نمایشگاه | صنعت نمایشگاهی | نمایشگاه تهران

چمران: منتظر مترو نمایشگاه تهران نباشید / لجبازی شورای شهر همچنان ادامه دارد

چمران گفت: طراحی مترو، طراحی پارک کوچک محلی نیست و به زمان پیش از انقلاب بازمی‌گردد و مشاور فرانسوی آن را طراحی کرده و بعد از ۴۰ سال به اینجا رسیده است.

حجم ویدیو: ۹.۳۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۳۷ دانلود ویدیو

یکی از انتقاداتی که مردم، فعالان و مشارکت کنندگان در نمایشگاه تهران به عملکرد شورای شهر و شهرداری تهران دارند عدم اختصاص یک ایستگاه مترو اختصاصی نمایشگاه بین المللی تهران به منظور سهولت در رفت و آمد بازدیدکنندگان به این مرکز نمایشگاهی است.

مهدی چمران در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص پیشنهاد احداث یک خط مترو به مقصد نمایشگاه بین‌المللی برای حل مشکلات ترافیکی منطقه گفت: طراحی مترو، طراحی پارک کوچک محلی نیست و به زمان پیش از انقلاب بازمی‌گردد و مشاور فرانسوی آن را طراحی کرده و بعد از ۴۰ سال به اینجا رسیده است، به دلایل خاصی در محدوده نمایشگاه، ایستگاه مترو راه‌اندازی نشده است. ما موافق راه اندازی مترو هستیم اما یک شبه حاصل نمی‌شود. مترو داخل شهر سال‌های سال است که طراحی شده و ما تنها برنامه را ادامه داده‌ایم.

او افزود: ما ۲۰ سال [باید] منتظر مترو باشیم، مردم در طول این سال‌ها با ترافیک نمایشگاه باید چه کنند؟

چمران با اشاره به سفر هیئت چینی به تهران، تصریح کرد: بازدیدهای خوبی صورت گرفته اما هنوز به مرحله قرارداد نهایی نرسیده است.‌ این سفر به منظور خرید دستگاه زباله‌سوز انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی معابر پیشنهادی بوده که اعضا ارائه کرده‌اند، گفت: ایمن‌سازی معابر در دستور کار است و مناسب‌سازی آن باید با قوت و قدرت دنبال شود.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه خبر ۴۳ طبقه ساختن هتل ولنجک و خارج از محدوده و روی گسل بودن آن اشتباه است، یادآور شد: این گزارش پر از اشتباه است؛ نه بر روی  گسلی است نه بالاتر از حریم ۱۸۰۰ متر و نه ۴۳ طبقه و همه این اطلاعات اشتباه است که معاونت شهرسازی در این خصوص پاسخ کامل داده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها