قلعه‌نویی به دنبال پنجمین برد متوالی با تیم ملی است

۶ نکته از بازی ملی‌پوشان فوتبال مقابل شیرهای بالکان

تیم ملی بلغارستان حریف بعدی تیم ملی ایران جهت آماده‌سازی برای حضور در جام ملت‌های آسیا۲۰۲۳ خواهد بود، حریفی که البته چندان قدرتمند نیست.

۶ نکته از بازی ملی‌پوشان فوتبال مقابل شیرهای بالکان

به گزارش تیترکوتاه، تیم ملی فوتبال ایران قرار است ششمین مسابقه خود زیر نظر امیر قلعه‌نویی را امشب(پنجشنبه) از ساعت 19:30 دقیقه به وقت تهران برابر میزبان خود بلغارستان به انجام برساند.

ملی‌پوشان خود را مهیای حضور در جام ملت‌های آسیا می‌کنند و پس از این دیدار باید روز بیست‌ویکم شهریورماه از آنگولا پذیرایی کنند و به این فیفادی پایان دهند.

قلعه‌نویی به دنبال پنجمین پیروزی متوالی

ششمین آزمون امیر قلعه‌نویی در دومین مقطع حضورش در تیم ملی ایران در شرایطی باید رقم بخورد که در پنج بازی قبلی یک تساوی برابر روسیه و سپس چهار برد مقابل کنیا، افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان به ارمغان آمده است. 15 گل زده و چهار گل خورده برای یوزهای ایرانی در این دیدارها به ثبت رسیده و حالا نوبت به دومین رویارویی برابر یک تیم اروپایی از راه رسیده است.

بلغارستان نمی‌خواهد 6تایی شود

تیم ملی بلغارستان در پنج بازی دوستانه و رسمی اخیر خود بردی نداشته است. آن‌ها پس از غلبه بر قبرس در یک بازی دوستانه در نوامبر 2022 دیگر به هیچ بردی دست پیدا نکرده‌اند و سه تساوی و 2 باخت مقابل تیم‌های لوکزامبورگ، لیتوانی، صربستان، مجارستان و مونته‌نگرو عایدشان شده است. آن‌ها اصلا دوست ندارند پیش از دیدار با مونته‌نگرو در انتخابی یورو 2024 بازهم در رسیدن به پیروزی ناکام بمانند.

دومین رویارویی بعد از 45 سال

اردیبهشت ماه سال 1357 بود که ایران و بلغارستان پیش از جام جهانی 1978 آرژانتین در ورزشگاه آزادی در دیداری تدارکاتی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تساوی یک بر یک به دست آمد. تنها گل شاگردان حشمت مهاجرانی در آن مسابقه به وسیله علی پروین زده شد. حالا بعد از 45 سال این 2 تیم باید بار دیگر مقابل یکدیگر جدال داشته باشند.

لژیونرهای بلغارستان در سطح دوم هستند

11 بازیکن از 26 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی بلغارستان در لیگ‌های خارجی عضویت دارند و لژیونر هستند. از این بین 6 بازیکن در کشورهای معتبر ایتالیا، آلمان و انگلیس مشغول هستند اما نکته جالب توجه درباره این بازیکنان، آن است که هیچ‌یک در لیگ‌های سطح اول این کشورها توپ نمی‌زنند و در سطح دوم بازی می‌کنند. اسپتزیا، کرمونزه و کاتانزارو در سری بی ایتالیا، گروترفورث در بوندسلیگای 2 و لیدزیونایتد در چمپیونشیپ انگلیس، تیم‌های مذکور به شمار می‌آیند.

سرمربی بلغارستان با سابقه حضور در 2 جام جهانی

ملادن کراستاییچ، سرمربی 49 ساله و صربستانی بلغارستان است که از جولای 2022 هدایت این تیم را به عهده گرفته است. کراستاییچ که سابقه بازی برای باشگاه‌های وردربرمن و شالکه آلمان را دارد، در جام جهانی 2006 مدافع تیم ملی صربستان و مونته‌نگرو بود و 12 سال بعد در قامت سرمربی تیم ملی صربستان فرصت حضور مجدد در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان را به دست آورد. ماحصل هر 2 حضور، حذف در دور گروهی بود.

بلغارستان اوضاع خوبی ندارد

تیم ملی بلغارستان پس از حضور در جام جهانی 1998 دیگر شانس حضور در این مسابقات را به دست نیاورد. آن‌ها در جام‌های 1986 و 1994 از دور گروهی بالا رفتند که در آمریکای 94 رتبه چهارم برای آن‌ها به دست آمد. شیرهای بالکان در جام ملت‌های اروپا اوضاع خوبی ندارند و فقط 2 بار به دور نهایی راه یافته‌اند که نتیجه هر 2 حضور در سال‌های 1996 و 2004 حذف در همان مرحله گروهی بوده است. با این اوصاف آن‌ها سال‌هاست در رسیدن به یک تورنمنت معتبر عاجز مانده‌اند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها