برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

همه چیز برای برگزاری نمایشگاه ورزش آماده است

همه چیز برای برگزاری نمایشگاه ورزش آماده است

شمارش معکوس برگزاری بیست و دومین دوره از نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی آغاز شده است.

شمارش معکوس افتتاح مهمترین نمایشگاه ورزش خاورمیانه در تهران آغاز شده است. پیرامون این موضوع گفتگویی را با علی محتشم امیری مدیرعامل شرکت میلاد نور و مدیر برگزاری این رویداد ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

جزییات برگزاری نمایشگاه

محتشم امیری در این گفتگو پیرامون جزییات برگزاری این رویداد اظهار داشت:از تاریخ ۶ لغایت ۹ خردادماه شاهد برگزاری بیست و دومین دوره از نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی خواهیم بود. در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۱۴۰۰۰ متر مربع برگزار می شود ۱۱۶ شرکت داخلی و خارجی در زمینه تولید و ارائه تجهیزات و خدمات ورزشی در سالن های ۷- ۸ -۹ -۱۰- ۱۱ حضور به هم می رسانند.

علی-محتشم-امیری

 

وی در ادامه به تشریح هدف اصلی از برگزاری این رویداد پرداخت و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی آخرین دستاوردها و تکنولوژی روز و ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشور در زمینه تولید، بازرگانی و خدمات مربوط به صنعت ورزش و ایجاد بسترهای مناسب به منظور ترغیب افراد و واحدهای سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در این حوزه است. همچنین بهره گیری مناسب از ظرفیت های موجود و ایجاد زمینه های اشتغالزایی و کارآفرینی در حوزه موضوعات نمایشگاه و تلاش برای ارتقای استانداردها و بهبود کیفیت تولید محصولات و یا ارائه خدمات در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از صادرات محصولات ایرانی و توسعه و افزایش صادرات غیرنفتی از دیگر اهداف نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی است.

ظرفیت های برگزاری نمایشگاه در حوزه ورزش

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کدام ظرفیت ها باعث شدند به فکر برگزاری این رویداد تخصصی بیفتید، تصریح کرد:  صنعت ورزش بعنوان یکی از مهیج ترین صنایع روز دنیا و با دارا بودن سهم چشمگیر در اقتصاد کشورها از صنایع رو به رشد در کشور ما است که شرکت میلادنور طی ۲۱ دوره گذشته، همچنین نمایشگاه پیش رو تلاش کرده  با درگیر کردن زمینه ها و دسته های گونان از طیف گسترده شرکت های ورزشی در زمینه ارائه محصولات و خدمات در حوزه ورزش و تجهیزات ورزشی، نقشی در این مهم ایفا کند. میلادنور همواره با شناسایی دغدغه صنعتگران و فعالان صنعت ورزش و نیازهای مصرف کننده تولیدات و خدمات این صنف سعی در ایجاد فضایی مناسب برای تعاملات لازم داشته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از آنجایی که به نسبت سایر صنایع، صنعت ورزش در ایران یک صنعت نو‌پا و در حال رشد است، قطعاً حمایت های دولتی جهت تسهیل در روند امور و رفع مسائل پیش رو از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر در اختیار داشتن دانش فنی و نوآوری روز در گسترش تولیدات و خدمات مربوطه در این حوزه ضروری است. همچنین جذب سرمایه و منابع مالی مناسب برای راه اندازی و یا رونق کسب و کارها در حوزه ورزش و تجهیزات ورزشی در کمک به توسعه این صنعت از اقدامات بسیار مهم و از دغدغه های فعالان و کارآفرینان حوزه ورزش است.

چالش برگزاری نمایشگاه های موازی در مکان های غیر تخصصی

محتشم امیری همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه برگزاری نمایشگاه های موازی در مکان های غیرتخصصی تاثیر بسیار سویی بر نمایشگاه های تخصصی حوزه ها می‌گذارد. به عنوان مثال همزمان با برگزاری نمایشگاه ورزش، نمایشگاه مکمل های ورزشی در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.‌ متاسفانه شرکت ها به دلایل مختلف از جمله چرداخت ارزی حاضر به شرکت در رویدادهای تخصصی نیستند. از طرفی حضور در نمایشگاه هایی که خارج از حیطه صنعت نمایشگاهی و توسط افراد و نهادهای غیرتخصصی برگزار می شود هیچ گونه بروکراسی اداری ندارد؛ همین موضوع موجب می شود که شرکت ها به حضور در نمایشگاه های کوچک و جانبی اقبال نشان دهند. این چند تکه شدن موجب ضعف صنعت نمایشگاهی نیز می شود. در سال های اخیر بسیاری از نمایشگاه های کوچک به موازات نمایشگاه اصلی برگزار شده است ولی به مرور زمان حذف شده است؛ چرا که عملا نمی توانند با نمایشگاه های بزرگ رقابت کنند اما می‌توانند تا حدودی موجب تضعیف نمایشگاه های بزرگ شوند.

این فعال نمایشگاهی در پایان گفت: از آنجایی که نمایشگاه ها فضایی مغتنم برای همفکری همه جانبه و مبادلات در زمینه های دانش، مالی و ... هستند، شرکت میلادنور نهایت تلاش خود را برای گردآوری سازمان ها و متخصصان مربوطه در رویدادهای مختلف به کار بسته و امیدواریم مشارکت کنندگان با آمادگی کامل جهت بهره برداری از این فرصت ها در نمایشگاه حاضر شوند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها