گفتگوی تیتر کوتاه با پیشکسوت صنعت نمایشگاهی؛

تاثیر خاص جشنواره پوسترهای نمایشگاهی بر بین المللی کردن نمایشگاه ها

شاهرخ مدرس ضمن استقبال از برگزاری سومین دوره جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره در بین المللی کردن صنعت نماییشگاهی کشور مثمرثمر باشد.

تاثیر خاص جشنواره پوسترهای نمایشگاهی بر بین المللی کردن نمایشگاه ها

سومین جشنواره پوسترهای نمایشگاهی پس از حدود ۵ سال وقفه اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. این جشنواره با هدف نمایش هر چه بیشتر اهمیت پوسترها در صنعت نمایشگاهی برگزار خواهد شد. خبرنگار تیتر کوتاه پیرامون اهمیت برگزاری این جشنواره گفتگویی را با شاهرخ مدرس پیشکسوت صنعت نمایشگاهی ترتیب داده  است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

پوسترها ماهیت محتوایی نمایشگاه ها هستند

مدرس در این گفتگو با بیان اینکه پوسترها ماهیت محتوایی نمایشگاه ها هستند، عنوان کرد: امروزه که نمایشگاه ها به صورت تخصصی برگزار می شوند محتواها نسبت به نمایشگاه های بین المللی سابق که به صورت عمومی برگزار می شد محدودتر شده است. بنابراین طراحی پوستر برای محتوای محدود کاری راحت تر اما مهم به شمار می رود.

شاهرخ_مدرس

وی افزود: یکی از مواد مهمی که در بخش پوسترها باید رعایت شود این است که طراحی حتما باید توسط حرفه ای های این حوزه انجام شود. به طور قطع داشتن دانش و سواد دانشگاهی در این حوزه از واجبات است. بنابراین برگزارکنندگان باید به این بخش توجه ویژه داشته باشند و از افرادی که مدرک دانشگاهی حوزه گرافیک و طراحی را دارند در این مسیر کمک بگیرند.

پوسترهای قدیمی را به نمایش بگذارید

این پیشکسوت صنعت نمایشگاهی در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری سومین دوره جشنواره پوسترهای نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره تاثیر بسیار مثبتی در رشد صنعت نمایشگاهی خواهد داشت. از طرفی این جشنواره در بین المللی کردن نمایشگاه ها که همواره یکی از دغدغه های شخص من هست بسیار اثر گذار خواهد بود.  برگزارکنندگان این جشنواره می توانند با کمک واحد روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران پوسترهای شاخص نمایشگاه های ۵۰ سال قبل تا به امروز را جمع آوری کرده و در حاشیه برگزاری این جشنواره به نمایش بگذارند. با این کار می توان دیدگاه و تفکرات پیشکسوتان قدیمی حوزه برگزاری نمایشگاه ها  طراحان را سنجید و از نزدیک شاهد سیر صعودی طراحی پوسترهای نمایشگاهی بود. گرچه نگاه به آینده بسیار مهم است اما گذشتگان نیز تفکراتی داشتند که ما می توانیم از آنها بهره برداری کنیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها