آمار خیره‌کننده مهدی طارمی با یک جام تکمیل می‌شود؟

موثرترین، گلزن‌ترین و بهترین بازیکن پرتغال

مهاجم ایرانی پورتو اگرچه با تیمش به قهرمانی لیگ نرسید اما در آمارها بهترین بازیکن لیگ لقب گرفت و البته شانس کسب یک جام را هم دارد.

موثرترین، گلزن‌ترین و بهترین بازیکن پرتغال

به گزارش گروه ورزشی تیترکوتاه، فصل 2022-2023 لیگ پرتغال با قهرمانی بنفیکا و نایب قهرمانی پورتو به اتمام رسید اما مهدی طارمی توانست آمار خیره‌کننده‌ای به جا بگذارد.

ستاره ایرانی با 22 گل زده عنوان بهترین گلزن لیگ را بالاتر از راموس (با 19 گل زده) ستاره سرشناس بنفیکا کسب کرد و آقای گل لیگ شد. او همچنین در مجموع گل زده و پاس گل با 29 گل و پاس گل در صدر قرار گرفت تا موثرترین بازیکن لیگ پرتغال لقب بگیرد. در این جدول گونسالوس از اسپورتینگ با 26 و ژائو ماریو از بنفیکا با 24 گل و پاس گل دوم و سوم شدند. 

درخشش طارمی البته به همین آمار ختم نمی‌شود؛ بهترین آمار از نظر گل کردن ضربات پنالتی به ستاره ایرانی پورتو اختصاص داشت که از 8 ضربه، 7 گل به ثمر رساند و بعد از او ژائو ماریو و گونسالوس قرار گرفتند که به ترتیب 7 و 6 گل از 10 و 8 ضربه به ثمر رساندند. 

همچنین در بخش بیشترین انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز باز هم رده اول به مهدی طارمی اختصاص دارد که 8 بار این عنوان را کسب کرد. 

با کنار هم قرار دادن این فکت‌ها مشخص است که عنوان بهترین بازیکن فصل پرتغال برازنده هیچ بازیکنی غیر از ستاره ایرانی پورتو نیست.

البته کار برای پورتو تمام نشده و این تیم فرصت کسب جام در این فصل را دارد چرا که باید روز یکشنبه چهاردهم خردادماه در بازی نهایی جام حذفی پرتغال مقابل براگا قرار بگیرد و مهدی طارمی هم این فرصت را دارد که آمار درخشانش را بهتر کند و البته فصل را هم با یک جام به پایان برساند.

 


 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها