گفتگوی تیتر کوتاه با مدیرعامل سایت تبریز:

برگزاری جشنواره پوسترها «محتوا» را به پوسترهای نمایشگاهی بر می گرداند

ماهوتی با بیان اینکه «محتوا» از پوسترهای نمایشگاهی حذف شده است تاثیر برگزاری جشنواره پوسترهای نمایشگاهی را عامل رشد کمی و کیفی طراحی پوسترها عنوان کرد.

برگزاری جشنواره پوسترها «محتوا» را به پوسترهای نمایشگاهی بر می گرداند

سومین دوره برگزاری جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی اواخر سال جاری و همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار خواهد شد. بنا به نظر کارشناسان و فعالان صنعت نمایشگاهی کشور برگزاری این جشنواره اقدامی جدید و موثر در صنعت نمایشگاهی کشور خواهد بود. خبرنگار تیتر کوتاه پیرامون اهمیت برگزاری این جشنواره و وضعیت کنونی طراحی پوسترها در سطح کشور گفتگویی را با حبیب ماهوتی مدیرعامل مرکز نمایشگاهی تبریز ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

محتوا از پوسترهای نمایشگاهی حذف شده است

ماهوتی در این گفتگو اظهار داشت: پوسترهای نمایشگاهی در روزگاری نه چندان دور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. با روی کار آمدن فضای مجازی پوسترها به مرور زمان از اهمیت پوسترها کاسته شد؛ به این معنی که امروزه جایگاه پوسترها تقریبا تشریفاتی شده است. در سنوات گذشته انتشار پوستر به معنای اطلاع رسانی واقعی بود. تلاش ما در آن دوران این بود که بتوانیم از طریق پوستر با مخاطبان و مردم هم کلام شویم. ما در این پوسترها محتوا داشتیم؛ موضوع مهمی که امروزه نادیده گرفته می شود.

حبیب-ماهوتی

وی افزود: متاسفانه در فضای امروزی صنعت نمایشگاهی طراحان در طراحی پوسترها به موضوع محتوا توجهی ندارند و صرفا به یک عکس با اسم نمایشگاه به همراه تاریخ اکتفا می کنند. گرافیست ها باید به اصول حرفه ای طراحی پوستر مسلط باشند  و به سمتی بروند که محتوا در پوسترها نمایان و مشهود باشد. منظور از محتوا این است که شخص بی سواد و با سواد با دیدن پوستر متوجه منظور آن شوند. در این صورت می توان گفت که ما یک پوستر استاندارد و حرفه ای در حوزه صنعت نمایشگاهی طراحی کرده ایم.

مدیرعامل مرکز نمایشگاهی تبریز در ادامه عنوان کرد: در خاطرم هست که یوفی چند سال گذشته مسابقه ای بین پوسترهای نمایشگاهی چند کشور جهان برگزار کرد که خوشبختانه ما موفق به کسب رتبه دوم این مسابقه شدیم. این موضوع نشان دهنده اهمیت پوسترها در سطح جهانی است.

تاثیر برگزاری جشنواره پوسترها بر صنعت نمایشگاهی

ماهوتی در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره موجب خواهد شد که برگزارکنندگان و طراحان، مسئله طراحی پوستر را بسیار جدی ببینند و به صورت گذرا از آن عبور نکنند. به طور قطع برگزاری این جشنواره موجب افزایش کمی و کیفی طراحی پوسترها خواهد شد. به عقیده من برگزاری این جشنواره موجب خواهد شد که محتوا به بخش پوسترهای صنعت نمایشگاهی بازگردد. بنابراین از همه فعالان صنعت نمایشگاهی دعوت می کنم که با حضور در این رویداد موجب ارتقا بخش پوسترها در صنعت نمایشگاهی شوند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها