سرمربی تیم ملی تا چه زمان علاقه‌ای به شناختن دنیس اکرت ندارد؟

آقای گل لیگ بلژیک همچنان منتظر قلعه‌نویی!

بازیکن دو رگه ایرانی – آلمانی درخشش خوبی در لیگ بلژیک داشته اما همچنان تمایلی به دعوت از وی برای حضور در تیم ملی دیده نمی‌شود.

آقای گل لیگ بلژیک همچنان منتظر قلعه‌نویی!

به گزارش تیترکوتاه، بعد از حضور فریدون زندی در تیم ملی ایران به عنوان یکی از بازیکنان دورگه شاغل در فوتبال اروپا کم کم پای بازیکنانی که یا دورگه بوده و یا از کودکی خارج از ایران رشد کردند، به تیم ملی ایران باز شد.

اوج حضور این نفرات به دوران سرمربیگری کارلوس کی‌روش مربوط است که بازیکنانی مثل اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، دانیل داوری، استیون بیت‌آشور و سامان قدوس را به تیم ملی ایران آورد و برخی‌شان بازی‌های ملی زیادی هم انجام دادند و از بین این نفرات قدوس همچنان ملی پوش به شمار می‌رود.

در سال‌های اخیر هم بازیکنان زیادی با شرایط ذکر شده به تیم ملی ایران لینک شدند؛ از رایان تفضلی که در لیگ های سطح سوم و دوم انگلیس بازی کرده و دالاهو ایراندوست تا دنیس اکرت.

از بین این نفرات تفضلی 31 ساله فعلا بدون تیم است و طبعا گزینه مناسبی برای دعوت به تیم ملی نیست. ایراندوست هم اگرچه در فصل گذشته عملکرد بدی در خرونینگن نداشت اما با تیمش به لیگ دسته اول هلند سقوط کرد و کمتر به او پرداخته می‌شود. با این حال مدتی است که صحبت از ملی‌پوش شدن اکرت به طور جدی مطرح شده چراکه در لیگ بلژیک درخشش خوبی داشته است.

این مهاجم دورگه که پدری ایرانی و مادری آلمانی دارد، برای یونیون سن‌ژیل در سطح اول فوتبال بلژیک بازی می‌کند، در این فصل با زدن 5 گل در 5 مسابقه بهترین گلزن لیگ بلژیک به شمار می‌رود.

F3elrMdW0AA8gWc

در مسابقات پلی‌آف لیگ اروپا هم یونیون با تک گل دنیس اکرت لوگانو را شکست داد و راهی لیگ اروپا شد و در گروه E باید با لیورپول، لاسک و تولوز رقابت کند که بازی با لیورپول فرصت خوبی برای دیده شدن اکرت است و البته امیدوار است امیر قلعه‌نویی هم این بازی را ببیند و او را بشناسد!

سرمربی تیم ملی اخیرا در پاسخ به سوالی درباره احتمال دعوت دنیس اکرت به تیم ملی پاسخ عجیبی داد و گفت: «اولین بار است اسم او را می‌شنوم. چنین بازیکنی را نمی‌شناسم!»

این در حالی است که اکرت مدتی هم در اسپانیا بازی کرده و خبرنگار روزنامه آس این کشور در مصاحبه با او پرسیده که بین بازی برای تیم های ملی آلمان و اسپانیا کدام را ترجیح می دهد که او پاسخ روشنی به این سوال نداد با این حال اگر بیوی اینستاگرام او را چک کنید، پرچم ایران را هم در کنار پرچم اسپانیا و آلمان می‌بینید و این یعنی بازیکنی که اسپانیایی‌ها، آلمانی‌ها و البته بلژیکی‌ها او را می‌شناسند، منتظر است تا سرمربی تیم ملی ایران هم بالاخره با او آشنا شود!

مهدی محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها