شدگان نهایی نشدم....
    َبا اینکه با این امتیاز در شهرهای بسیاری قبول نهایی شدن
    سوال اینجاست اگر بالاتر از حدنصاب آوردم واین همه سال سابقه باید منتظر ظرفیت بمانم؟؟
    یعنی اگر ظرفیت بالا بود شایستگی معلمی را داشتم وحالا ندارم؟؟
    یعنی اگر با همین امتیاز شخصی در شهری قبول شده شایستگی وصلاحیت دارد اما من ندارم؟؟؟
    واقعا جای بسی تفکر است
    اگر حدنصاب آورده شده یعنی حتما صلاحیت معلمی را دارم اما چرا؟؟؟؟؟؟...

  • حسین

    چرا از نیروهای که در آموزش و پرورش سابقه کار دارن استفاده نمی کنن مثل حق التدریس ها ، نهضتی ها و ...

  • حسین

    وقتی حقوق معلم حق التدریس و بازنشسته ساعتی ۳۵ تا ۵۵ تومان باشد آن هم بعد از ۶ تا یکسال نتیجه خالی ماندن کلاس است

  • کیمیا

    سلام چرا بازنشسته .پس ماچی .من متولد ۵۹ هستم پیش دبستانی چندین سال کار کردم.لیسانس روانشناسی دارم .بیکار نشستم تو خونه .به خدا چشم داشتی هم به حقوق وغیره ندارم فقط علاف و بیکار نباشم. چرا ازماها استفاده نمی کنن

  • ناشناس

    حق تدریس را به موقع پرداخت کنند بیشتر بازنشسته ها به تدریس باز میگردنند

  • ناشناس

    هفتصد هزار دشمن در کلاس درس مجانی درس می خوانند ..اتباع افغان که با ایران دشمن هم هستند ..والله دشمن ایران هستند ..باجناق من افعانی هست و همین باعث ارتباط با انها شده و می بینم...میگه ایران ما را بدبخت کرده...کاش حکومت ایران نابود بشه...

  • ناشناس

    بازنشسته ها از بس مفت کار کرده اند که انرژی شان صفر شده

    جوانان را بر سر کار بیاورند تا صاحب شغل و زندگی شوند

  • Js

    از بی لیاقتی مسئولین است که یه حساب کتاب ساده هم بلد نیستند تا تعداد معلم بازنشسته و استخدامی را حساب کنند و ببینند وضعیتشون چطوریه.

  • حسین ا وجاقی

    بنام خدا، با سلام، ما تعداد معدودی از جا مانده گان نیروهای حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱هستیم. طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱، در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شده است. ما نيز به خواسته و با موافقت اداره کل آموزش و پرورش به مدت یک سال هست. تکمیل پرونده نموده و بلاتکلیف مانده ایم. هر موقع مراجعه میکنیم. اعلام می کنند:که منتظر مجوز وزارتخانه در این خصوص هستیم. هم خدمتی هایی که قبل از ما تکمیل پرونده نموده بودند. الآن در آموزش و پرورش جذب شده اند.

  • ناشناس

    ۱۰ ماه منتظر اجرای رتبه‌بندی بازنشستگان هستم از انتظار زیاد عصبی شدم و افسردگی گرفتم حالا برم کلاس؟ باش تا صبح دولتت بدمد

  • جلال

    با چه امید و انگیزه ای برم کلاس؟ یکساله حق رتبه‌بندی ما رو نمیدن پاداش پایان خدمت ما رو نمیدن حالا هم میخوان از ما سوء استفاده کنن

  • ناشناس

    با سلام و وقت بخیر ببخشید آیا امکانش هست سقف ساعت اضافه کار را بردارید و بشه بیشتر از ۲۴ ساعت اضافه کار برداشت؟

  • ناشناس

    دمتون گرم همکاران بازنشسته.از بس اعتراض کردیم و داد زدیم به حف ما گوش نکردن ما هم به حرفشون گوش نمیکنیم.رتبه بندی و پاداش پایان خدمت ما را بدن شاید شاید من برگشتم

  • ناشناس

    من حاضرم بیشتر از ۲۴ ساعت اضافه کار بردارم
    ان شاالله با همکاری این کمبود جبران شود

  • ناشناس

    آفرین بر اتحاد بازنشستگان عزیز.نباید به حرف مسئولین گوش کنن چون اونا به حرف ما تا حالا گوش نکردن

  • مجتبی

    توجه بفرمایید که معلمان یا 20ساعت موظف به تدریس هستند یا 24ساعت. یعنی اگر معلمی نخواهد بیش از موظفی تدریس کند اجباری در کار نیست. معمولا معلمان 16ساعت اضافه تدریس هم بر می دارند.این در حالی هست که نصف حقوق اضافه تدریس سال قبل را پرداخت نکردند. به هر صورت بسیاری از معلمان به دلیل این که دانش اموزان با مشکل مواجه نشوند دو روز اضافه تدریس را کلاس می روند. بهتر است دولت هم حق و حقوشان را بپردازد

  • میهن اسلامی

    اگر معلم کمه پس فرزندان ما پس از قبولی در کنکور دانشگاه فرهنگیان با گزینش خیلی ها را جذب نکردید ما به بچه ها مان یاد می‌دهیم پول مهم نیست بریم به کشور خدمت کنیم ولی شما این فرصت را از بچه‌ها گرفتید اگر شایستگی نداشتند از کنکور قبول نمی شدند این ظلم هم به جامعه خودمان هم جوان علاقمند

  • ارا

    معلمان غیر انتفاعی زحمتکش را استخدام کنید و آنها را رسمی کنید ..بدون امنیت شغلی هستند .و حقوق و بیمه ی درست حسابی هم ندارند .خواهشا به فکر این معلمان باشیدو آنها را رسمی کنید ....ظلم در حقشان میشود به داد شان برسید ...🙏🌺

  • رها

    خواهش به داد معلمان غیرانتفاعی برسید امنیت شغلی ندارند ..سن انها بالا رفته و چندین سال سابقه دارند و سر کلاس رفتند استخدامشان کنید 🙏

  • ناشناس

    معلمی که فرسنگ ها روستا میره باعشق علاقه کارمیکنه بعد حقوق ۴ ماه روفروردین بدی بقیه اشم چکه چکه باحقوق بدی این واقعا ظلمه درحق معلم هنوز حقو یک ماه نیم ندادند اخه معلم بیگاری کرده پول کرایه ماژیک برگه اچار از خودش بزاره هرماهم قرض کنه به امید یک سال بعد

  • ناشناس

    وقتی خانم معلمين مدارس غیر انتفاعی مناطق محروم کهگیلویه دهدشت و توابع آن که فارغ‌التحصیل دانشگاه در رشته آموزش ابتدایی و پیش دبستانی هستند هم اکنون در مدارس غیر انتفاعی مناطق محروم کشور مشغول تدریس هستند با کولباری از تجربه وتخصصی عملی دارند با استخدام این جوانان فرهنگی کمبود معلم جبران کنید در هر نقطه از کشور

  • مهردا

    خواهر مت بازنشسته فرهنگیان هست با ساعتی ۵۰هزارتومان مگه مغز خر خورد بر کار کنه حقوق بازنشستگی‌ هم کم هست معلوم مدارس بااین حقوق کم بدون معلم می مانه

  • ناشناس

    خب خدا راشکر شاید اینطوری قدر معلمها بدونن وحق وحقوقشون بدن وقتی انقد ظلم به قشر فرهنگیان میشه پس حالا حقشون که از بقال وشقال وخونه دار برا پر کردن کمبود معلم کمک بگیرن

  • ناشناس

    بازنشسته ها در منزل شان در حال استراحت وهم چنین بعد استراحت در حال سفر وانجان کارهای مورد علاقه شان هستند

  • ناشناس

    من یه بازنشسته عستم تا پارسال ۱۸ساعت اضافه کردی داشتم ولی تا الان پول ان به ما پرداخت نشده مگه دل درد دارم که باز بروم کلاس تمام وزیران اموزش و پرورش همینطورن. هیچ مدیر و برنامه ای ندارن فقط دروغ وعده. و مصاحبه کردن با رسانه ها

  • کریمی

    سلام
    من از نیروهای برونسپار بعد از سال ۹۱ هستم بعد از گذشت ۱۱ سال بدون هیچ حقوق و مزایایی با جان و دل ایثار کردم.
    ۱۱ سال از عمر و زندگی و خانواده برای تدریس در روستا گذاشتیم و هنوز بلاتکلیف هستیم.
    چرا مجلس و وزارت آموزش و پرورش ما را بلاتکلیف گذاشتند و استخدام نمی کنند؟

  • ناشناس

    این همه لیسانس وفوق لیسانس بیکار داریم آموزش وپرورش یک دور براشون بزار وسر کلاسها درس بفرسته نه اینکه دنبال باز نشست‌ها باش از نیرو جوان استفاده کنه ومعضل بیکاری رو هم حل بشه

  • کورش

    هموطن عزیز
    من معلم هستم وقتی اضافه تدریس من ازپارسال هنوزپرداخت نشده،چطوراضافه تدریس بگیرم.میرم آژانس بهتره به خدا.پول الان چه ارزشی داره که بخوان یک سال دیگه بدن.به خدا اگه آموزش پرورش حساب ماروماهانه پرداخت کنه هیچ کلاسی بدون معلم نمیمونه

  • ناشناس

    اگر حقوق حق التدریس را هر ماه واریز می کردید
    بازنشست ها هم سر کلاس می امدند

  • حسین محبی

    بجای این چرت وپرتها جوان‌ها را دریابید بیکارند من بازنشسته دیگر خسته ام از دروغها وعده‌وعدهای که به وعید بدل گشته معلمان شکسته شدن خمیده شدن له شدن از بی پولی دق مرگ شدیم

  • علی

    آموزش وپرورش می تواند برا جذب مجدد از بازنشستگان دهه نود به بالا استفاده کند با تعهد محضری ۵ ساله

  • معلم

    سلام
    خودتان میگوئید بازنشسته,خوب معلومه کجان!!
    باید می پرسیدین مسئولین بی فکر تا حالا کجا بودن؟؟؟
    بیست سال دانشگاه فرهنگیان تعطیل بود،وقتی هم مه باز شد،طرفیتش کمه،
    خالا اومدن معلم ۴۰و۵۰ساله گرفتن،
    خدائیش اینا کارایی دارن؟؟؟اونم معلوم نیست از کدام دارقوز آباد مدرک گرفتن.
    قدر معلمارو ندونستین،هر بلایی سرتون بیاد حقتونه!
    پاداش پایان خدمت معلم رو دوسال طول میکشه بدین

  • ...

    همش کمبود پس چرا نیروهای پیش دبستانی با ۱۰ سال سابقه به بالا رو اهمیت نمیدن نیروی بعد از ۹۲ پس چی اصلا حرفی از پیش دبستانی نیست تو این دولت

  • ناشناس

    تاوان ندانم کاری و بی لیاقتی آقایان مسئول را باید معاونان مدرسه و بازنشستگان بدهند؟!مگر بعد از ۳۰سال خدمت صادقانه چه گلی به سر معلمان بازنشسته زدید که اینگونه طلبکارید از آن ها؟!

  • مهین لشکری

    سلام خداقوت واقعا چرا وچرا با وجود این همه کمبود نیرو یک ازمون داخلی برای تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و غیر دولتی و پیش دبستانی و... نمی گذارنداخه این نیروها اگه به اموزش وتدریس علاقه مند نبودن نمیادن این همه سال با کمترین امکانات برای اموزش وپرورش کار کنند واخرش هم بلاتکلیف بمونن
    اخه خدایی خیلی از نیروها از۴ تا۱۵ سال سابقه کار دارندواین حق والناسه که به گردن مسئولین هست بالاخره باید تکلیف این نیرو مشخص بشود خواهشا صدای ما را به گوش مسئولین برسانید که یک ازمون داخلی برگزار کنند ۰

  • ناشناس

    از نیروهای سوادآموزی استفاده کنید

  • فارس

    نیمی از ساعات حق التدریس ب نام خود معلم نیست بنابراین درآمد حاصله نیز ب دست معلم نمی رسد . نمی توانم از جملات یا کلمات دیگری استفاده کنم ولی هر چی که هست همین حقوق ناچیز با تاخیر هم کامل ب دست ما نمی رسد. سرعت هزینه ها زیاد اما درآمد ناچیز ما کم و کم تر می شود. در خوش بینانه ترین حالت، یک معلم بازنشسته با حق التدریس ماهانه 5 تومن حقوق داره اونم 8 ماه مفید کاری که در مجموع میشه 40 تومن در سال . بیشتر دوستان من وارد بازار شدند و حرفشون اینه که ب آرامش رسیدن . اونا میگن یک نه و صد آسایش . هم معتقدند که سرعت کسب درآمد در بازار قابل مقایسه با حقوق ناچیز باتاخیر معلمی نیست. واقعیت اینه که آموزش و پرورش هم به کیفیت آموزش توجهی نداره و فقط میخواد که یکی رو بذاره تو کلاس که اون کلاسه خالی نباشه . همین و بس.

  • ناشناس

    آخه بعد از ۳۰ سال کار وجوانی را دادن پای کار وآموزش حالا با ۸ میلیون بازنشسته می کنند چه انگیزه ی است
    برای کار مجدد

  • ناشناس

    حکم درست و با حقوق معلمی بزنین من بازنشسته با تعهد ۵ساله میام دوباره میام سر کار

  • گل حسین نوری دلاور

    سلام درخواست همکاری به ناحیه دوزاهدان نمودم ولی تا این ساعت به من زنگ نزدن

  • بهروز

    آموزش و پرورش ،مگر در خواب معلمان بازنشسته را ببیند که با این وزارتخانه و مسولان بی کفایت همکاری می کنند . من به عنوان یک بازنشسته، ادامه همکاری بازنشسته ها را در مدارس دولتی خیانت می دانم . مخصوصا با این خلف وعده ها

  • Toto

    برید از حوزه جهلیه دبیر فیزیک و شیمی و زبان و ریاضی بردارید بیارید

  • محمد

    معاون وزیر امروز گفت کلاس بدون معلم نداریم!

  • ناشناس

    مدیر کل آموزش و پرورش لرستان فرمودن مدارس ما کمبود نداریم در حالی که تشریف بیارید ده ها مدرسه بدون آموزگار نشان کنم براتون.

  • ناشناس

    با سلام
    چرا به باز نشستگان حق التدریس را به روز نمی دهید آنها که با اینهمه تجربه وتحصیلات برای کمک آمده اند را در یابید حق وحقوق آنان را به مانند شاغلان و با توجه به‌ مدرک تحصیلی و به موقع بدهید نه اینکه با پرداخت چهار پنج میلیون اونهم هر وقت دلتان خواست بعد از یک سال !! با کلی منت !!

  • فرهنگی

    من با 49 سال سن پارسال بازنشسته شدم
    دوستم با 50 سال سن پارسال استخدام شد...
    همون معلمان بازنشسته که سابقه تدریس دارن بمونن خیلی بهتر از سن بالاهای بی سواد هست

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر