گزارش تیتر کوتاه از ۳ نمایشگاه پرمخاطب نمایشگاه تهران

قدرت نمایی صنعت غذا با چاشنی رنگ و زندگی + تصاویر

سه نمایشگاه پرمخاطب شیرینی و شکلات، نوشیدنی ها، چای، قهوه و صنایع وابسته و همچنین رویداد صنعت غلات، آرد و نان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

قدرت نمایی صنعت غذا با چاشنی رنگ  و زندگی + تصاویر

پروسه برگزاری رویدادهای تخصصی در نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران با سرعت و قوت در حال اجراست. در هر ماه به طور میانگین پانزده رویداد تخصصی برگزار شده و مخاطبان کنجکاو و پیگیر از نقاط مختلف کشور برای بازدید از آنها به شمال تهران سر می زنند.

بیست و دومین نمایشگاه شیرینی و شکلات، دهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها، چای، قهوه و صنایع وابسته و پانزدهمین نمایشگاه صنعت غلات، آرد و نان تهران سه نمایشگاهی هستند که روز پنج شنبه هفته گذشته در محل سایت نمایشگاهی تهران فعالیت خود را آغاز و میزبان خیل عظیمی از متخصصان، فعالان و بازدیدکنندگان شدند.

این رویدادهای نمایشگاهی تا فردا ۱۹ شهریور ماه نیز به فعالیت خود در این سایت نمایشگاهی ادامه خواهند داد. تیتر کوتاه گزارشی از کم و کیف برگزاری این رویدادها برای مخاطبان آماده است.

مشاهدات میدانی ما نشان داد هر سه نمایشگاه مورد استقبال خوب شرکت های فعال در این حوزه و مخاطبان تخصصی و غیرتخصصی قرار گرفتند؛ به طوری که روز پنج شنبه و جمعه خیل عظیمی از بازدیدکنندگان در سالن های نمایشگاهی سایت تهران حضور داشتند.

کمتر سالنی در این نمایشگاه ها بود که از بازدیدکننده اندک برخوردار باشد. خصوصا که در برخی سالن ها، بازار مسابقه و چالش هم داغ بوده است.

نمایش صنعتی به صرف چای و قهوه!

به گفته مسئولان برگزاری، دهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها، چای، قهوه و صنایع وابسته نسبت به دوره قبلی با رشد دو برابری فضای مفید همراه بوده است. همین موضوع نشان از علاقه مشارکت کنندگان برای حضور در مهم ترین نمایشگاه این حوزه در ایران و خاورمیانه دارد.

شرکت های فعال در این حوزه آخرین دستاوردها و خدمات خود در زمینه های آب، انواع آبمیوه‌ ها، انواع دمنوش‌ ها، چای، قهوه‌ های گوناگون، ماء الشعیر، نوشیدنی‌ های گازدار، نوشیدنی‌ های بدون گاز، نوشیدنی‌ های انرژی‌ زا، رنگ‌ ها و افزودنی‌ های خوراکی، کاغذ های بسته بندی، مقوا های بسته بندی، جعبه،  فویل آلومینیومی، قوطی‌ ها، شیشه و بطری، خودرو های حمل و نقل، تجهیزات بسته بندی، تجهیزات پاستوریزه و استریلیزه کردن و... را در معرض دید متخصصان و فعالان این حوزه قرار دادند.

نمایشگاه-شکلات-3

 

قدم زدن در سالن های این نمایشگاه به همراه بوی مطبوع انواع قهوه و چای حس فوق العاده ای را در مخاطبان و بازدیدکنندگان به وجود می آورد. برگزاری مسابقات مختلف از جمله مسابقه بهترین باریستا، نوشیدن انواع قهوه، نسکافه، آبمیوه و چای نیز از جمله برنامه های ویژه و پرطرفدار این دوره از برگزاری نمایشگاه نوشیدنی ها، چای، قهوه و صنایع وابسته بوده است.

در این دوره همچنین برگزاری کارگاه ها و وورک شاپ های تخصصی نسبت به دوره قبلی با رشد دو برابری مواجه شده و این امکان برای متخصصان و فعالان این حوزه فراهم است تا از تجربیات اساتید این حوزه استفاده و تجربات خود را اختیار دیگر فعالان این بخش قرار دهند.

یکی از غرفه داران در خصوص نگاه تخصصی در زمینه صنایع غذایی به تیتر کوتاه گفت: فرهنگ مصرف قهوه و نوشیدنی های مشابه طی ۱۰ سال اخیر به شدت در کشور ما رایج شده است. همین امر لزوم برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه آموزش افراد علاقه مند به این حرفه را به خوبی نمایان می کند.

وی تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه به تنهایی کافی نیست و باید تمرکز جدی و مداومی بر ورک شاپ ها و دوره های آموزشی تخصصی داشته باشیم که امیدوارم در آینده مورد توجه قرار بگیرد.

نکته مهم دیگری که توجه ما را به خود جلب کرد، حضور شرکت های خارجی حاضر در این دوره از نمایشگاه بوده است.  آنطور که آمارهای رسمی به ما نشان داد، شرکت های مختلف خارجی در فضایی بالغ بر ۱۳۸ مترمربع به معرفی محصولات  و خدمات جدید خود پرداختند.

گردهمایی بزرگ صنایع فعال در عرصه شیرینی و شکلات

اغلب سالن های نمایشگاه تهران در تصرف این رویداد بود. بیست و دومین نمایشگاه شیرینی و شکلات که امسال همراه با افزایش تعداد مشارکت کنندگان خارجی برگزار شد و می توان گفت انصافا یکی از رویدادهای خوش رنگ و لعاب امسال بوده است.

رویدادی پر از رنگ و زندگی که البته جنبه صنعتی این نمایشگاه را زیر سوال نبرد. در بسیاری از سالن ها خطوط تولید و فراروی انواع شیرینی و شکلات و دستگاه های مربوط به طبخ صنعتی این محصولات برای بازدید مخاطبان قرار دارند.

برخی سالن ها نیز برنامه های جذابی برای کودکان تدارک دیدند و با بادکنک و انواع خوردنی های خوشمزه مانند شکلات و شیرینی به استبال آنها رفتند. تلفیق فضای صنعتی و جذابیت های صنعت غذا باعث شد در سالن های این رویداد جای سوزن انداختن هم نباشد.

یکی از غرفه داران با اعلام رضایت از سطح بازدید های تخصصی به تیتر کوتاه گفت: انصافا از روند برگزاری رویداد راضی هستیم. البته که باید از پلیس تهران بزرگ خواهش کنیم در ایام برگزاری رویدادها کمی بیشتر روی محورهای منتهی به نمایشگاه تهران نظارت کنند تا مخاطبان ما زودتر و راحت تر به مقصد برسند.

وی تاکید کرد: من در زمان ورود به نمایشگاه همیشه به وضعیت تردد خودروها دقت می کنم، حجم عبور و مرور واقعا بالاست اما نه آنقدری که با یک مدیریت دقیق توسط پلیس راهور قابل کنترل نباشد. برای برگزاری نمایشگاه ها هزینه های هنگفتی انجام می شود و بهتر است برای وقت و هزینه مردم اهمیت بیشتری قائل شویم.

بنابر گزارش ستاد برگزاری، نمایش پیشرفت های چشمگیر در صنعت ماشین آلات مرتبط با شیرینی و شکلات، معرفی منابع انسانی آماده به کار در این صنعت و تبلیغات در راستای آگاهی بخشیدن به جامعه پیامون دستاوردهای این صنعت، از جمله مهم ترین اهداف برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات است.

نمایشگاه-شکلات-۲

همچنین مواد اولیه و ماشین آلات، ماشین آلات بسته بندی، فرهای پخت، ترکیب کننده ها، دستگاه های دیپازیتور کیک دو رنگ، خط تولید اتوماتیک انواع کیک اسفنجی، خط تولید انواع کیک روغنی، دستگاه های مولدینگ شکلات و روکش، خط تولید کامل شکلات و... گروه های کالایی حاضر در این دوره از نمایشگاه را تشکیل می دهند.

و بالاخره نمایشگاه پربرکت نان

نکته مهم در خصوص برگزاری این سه نمایشگاه گروه کالایی کاملا مرتبط آنهاست که باعث شده مخاطبان مشترکی داشته باشند. پانزدهمین نمایشگاه صنعت غلات، آرد و نان تهران از جمله رویداد های تخصصی است که مخاطبان بسیاری دارد.

ایرانی ها از قدیم الایام علاقه وافری به نان تازه داشته و عموما برای خرید نان در صف های طولانی نانوایی ها می ایستند. در این نمایشگاه نیز صف های خرید نان تازه و البته رایگان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. بوی نان تازه سنخیت خاطره انگیزی با موضوع برگزاری نمایشگاه دارد و نظر هر مخاطبی را به خود جلب می کرد.  

نمایشگاه-نان

تولید کنندگان نان به صورت صنعتی و سنتی، سازندگان و تولید کنندگان ماشین آلات مورد نیاز در صنعت نان، تولید کنندگان نان های شیرین و کیک های مختلف و شرکت های عرضه کننده وسایل قنادی و کافه از جمله مجموعه هایی بودند که در این دوره حضور جدی داشتند.

در کنار این مجموعه ها شرکت های تولید کننده آرد، تولید کنندگان و سازندگان ماشین آلات و دستگاه های آردسازی، تولید کنندگان قهوه و نسکافه و همچنین شرکت های گوناگون بازاریابی نیز در نمایشگاه به عنوان غرفه دار حضور و همکاری دارند.

شرکت های طراحی و سازندگی سیلو، تولید کنندگان خمیر مایه و بهبود دهنده، تولید کنندگان آنزیم های پرکاربرد و مصرفی در صنایع غذایی، تولید کنندگان مواد افزودنی،  تولید کنندگان دکوراسیون های مرتبط با صنعت، نمایندگانی از شرکت ها و سازمان های مرتبط با این صنعت، تولید کنندگان امولسیفایرهای خوراکی، شرکت های فعال در بخش بسته بندی و تولیدکنندگان تجهیزات بخش آزمایشگاهی مرتبط با صنعت آرد و نان از دیگر گروه های کالایی حاضر در این نمایشگاه هستند.

رونمایی از دستگاه های نوین تست نان، حضور پررنگ شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در حوزه آرد و نان، برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه صنعت آرد و نان، پخت نان و فرهنگ سازی مصرف، جلسات متعدد B۲B از مزیت های این دوره از برگزاری این نمایشگاه نسبت به دوره های قبلی است.

در این نمایشگاه علاوه بر بازدید از ماشین آلات صنعتی پخت انواع نان می توانید مزه انواع نان ها نیز تست کرده و لذت خوردن یک نان کاملا بهداشتی و تازه را با خود به خانه ببرید.

برای بازدید از این رویدادهای تخصصی و البته جذاب فقط فردا را وقت دارید. بهترین زمان بازدید هم صبح اول وقت است. اگر بازدید داشتید، حتما تجربه خودتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها