به بهانه اعتراض مدیران سپاهان و تراکتور

قانون‌گذاران فوتبال علیه قانون

تیم‌های سپاهان و تراکتور در حالی به دنبال تغییر قانون به نفع نقل و انتقالات خود هستند که سایر تیم‌ها بابت قوانین وضع شده متضرر شده‌اند.

قانون‌گذاران فوتبال علیه قانون

به گزارش تیترکوتاه، تیم های لیگ برتری برای فصل بیست و سوم با برخی قوانین جدید مواجه شدند از جمله تعیین سقف مشخص برای هزینه ها، حذف سهمیه زیر 25 سال برای لیست بازیکنان که باعث شده بازیکنان زیادی در لیگ جدید، بزرگسال محسوب شوند و به ناچار تیم خود را ترک کنند و همینطور بازیکن خارجی محسوب شدن لژیونرهایی که قصد بازگشت دارند و البته قراردادشان هم باید حتما قطعی باشد و نه قرضی.

دو تیم مطرح شهرستانی اما به دنبال اصلاح این قوانین جدید هستند آن هم در حالی که نقل و انتقالات به روزهای پایانی نزدیک می‌شود و قوانین جدید باعث متضرر شدن بسیاری از تیم‌ها شده است.

ماجرای اول به تراکتور مربوط است که به خاطر قوانین جدید نمی تواند قرارداد محمد نادری را ثبت کند. مدیران این تیم با جذب امیرحسین حسین‌زاده، از شش سهمیه بازیکن خارجی خود استفاده کردند و حالا برای ثبت قرارداد نادری دنبال تغییر قانون هستند!

سپاهان هم تنها باشگاهی است که سقف بودجه خود را اعلام نکرده و همزمان خبر رسیده که مدیران باشگاه اصفهانی درخواست افزایش سقف تعیین شده را دارند که نشان می‌دهد این باشگاه یا بیش از سقف تعیین شده هزینه کرده و یا با توجه به گزینه‌های مدنظر کادر فنی‌اش برای جذب شدن، قرار است بیشتر از سقف تعیین شده هزینه کند.

در باشگاه تراکتور هوشنگ نصیرزاده و در سپاهان محمدرضا ساکت نسبت به قوانین اعتراض کرده و آنها را اشتباه توصیف کرده اند.

سوال اینجاست که این دو در زمان داشتن مسئولیت در فدراسیون فوتبال چه موضعی در قبال قوانین وضع شده از سوی فدراسیون فوتبال داشتند؟

نصیرزاده که با وجود میرعاملی تراکتور، مسئول کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال نیز محسوب می‌شود، قبل از به مشکل خوردن در ماجرای نادری درباره قوانین جدید سازمان لیگ گفته بود: «این قوانین قطعاً به درد فوتبال خواهد خورد و مشکل بسیاری از باشگاه‌های ما را حل خواهد کرد، از طرفی اجرای درست این قوانین پای بسیاری از بازیکنان خارجی نا‌کارآمد را از فوتبال ما قطع خواهد کرد. هر کس که دلش برای این فوتبال بسوزد قطعاً با این قوانین موافقت خواهد کرد.»

در واقع او – که تیمش تا اینجا با 12 خرید، بیشترین جذب بازیکن بین مدعیان را داشته- به دنبال اصلاح قوانینی است که خودش در تصویب آنها نقش داشته و صرفا به خاطر منافع باشگاهش چنین درخواستی را مطرح کرده است. چند سال پیش هم وقتی سرخابی‌ها بر سر سوپرجام به دنبال تغییر قانون بودند او تاکید داشت که همه باید به قوانین وضع شده احترام بگذارند.

محمدرضا ساکت هم به دنبال تغییر قانون در بحث سقف بودجه باشگاه هاست و تاکید دارد که این قانون اشتباه است آن هم در حالی که سالها در فدراسیونی که ریاستش با مهدی تاج بود، سمت داشت اما حالا قوانین را سراپا اشتباه می‌داند! این مسئله و همزمانی آن با انتشار اخباری مبنی بر قراردادهای خارج از عرف در اصفهان باعث شده خیلی ها مطمئن شوند که شایعات در این خصوص کذب نیستند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها