خیال راحت طارمی از آقای گلی در لیگ پرتغال

پورتو با تساوی بنفیکا هم قهرمان می‌شود

پورتو با تساوی بنفیکا هم قهرمان می‌شود

در حالی که رسانه‌های داخلی قهرمانی پورتو را منوط به شکست بنفیکا در هفته پایانی می‌دانند، این تیم در صورت تساوی رقیبش نیز می‌تواند قهرمان شود.

به گزارش تیترکوتاه، شب گذشته و از مسابقات هفته سی و سوم لیگ برتر پرتغال، اسپورتینگ لیسبون میزبان بنفیکای صدرنشین بود که این بازی با تساوی دو بر دو خاتمه یافت آن هم در حالی که بنفیکا در صورت پیروزی قهرمانی‌اش را قطعی می‌کرد.

به این ترتیب بنفیکا در جدول رده‌بندی 84 امتیازی شد و در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها، با دو امتیاز بیشتر از پورتو همچنان شانس اول قهرمانی است چرا که در هفته پایانی باید به مصاف تیم ته جدولی سانتاکلارا برود.

در صورت شکست بنفیکا در هفته پایانی و پیروزی پورتو طبعا قهرمانی به یاران طارمی می‌رسد اما در صورت تساوی بنفیکا و برتری پورتو دو تیم هم امتیاز می‌شوند و قانون بازی رودرو ملاک انتخاب تیم برتر است.

از آنجا که دو تیم در بازی‌های رودررو هر کدام یک پیروزی کسب کرده‌اند و نتیجه تقابل‌شان در دو بازی، تساوی 2-2 است، عنوان شده که تفاضل گل کلی مورد محسابه قرار می‌گیرد و از آنجا که بنفیکا تفاضل بالاتری دارد در صورت تساوی هم قهرمان خواهد شد.

قانون اما چیز دیگری می‌گوید؛ در چنین شرایطی قانون گل زده در خانه حریف هم در بازی های رودرو مورد استناد قرار می‌گیرد و باتوجه به اینکه وضعیت پورتو از این نظر بهتر است، در صورت هم امتیاز شدن تیم‌های در هفته پایانی، پورتو عنوان قهرمانی را کسب خواهد کرد و این یعنی اینکه بنفیکا برای قطعی کردن قهرمانی باید در بازی آخر به برتری برسد.

خبر خوب برای طارمی هم گل نزدن رقبایش در بنفیکا بود که باعث شد فاصله 3 و 4 گله او با راموس و ماریو حفظ شود و در یک قدمی کسب عنوان آقای گلی لیگ پرتغال قرار بگیرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار