رییس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های خارجی در گفتگو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

جشنواره پوسترهای نمایشگاهی پل ارتباطی میان ایران و خارج از کشور

مرتجی گفت: برگزاری جشنواره پوسترها اقدامی بسیار سنجیده و مهم است و می تواند پل ارتباطی میان داخل و خارج از کشور باشد.

جشنواره پوسترهای نمایشگاهی پل ارتباطی میان ایران و خارج از کشور

سومین دوره جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی پس از وقفه ای پنج ساله، در اسفند ماه امسال با هدایت و راهبری پایگاه خبری تیتر کوتاه برگزار خواهد شد. برای اولین بار پوستر رویدادهای بین المللی نیز در این دوره از برگزاری این رویداد حضور خواهند داشت. از همین رو خبرنگار سرویس نمایشگاه پایگاه خبری تیتر کوتاه پیرامون اهمیت این جشنواره گفتگویی را با حسن مرتجی رییس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های خارجی ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

مخابره توانمندی و قدرت کشور به شرکت های خارجی از طریق پوستر

مرتجی در این گفتگو اظهار داشت: از آنجایی که فعالیت های نمایشگاهی ما همواره خارج از مرزهای کشور است تلاش ما بر این بوده تا موضوع نمایشگاه از طریق پوسترها به مخاطبان خارجی القا شود. در سالیان شروع فعالیت خود سعی می کردیم تا در پوسترهای نمایشگاهی نمادی از تاریخ و فرهنگ ایرانی مانند تخت جمشید، زعفران و مشابه این موارد را در پوسترهای خود بگنجانیم. پس از گذشت مدتی متوجه شدیم که اکثر شرکت های خارجی به هیچ عنوان شناختی از زعفران ندارند. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که برای نمایشگاه ها باید پوسترهای موضوعی – مفهومی طراحی کرد و  به وسیله آن پیام خاصی را به شرکت های خارجی مخابره کرد.

حسن-مرتجی

وی افزود: این پیام می تواند حاوی توانمندی و قدرت کشور در حوزه های مختلف مربوط به نمایشگاه ها باشد. بنابراین با توجه به تجربیاتی که به دست آورده بودیم در طراحی پوسترها حرفه ای تر عمل کردیم و دیگر در پوسترها اثری از اماکن تاریخی یا خشکبار ایرانی نبود و به جای آن روی توانمندی شرکت های ایرانی تاکید شد. بنابرین ضروی است که شخص طراح پوستر درک درستی از مفهوم و موضوع نمایشگاه داشته باشد.

برگزاری جشنواره پوسترها اقدامی سنجیده

رییس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های خارجی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع برگزاری جشنواره پوسترهای نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: امروزه به جز مسیر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی هیچ راهی برای توسعه بازار در داخل کشور وجود ندارد. از طرفی پوسترها به معنی واقعی کلمه معرف نمایشگاهی که برگزار خواهد شد، هستند. از همین رو برگزاری جشنواره پوسترها اقدامی بسیار سنجیده و مهم است و می تواند پل ارتباطی میان داخل و خارج از کشور باشد.

وی افزود: به عقیده من این جشنواره یک فرهنگسازی میان مشارکت کنندگان، برگزارکنندگان و حتی افراد خارج از مجموعه صنعت نمایشگاهی که از پوسترها الهام می گیرند خواهد بود. برگزاری این نمایشگاه موجب نمایش توانمندی های صنعت نمایشگاهی کشور خواهد شد. از طرفی برگزارکنندگان نمایشگاهی با برگزاری این جشنواره به اهمیت ویژه پوسترها بیش از پیش پی خواهند برد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها