به عنوان تیم پانزدهم دنیا کار سختی برای رسیدن به المپیک داریم

سقوط والیبال با داورزنی و عطایی/ حمایت یا خیانت؟

تیم ملی والیبال ایران با سقوط به رده پانزدهم رنکینگ جهانی بیشتر از همیشه در معرض نرفتن به المپیک قرار گرفته است.

سقوط والیبال با داورزنی و عطایی/ حمایت یا خیانت؟

به گزارش گروه ورزشی تیترکوتاه، والیبال ایران در مدت زمان حضور بهروز عطایی به عنوان سرمربی روزهای چندان خوبی را سپری نکرد و پیش بینی می شد بعد از نتایج ضعیف در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ شاهد تغییر در کادر فنی و حضور یک مربی طراز اول خارجی باشیم.

تیم ملی در این مسابقات با کسب دو پیروزی و تحمل ۱۰ شکست در بین ۱۶ تیم در رده چهاردهم قرار گرفت آن هم در حالی که ژاپن به عنوان رقیب اصلی ما در آسیا توانست در رده دوم قرار بگیرد و ایجاد چنین فاصله‌ای با چشم بادامی‌ها کافی بود تا کادر فنی ایران دستخوش تغییر شود.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون نیز بعد از مسابقات اعلام کرد عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها قابل دفاع نیست و کادر فنی قطعا نیاز به تقویت دارد و مورد بازنگری قرار می‌گیرد با این حال تغییرات مانند سال های اخیر تنها در بخش دستیاران انجام شد و عطایی ماند تا تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه هدایت کند.

سرمربی تیم ملی هم بعد از ناکامی در لیگ ملت ها قول داد که عملکرد متفاوتی را از تیم ایران در قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک مشاهده خواهیم کرد اما تیم ملی در هر دو رقابت عملکرد ناامیدکننده ای داشت.

به عنوان میزبان (ارومیه) و در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مغلوب ژاپن شدیم تا جایی که هواداران حاضر در سالن با شعار علیه عطایی خواستار اخراج او شدند با این حال داورزنی به حمایت خود از کادر فنی فعلی ادامه داد و اعلام کرد تا پایان مسابقات انتخابی المپیک خبری از تغییر نخواهد بود.

تیم ملی در ادامه راهی بازی‌های آسیایی شد و از آنجا که ژاپن تیم دوم خود را به این مسابقات فرستاد قابل پیش بینی بود که ایران بتواند مدال طلا را از آن خود کند؛ اتفاقی که رخ داد و باعث شد داورزنی و عطایی دم از کسب یک افتخار بزرگ بزنند غافل از آنکه نتیجه مناسب از دید اهالی والیبال کسب عنوان نخست در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین رسیدن به المپیک است.

حضور در بازی های آسیایی هانگژو باعث شد تیم ملی با خستگی عازم مسابقات انتخابی المپیک شود و در هفت مسابقه تنها قطر را شکست بدهد و با ۶ شکست به کار خود پایان دهد.

عطایی مدتی قبل در واکنش به انتقادها اعلام کرده بود که تیم دوازدهم دنیا را تحویل گرفته و برای موقیت باید حوصله کرد اما حالا که تیمش با از دست دادن ۴۹.۰۸ امتیاز به رده پانزدهم رنکینگ جهانی سقوط کرده از سمت خود استعفا کرد و داورزنی هم که با حمایت عجیب در این مدت نقش اصلی در سقوط تیم ملی داشته از مردم عذرخواهی کرد و قول انتخاب یک مربی خارجی طراز اول را داد!

تا الان حضور هفت تیم فرانسه، آلمان، برزیل، آمریکا، ژاپن، لهستان و کانادا در المپیک پاریس قطعی شده و از بین ۵ سهمیه باقیمانده هم یک سهمیه به برتری تیم قاره آفریقا خواهد رسید و ایران باید با ارائه بازی‌های خوب و نتایج مناسب در مقدماتی لیگ ملت های ۲۰۲۴ رنکینگ خود را بهتر کند تا شانس حضور در المپیک را از دست ندهد؛ اما حضور در رده پانزدهم و فرصت نه چندان زیاد برای کادر فنی بعدی کار را بیش از پیش سخت کرده است.

حالا این انتقاد به محمدرضا داورزنی وارد شده که چرا بعد از ناکامی تیم ملی در لیگ ملت‌ها به حمایت خود از عطایی ادامه داد تا کار به اینجا بکشد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها