در گفتگوی تیتر کوتاه با برگزارکننده نمایشگاهی مطرح شد:

به نمایشگاه نگوییم صنعت

به نمایشگاه نگوییم صنعت

مازندرانی گفت: به عقیده من یکی از دلایل مهم عدم موفقیت آقای فاطمی امین، عدم سلیقه و خلاقیت بالا در مدیریت مسائل مختلف بود.

نمایشگاه ها به‌عنوان معرف دستاوردها و تولیدات صنعتی کشور نقش حائز اهمیتی در توسعه صادرات و بازاریابی‌های جدید دارند. از همین رو فعالیت این بخش نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، اشتغالزایی و در نهایت بهبود معیشت مردم خواهد داشت. کارشناسان بر این باورند که تولید و فروش با بازاریابی حاصل می‌ شود و اگر قصد داریم به این مهم اهمیت دهیم باید در گام نخست به بازاریابی خوب در آن صنف و صنعت توجه کنیم. ادریس مازندرانی، فعال و برگزارکننده نمایشگاهی بر این باور است که صنعت نمایشگاهی یک شتابدهنده موثر در تمام زمینه ها است. پیرامون این موضوع گفتگویی با او داشته ایم.

بی سلیقگی فاطمی امین کار دستش داد

مازندرانی در این گفتگو با اشاره به برکناری وزیر صمت در روزهای گذشته ، اظهار داشت: به عقیده من یکی از دلایل مهم عدم موفقیت آقای فاطمی امین عدم سلیقه و خلاقیت بالا در مدیریت مسائل مختلف بود. مدیری که نمایشگاه را به عنوان یک ابزار ببیند و در حد همان ابزار از آن استفاده کند قطعا سطح موفقیت پایینی خواهد داشت.  به عقیده من، عنوان «صنعت نمایشگاهی» واژه صحیحی نیست. نمایشگاه ها در عین ظرافت، شتابدهنده هم هستند. مدیری که به این شتابدهنده اهمیت ندهد عاقبتی بهتر از آنچه شاهد بودیم هم نخواهد داشت. البته امیدوارم که فعالان نمایشگاهی کشور به اجماع برسند تا واژه «صنعت» از نمایشگاه کنار گذاشته شود. چرا که وقتی اسم «صنعت» به نمایشگاه ها الصاق می شود، نمایشگاه ها را از حالت شتابدهنده خارج و چهره زمختی به آن می بخشد.

ادریس-مازندرانی

وی افزود: از طرفی مدیری که نمایشگاه را به عنوان یک شتابدهنده در صنعت، تجارت و حتی تکنولوژی کشور مورد تایید قرار دهد و نمایشگاه را به اهالی فن بسپارد؛ قطعا با موفقیت هایی رویایی در سیستم مواجه خواهد شد. به عنوان مثال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قبل از حضور آقای سورنا ستاری نیز فعالیت داشت تا زمانی که با روی کار آمدن ایشان رویکرد این شتابدهنده نیز ارتقا پیدا کرد و ما شاهد اتفاقات خوب در حوزه علمی و فناوری کشور بودیم. بنابراین شتابدهنده نمایشگاه رسیدن به اهداف تجاری و اقتصادی کشور را تسریع می کند.

نمایشگاه فقط مربوط به صنعت نیست

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه عنوان کرد: سابق بر این تفکری غالب، نمایشگاه را فقط مختص به صنعت می دانستند اما هر چه مدیریت دانایی گسترش پیدا کرد متوجه شدیم که نمایشگاه فقط مربوط به صنعت نیست و نمایشگاه ها در علم مدیریت و علوم اجتماعی نیز کاربرد خود را دارند.

مازندرانی در ادامه با بیان اینکه شتابدهنده نمایشگاهی در هر جایی که باشد موجب رشد خواهد شد، خاطرنشان کرد: با این تفاسیر می توان گفت که نمایشگاه ها در زمان وزارت آقای فاطمی امین با بی سلیقگی مواجه شد.

چرا صنعت نمایشگاهی ایران تحریم شد؟

این فعال نمایشگاهی در پایان گفت: در تمام مدتی که کشور ما درگیر تحریم های مختلف بوده هیچگاه صنعتی به صورت مستقیم مورد تحریم قرار نگرفته است؛ اما متاسفانه صنعت نمایشگاهی کشور چندی پیش توسط کشور آلمان تحریم شد. چرا که این شتابدهنده دیپلماسی تجاری ما با کشورهای دنیا است. دلیل آنکه ما امروزه با وجود شرایط تحریمی موفق شدیم صادرات داشته باشیم این است که شتابدهنده نمایشگاهی دست افراد اهل فن بوده است. البته در برخی موارد نیز پاویون های ما در نمایشگاه های خارجی موفق ظاهر نمی شوند. دلیل این موضوع نیز این است که برخی از سیستم ها و ارگان هایی که هیچ تخصصی در زمینه نمایشگاه ها ندارند آن پاویون ها را اداره کرده اند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها