هشدار به متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش

این روزها فراخوان فروش جزوات قبولی تضمینی در مصاحبه‌های استخدامی آموزش و پرورش در برخی کانال‌ها مشاهده می‌شود که به گفته مسؤولان آموزش و پرورش، هیچ فایده‌ای ندارد.

 این روزها که داوطلبان آزمون استخدام آموزگار منتظر نتایج اولیه آزمون بودند، فراخوان فروش جزوات قبولی تضمینی در مصاحبه‌های تخصصی استخدام آموزش و پرورش در برخی کانال‌ها مشاهده می‌شود که به گفته مسؤولان آموزش و پرورش، هیچ فایده‌ای ندارد.

شب گذشته اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدام آموزگار برای مصاحبه و گزینش اعلام شد و این افراد باید برای مراحل جذب اقدام کنند. 

 مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در برخی کانال‌ها فراخوان دوره‌ها و جزواتی غیرقانونی و فاقد صلاحیت تحت عناوینی همچون دوره‌های تخصصی و تضمینی قبولی در آزمون استخدامی و... با هدف درآمدزایی در حال عرضه می‌باشد که اساسا با توجه تغییرات جدی و مهمی که در فرایند جذب امسال رقم خورده است، هیچ آورده‌ای برای داوطلبان در مسیر فرایند ارزیابی تکمیلی نداشته و صرفا جنبه کسب درآمد دارد. لذا توصیه می‌شود از خرید و تهیه هرگونه جزواتی در این زمینه، خودداری کنند. 

همچنین اعلام شد: با توجه به اهمیت و تأثیر گزینش و استخدام معلمان بر کیفیت نظام آموزشی کشور، فرایند‌‌های ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان سال جاری به روش کانون ارزیابی حرفه‌ای در راستای شایسته‌گزینی و عدالت محوری در جذب معلم، انجام خواهد شد. 

کانون ارزیابی، فرایندی است که داوطلبان استخدام از طریق ادبیات جدید و نوینی از ارزیابی مبتنی بر صلاحیت‌های شغلی با استفاده از ابزارهایی مانند مورد کاوی، بحث گروهی، ارائه شفاهی و مصاحبه و... توسط چند ارزیاب آموزش دیده در مراحل مختلف سنجیده خواهند شد.

جدول شایستگی آزمون ابتدایی سال ۱۴۰۲ مبتنی بر حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی، طراحی شده است. حیطه عمومی شامل مهارت‌های ارتباطی، سازگاری، انعطاف پذیری، تفکر تحلیلی، حل مسئله،‌ خلاقیت،‌ نوآوری، تحول خواهی، مسؤولیت پذیری و در حیطه شایستگی‌های اختصاصی و تخصصی مهارت‌های تدریس اثربخش، کاربست فناوری، مهارت‌های تربیتی و... است که توسط ارزیابان آموزش دیده، ارزیابی خواهد شد. همچنین تمامی سناریوهای(فرانامه) مورد استفاده در آغاز هر روز تغییر کرده و متفاوت خواهد بود.

 

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها