یادداشت

نام سالن‌های نمایشگاهی را عوض کنید

صالح سپاسدار - فعال و برگزارکننده نمایشگاهی

نمایشگاه های تخصصی امروزه به عنوان یک ابزار کارآمد و بلامنازع در جهان شناخته شده و بالطبع نمایشگاه های تخصصی در ایران هم در قیاس با رویدادهای تجاری از استاندارد مورد قبولی برخوردار هستند. البته کارشناسان این امر اعتقاد دارند جهت دست یابی به جایگاه مطلوب در راستای ایفای نقش موثرتر در ایجاد رونق اقتصادی در اقتصاد کشور باید اصلاحات زیرساختی و بعضا نگرشی نسبت به نمایشگاه ها ایجاد شود.

صالح-سپاسدار

یکی از رویکردها که باید با اولویت نسبت به اصلاح آن اقدام کرد، جایگاه بازدیدکنندگان در هرم رضایت مشتری نمایشگاه است. شکی نیست که نقش آفرینی موثر سایت نمایشگاهی، برگزارکننده، غرفه ساز و مشارکت کننده در برگزاری شکوهمند نمایشگاه ها غیر قابل اجتناب است، ولی در نهایت تمام تلاش و همت دست اندرکاران باید معطوف به جلب رضایت بازدیدکننده شده و به همین واسطه رضایت مشارکت کننده را جهت تداوم حضور در نمایشگاه ها جلب کرد. لذا جایگاه دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه ها را می توان در هرم رضایت مشتری به این نحو ترسیم کرد:

شماره-گذاری-سالن-های-نمایشگاهی-۱

متاسفانه محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بعنوان سرشناس ترین سایت نمایشگاهی ایران نسبت به جلب رضایت مشتری بی تفاوت عمل می کند. یکی از آزاردهنده ترین موارد برای بازدیدکنندگان عدم امکان پیدا کردن سالن ها براساس شماره آنها علی الخصوص در منطقه غرب نمایشگاه است. سالن های غرب بر اساس موقعیت روز ساخت نامگذاری شده اند؛ بطور مثال نام های سالن مبنا، سالن خلیج فارس و  ۴۴ تنها برای یک سالن بکار میروند و یا سالن ۴۴ از سمت جنوب در مجاورت سالن ۳۱ که در برخی مواقع با نام میلاد شناخته می شود قرار گرفته و از سمت غرب در همسایگی سالن ۴۰ قراردارد و سالن ۴۰ شمال سالن ۳۸ واقع شده است. این پیچیدگی در شماره گذاری برای دست اندرکاران و حتی بازدیدکنندگانی که سال ها در این محل تردد داشتند امری طبیعی است ولی برای مخاطبین جدید و مخاطبین غیر ایرانی امری غیر قابل درک و گیج کننده است.

البته که ایجاد تغییر حتی به خیر باعث نگرانی و ناراحتی برخی خواهد شد ولی این تغییر لازم الاجراست و تاخیر در اصلاح تنها باعث افزایش نارضایتی بیشتر خواهد شد. سایت نمایشگاهی تهران دارای ۲  فاز غربی و شرقی است که میتوان سالن های آن را به شکل ذیل شماره گذاری کرد:

شماره-گذاری-سالن-های-نمایشگاهی-2

پیرو این نوع نامگذاری سالن ها میتوان شماره غرفه ها را هم به نحوی که مختصات محل تقریبی استقرار غرف باشند سازماندهی کرد. بطور مثال غرفه هایی که در قسمت شرقی سالن W۳ قرارگرفته اند به این نحو نامگذاری می شوند:

شماره-گذاری-سالن-های-نمایشگاهی-۷۷

بدینوسیله نه تنها یافتن غرفه مدنظر برای بازدیدکننده بسیار آسانتر خواهد بود، بلکه با توجه به اینکه تمامی برگزارکنندگان از یک فرمول واحد برای شماره گذاری غرفه ها استفاده می کنند، به راحتی با قراردادن مانیتور های راهنما در ورودی های اصلی نمایشگاه، با جستجوی شماره غرفه محل حدودی غرفه که از ۲ فاکتور شماره سالن و محل قرارگیری داخل سالن تشکیل شده می توان آدرس حدودی غرفه مدنظر را به مخاطب نمایش داد.

شماره-گذاری-سالن-های-نمایشگاهی-۶۶

صالح سپاسدار - فعال و برگزارکننده نمایشگاهی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • مجید

    این طرح ها چه کمکی می کنه
    بهتر نیست به فکر تعمیر زیرساخت ها و دیگر چیزها باشیم بعد به فکر بزک کردن.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها